Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door TheGodfather » 05 jul 2016 23:48

Als voorbereiding op Finding Dory nog eens terug gekeken:
Finding Nemo
Voor het eerst in HD gezien en dan valt het meteen op hoe gedetailleerd de onderwaterwereld is die Pixar heeft gemaakt.
Het verhaal is eigenlijk heel simpel maar de uitlopende karakters zorgen voor humor en zorgen ervoor dat het interessant blijft.
Gericht op kinderen maar ook voor volwassen Pixar fans een must.

8,8/10

Finding Dory
Helaas besloot Pixar een vervolg te maken, 13 jaar na dato. Zoals vaker is ook dit keer het vervolg minder. Dory is niet heel geschikt als hoofdpersonage en het verhaal is min of meer een herhaling van zetten.
Dus op dat gebied is het allemaal niet heel verrassend maar gelukkig zijn er wel een aantal leuke nieuwe karakters te ontdekken en valt er mede daardoor toch zeker nog genoeg te lachen.
Helemaal niet slecht hij haalt niet bij het origineel, zoals we dat bijvoorbeeld wel bij Toy Story 2 zagen.

7,5/10

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 06 jul 2016 09:34

Recent gezien:

The Nice Guys (2016, Black)
Heerlijke komedie met een noir tintje, maar dan op een parodistische manier. Het is op veel fronten vergelijkbaar met Shane Blacks' eerdere film, Kiss Kiss Bang Bang. Crowe en Gosling hebben een prima chemie samen en vanwege de fraaie decors, kostuums en de fantastische soundtrack ontstaat er een lekkere 70's vibe. De humor is bij vlagen enorm flauw en dit zal lang niet iedereen kunnen waarderen. Het plot heeft weinig om het lijf en is met name bedoelt om de hoofdpersonen in de meest bizarre situaties te krijgen.

7,5/10

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 09 jul 2016 13:02

Met de examens zo goed als niks kunnen kijken :(

Blue Velvet Ik vond dit een zeer leuke belevenis. Ik begin te twijfelen aan mijn geestelijke gezondheid...

Hannah and her Sisters ​Aangenaam melodrama, alleen spijtig dat Woody Allen daarin rondloopt. Niet dat ik geen fan ben van Allen, maar hier had hij niets te zoeken. Zijn personage heeft wel een interessante verhaallijn, maar het neemt te veel de plaats in waar het echt om gaat, namelijk Hannah en haar familie. Allen die nadenkt over het leven zou beter tot zijn recht zijn gekomen in een andere film.

Clerks ​Als jongeling met de dromen om ooit zelf films te maken (maar daarvoor spijtig genoeg iets ontbreekt dat ze talent noemen) moest ik deze film wel zien. Geen perfecte film, maar, zeker als je het achtergrondverhaal kent, is het een leuke slacker-komedie. De conversaties tussen Randall en Dante doen mij denken aan de gesprekken tussen mij en mijn vrienden, maar dan met meer fucks. Hoe langer je ernaar kijkt, hoe leuker hij wordt.

Chasing Amy Had ik al eens gezien, maar blijft een prachtige film. Ook al lijken Kevin Smith zijn films op het eerste zicht nogal seksistisch, eigenlijk zijn vrouwen zowat de enige sterke en zelfstandige persoonlijkheden in de films. In Clerks heb je Dante, die weigert om volwassen te worden, want je weet, volwassen zijn sucks, en daarom blijft vastklampen aan een baantje onder zijn niveau en zijn ex-vriendin van de middelbare school. Doorheen de film gedraagt Dante zich als een kinderachtige zak en wordt zijn vriendin het beu en dumpt ze hem totdat Dante inziet hoe dom hij is geweest, natuurlijk wanneer het al te laat is. In Chasing Amy laat Holden zijn onzekerheid zijn relatie met Alyssa verpesten, terwijl zij sterk in haar schoenen staat en haar niet schaamt voor haar misschien niet zo foutloze verleden. Smith baseerde dat laatste verhaal op zijn relatie met hoofdrolspeelster Joey Lauren Adams, en die scène waarin hij als Silent Bob Holden op het matje roept, is eigenlijk Smith die zichzelf de waarheid toont. Zei ik al dat het een prachtige film is?

Mallrats ​Na aalmoesen bij elkaar te moeten schrapen voor Clerks, mocht Smith hier voor het eerst met een echt en relatief groot budget werken, en dat overdonderde hem blijkbaar. Het resultaat is een kruising tussen Clerks en een John Hughes-komedie (de zogenaamde "slechterikken" gaven mij een Ferris Bueler-gevoel) die veel te veel tegelijkertijd wil doen. Onevenwichtig dus, maar blijft wel leuk en geef toe, er is geen enkele acteur die Smith' s dialogen beter kan brengen dan de onderschatte Jason Lee.

Batman ​Niet de Batman die ik ken (ken eigenlijk ook alleen maar die paar klassieke comics). Geen superrealistische film, maar toch is de duistere sfeer behouden. Jack Nicholson en Michael Keaton spelen beiden een totaal andere versie van respectievelijk The Joker en Batman, maar ze blijven de hoogtepunten van de film, samen met het prachtige (en levende) Gotham City.

No Country for Old Men ​De Coen-brothers hebben hun meesterwerk gemaakt! Hun abstracte representatie van goed tegen kwaad, alleen ben ik spijtig genoeg niet intelligent genoeg om hem te begrijpen. :(

Fight Club ​Heb wat vrienden, aheum, verplicht om hier naar te kijken. Ze zeiden dat ze ondertussen ook nog wel iets anders gingen doen, maar uiteindelijk hebben ze de ganse film gefascineerd naar het scherm blijven staren. Net zoals bij mij is het een film dat je kan blijven boeien. Geniaal.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 10 jul 2016 10:47

Lol, Fight Club dwingen te kijken anders zelf fight club beginnen. :+

Zootopia
Redelijk leuk. Beste van de film zijn nog wel de dingen die op de achtergrond gebeuren. Het verhaal is redelijk en de boodschap niet nieuw, maar ach, dat zullen veel boodschappen niet meer zijn als ze maar goed gebracht worden. Dat is in deze film wel gelukt.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 12 jul 2016 07:55

Batman vs Superman: Dawn of Justice
Blijkbaar verguist door velen. Gister dan de extended versie gekeken en ik moet zeggen.... het viel allemaal wel mee.

Nu weet ik niet hoe het met de originele versie zit, ik lees over plotgaten en hak-op-tak gebeuren, maar de extended versie had dat eigenlijk niet zo. Wellicht een droom van Bruce Wayne die wat misplaatst is en waar niets mee gedaan wordt dus (gelukkig).

Het verhaal, het concept achter de film, is eigenlijk ook heel behoorlijk, het uitspelen door Lex Luthor ook nog te doen. Misschien met wat meer finesse in het script was het echt goed geweest.

Probleem in de film zit hem in de motivatie van de twee hoofdrolspelers. Ja, er zit een kern in, alleen wordt die erg slecht gebracht. Het
Spoiler
draai-moment van Batman is natuurlijk te snel maar het idee erachter (Superman geeft wel om mensen, yaki haki) wel oke. Alleen de uitvoer is erbarmelijk.
Te wijten aan scriptschrijvers en regisseur op dat moment.

Op gebied van invulling van karakters is het wel goed gedaan. Cavill doet het naar behoren en Affleck is een goede Batman. En credits voor Snyder: de knok scenes van Batman zijn beter dan die wat Nolan heeft gedaan op dat gebied. Stem van Affleck's Batman is beter dan die van Bale maar dat is niet zo lastig...

Wonder Woman wordt rustig gebracht maar mag op einde wat meeknokken met de jongens. Xena in overdrive. Leuk.

Wat me wel af en toe stoorde was de soundtrack die van redelijk ok naar heel slecht ging. Junkie XL en Hans Zimmer halen duidelijk niet beste in elkaar naar boven (junkie xl is sowieso maar matig over het algemeen...).

Al met al genoten van een leuke superhelden film.

Eens gaan kijken of de andere twee grote blockbuster superhelden films van 2016 slechter of beter zijn.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 12 jul 2016 22:29

Apart... zo vaak dat iemand schrijft ik ga die en die film kijken maar effe een korte recensie zit er niet bij. :+

Curse of the Sleeping Beauty
Echt gaaf wellicht niet maar zeker amusant. Mooie twist op het bekende sprookje waar de hoofdpersoon
Spoiler
gewoon geplayed wordt.

Helaas mist vooral Peck wat charisma voor de rol. Hall is ook niet omverwerpend maar Eisley doet het eigenlijk wel prima.

Opbouw in verhaal is wat traag maar de spanning wordt wel goed gebracht. Visueel soms verrassend goed maar over het algemeen niet bijzonder te noemen. Soundtrack al helemaal niet.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 12 jul 2016 22:55

Speciaal voor Horizon

Frankenweenie Ik had nog eens zin om een Burton-film te kijken. Deze stond op netflix, dus... Aangename stop-motion animatie, met leuke ideeën, maar niet echt een film die blijft plakken. Toch een visueel zeer aantrekkelijke film en die schildpad is officieel geweldig!
Gone Girl Fincher is een fuckin' genie. Nuff said!
Trick 'r Treat Leuk filmpje. Ik moet dringend eens meer horrorfilms gaan kijken.
Trainspotting Is mij aangeraden door mijn leerkracht Engels omdat ik Fight Club zo goed vond. Ook al haalt hij het niet van die laatste, heb ik er mij wel mee geamuseerd.

Het begint mij op te vallen dat ik vaak denk dat ik niet van zware films hou, terwijl dat meestal juist het omgekeerde is. Kijk maar naar Fight Club, Gone Girl en Trainspotting. Hersenen zijn raar. Of toch die van mij.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 13 jul 2016 09:11

Escape Plan
Op zich een aardige film met oudgediende Stallone en Schwarzenegger, maar op de één of andere manier had het allemaal wel wat spannender gemogen. Neemt niet weg dat de film voor het grootste gedeelte prima vermaak is voor een lekker avondje bankhangen.
6/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 15 jul 2016 23:50

Deze week gezien:

The Legend Of Tarzan
Een nieuwe versie van Tarzan is nogal een teleurstelling. Het script is een zwakke mengelmoes van actie en een "echt verhaal" over de slavernij. Die combinatie werkt niet goed en het script is dan ook onevenwichtig.
Het acteerwerk is matig, net als de effecten. Daarbij, en dat is wat me eigenlijk het meest verbaasde/tegenstond, zijn de rollen van Samuel L. Jackson en Christopher Walz ronduit irritant. En als ik dat zeg over beide heren dan moet het wel heel erg zijn.
Nee, dikke tegenvaller dit...

5,0/10

The Kid
Charlie Chaplin`s eerste langspeel film is een mooie, zachtaardige film waarvan de uitkomst natuurlijk al van ver aan zien komen.
De adoptie van een klein kind zorgt voor de nodige hilarische situaties, met het karakter The Tramp in zijn eerste rol.
Het was heerlijk om na zo`n lange tijd weer eens echte klassieker gekeken te hebben.Genoten!

8,0/10

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 16 jul 2016 23:25

The Wolf of Wall Street Ik weet dat ik niet de eerste ben die dit zegt, maar DiCaprio had hiervoor een oscar moeten krijgen. En Scorsese ook.

In Bruges Ondanks dat hij best wel charmant is, ontbreekt het de film aan vaart. Het leukste is toch wel dat hoe eigenaardig de personages zich ook gedragen, ze toch niet ongeloofwaardig overkomen.

What's Eating Gilbert Grape Leuke film, zeer goede acteurs, maar, ik weet het niet zo goed, blijft het allemaal zo... naïef.

The Darjeeling Limited Net als Gilbert Grape geen echt diepgaand drama, maar Anderson heet zijn geweldige stijl mee en gaat toch subtieler te werk. Niet mijn favoriete film van hem, maar wel zijn meest gevoelige (heb The Royal Tenenbaums nog niet gezien).

Hotel Chevalier
Leuke toevoeging op The Darjeeling Limited, maar wel wat onnodig.

Dead Man's Shoes
Leuk filmpje. Deed me qua feeling wat denken aan End of Watch, ook al zijn dat compleet verschillende films. Zou wel bekender mogen zijn.

Adam's Apples Een priester en een skinhead zitten in een auto. Nee dit is geen mop, dit is het begin van een donkere komedie die heel vermakelijk bleek te zijn.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 17 jul 2016 10:35

herbekeken
Transformers - Age of Extinction
Blijft fijn. Goede actie. Goede camerawerk en weer het typische contrastrijke kleurgebruik wat Bay hanteert. Veel fanservice in deze film. Megatron die eindelijk eens wat slims doet. Niet zo goed als de eerste. Kritisch punt blijft het blokjes transformeren en het niet zien transformeren van Crosshairs & Hound. Terwijl Optimus, Katana, Lockdown, Ratchett & Bumblebee wel getoond worden. Ah wel.

Room
beklemmende film. Heel sterk geacteerd. Mooie regie en gelukkige keuze in verhaal verloop. En ook nog spannend ook op gegeven moment. Niets weten van de film is het beste voor je deze gaat kijken. Camerawerk in 'Room' is heel goed gedaan.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 17 jul 2016 23:19

Wat ik vandaag heb gezien:

Bernie Leuk dat de film gebaseerd is op waargebeurde feiten, maar of dat nu interessant genoeg is om een anderhalfuur te vullen... Ok, hij heeft iemand vermoord maar mensen vinden hem toch aardig, we get it! Krijgt nipt een voldoende voor Matthew McConaughey.

The Graduate
De film weet met een simpel verhaaltje je de volle rit te boeien. Zeer goed, heb alleen schrik dat hij niet lang gaat blijven hangen...

Borgman Beste film van de dag! Nee, beste film van de hele week! Weet niet wat ik er precies van moet denken, maar ik heb echt genoten. Doet mij denken als een soort kruising tussen 2 films die ik recent heb gezien, nl Blue Velvet en Adam's Apples.

The Muppets (2011)
Leuk, moest een paar keer lachen, maar toch niet zo geniaal als de originele The Muppet Movie. Aangezien ik dit tussen enkele afleveringen van How I met your Mother heb gekeken, was het een aangename verrassing om Jason Segel te zien. :)

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 18 jul 2016 05:24

13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi
Verrassend sterke film. Sowieso kan ik de stijl van Bay wel waarderen maar het valt op dat hij zich met bepaalde zaken iets inhoud in deze film, waarschijnlijk door het onderwerp. Zijn kleurgebruik is gelukkig wel behouden net zoals zijn camera regie. Goed bezig. De chaos en onduidelijkheid wie aan welke kant staat komt goed over.
Ook opvallend ingetogen soundtrack in deze film, hij is er wel, hij is goed maar nergens prominent op de voorgrond.

Spanning wordt goed opgebouwd in de film. Dat er geen echt "grote" bekende acteur inzit is een voordeel voor de film

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 18 jul 2016 08:00

Brussels by Night (Marc Didden, 1983)

Ik woon in Brussel en ik heb, hoe kan het ook anders, deze film 's nachts gezien - dit helpt je uiteraard om in de stemming te komen en heeft wellicht een invloed bij mijn waardering. Zeer donkere, compromisloze en eigenlijk ook wel nihilistische film over het leven in Brussel in de jaren '80. De muziek past perfect (logisch, want Marc Didden was ook een rockjournalist) en maakt van de film een pareltje. Ik wou de film onmiddellijk terug bekijken na het einde en dat is altijd een goed teken. :T

The Martian (Ridley Scott, 2015)

Het was een leuke film, maar de vraag stelt zich of dergelijke films "leuk" moeten zijn. Ik had een stuk intenser, donkerder en serieuzer verwacht.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 19 jul 2016 04:26

Films die ik gisteren heb gekeken:

Calvaire Start als een soort van Franse komedie over een charmezanger die, op weg naar het feest dat zijn grote doorbraak kan betekenen, vastgeraakt in een afgelegen dorp, waar hij dan ook nog eens raar mannetje tegenkomt die af en toe door het beeld loopt, schakelt vervolgens met de tragische herbergier over naar een melodrama, dan komen de thrillermomenten en vervolgens... disturbing! Dit gaat nog eventjes blijven nazinderen...
Meest iconische scène: Die in een donkere kroeg waar, terwijl een duister liedje wordt gespeeld op de piano, de dorpelingen beginnen te dansen als pinguïns.

The Double Donkere komedie over een man (Jesse Eisenberg) die niemand ziet staan en een onzichtbaar leventje leidt. Hij komt nooit voor zichzelf op, kan amper een gesprek voeren en laat hem door iedereen doen. Dan komt hij zijn dubbelganger (opnieuw, Jesse Eisenberg) tegen, die compleet het tegenovergestelde is van hemzelf. Zelfzeker, sociaal en succes bij de vrouwen. Een goedgemaakte tragikomedie die que regiestijl lijkt op een combinatie van Jean-Pierre Jeunet en Wes Anderson.

Abel Na Borgman had ik zin om meer films van Van Warmerdam te kijken. Het is zijn debuutfilm geworden. Een absurde, soms ongemakkelijke komedie over een disfunctioneel gezin. Niet zo goed als Borgman, toch zeer sterk. Spijtig dat de humor naar het einde toe wat flauwer werd, en zelfs meer de slapstick-tour opging.

La Famille Bélier Leuke Franse feelgood-film over een meisje die de enige is die kan horen in een doof gezin. Grappig, ontroerend, en op uiterst vermakelijke wijze worden ons typische tienerproblemen voorgeschoteld. Het einde is weer mierzoet, maar stoort niet. 1 van de beter films in het genre.

Plaats reactie