Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
horizon
Filmster
Filmster

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door horizon » 11 aug 2016 06:37

Deadpool & Suicide Squad niet gezien. Watchmen & Kick-Ass vond ik "Ok".
Beste superheldenfilms blijven voor mij toch wel de eerste twee Spiderman films van Raimi, de eerste X-Men film en X-Men First Class. Eigenlijk dus, op de laatste na, de al wat oudere films. Valt Dredd ook onder de comic/superhero verfilmingen? Dan is dat de beste r-rated film op dat gebied. :D

En eindelijk gezien:
Gone Girl
Goed! FIncher levert weer een puik werkje af. Goede regie, goed in beeld gebracht en een uitstekende soundtrack. Affleck vult zijn rol heel erg goed in en Pike speelt voortreffelijk. Bijrollen falen ook niet.
Spoiler
lees dat het einde vaak niet goede bevonden wordt, ik heb er in ieder geval geen moeite mee. Mooie variant op ze leefden nog lang en gelukkig.
:+ Dikke aanrader natuurlijk.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 11 aug 2016 07:32

Dit weekend ook Suicide Squad (2016) gezien. Enkele bedenkingen:

1. Ik had gehoopt op een iets realistischere tegenstander. Nu werden
Spoiler
Enchantress en haar broer voorgesteld als onoverwinnelijk, maar in de ontknoping merk je daar niets van
. De plot gaat daardoor volledig de mist in en eigenlijk kon het me niet zo veel boeien wat er zou gebeuren.

2. Jared Leto's vertolking van de Joker vond ik geslaagd. Wel jammer de Joker slechts enkele cameo's had.

3. Harley Quinn vond ik super (maar ik denk dat ik alles met Margot Robbie super zou vinden), al waren er wel een aantal geforceerde grapjes. Als kind was ik op één of andere manier al gefascineerd door Harley Quinn alsook door haar relatie met de Joker in Batman: The Animiated Series en een gelijkaardige Harley Quinn vond ik terug in Suicide Squade. :T

4. Introductie van de personages was ok, maar daardoor kon er minder tijd gestoken worden in een echt verhaal.

5. Ik denk dat DC het wat verkeerd heeft aangepakt. Na Man of Steel kwam er best een losstaande Batman film die zich voor MoS afspeelde en waarin Batman het opnam tegen bijvoorbeeld Deadpool (EDIT: moet uiteraard Deadshot zijn) (dan behoeft die in SS geen introductie). Dan een Joker/Harley Quinn film waarin bijvoorbeeld al een ander SS lid kon worden geïntroduceerd. Dan BvS en SS en de rest van de op stapel zijnde films. Ik vind dat de team ups te vroeg kwamen.
Laatst gewijzigd door Silenzio op 11 aug 2016 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 11 aug 2016 07:50

Harry Potter and the Philosopher Stone
Ik ben bij deel vier ooit blijven hangen, dus het werd wel weer eens tijd om de gehele reeks te gaan bekijken. En dan begin je uiteraard bij het eerste deel die vermakelijk is, maar toch nog hier en daar de nodige kritiekpuntje kent. Zo overtuigt de CGI anno 2016 niet altijd meer, maar dat zal liggen in het feit dat we inmiddels 15 jaar verder zijn en dus danig veel CGI om onze oren hebben gekregen. Daarnaast moet je de jonge cast duidelijk nog werken aan hun acteertalent, maar dan neemt niet weg dat de drie hoofdrolspelers prima zijn gecast. Op naar deeltje twee!
7.0/10

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 11 aug 2016 07:56

Jouw post doet er mij aan denken dat ik nog nooit een Harry Potter film heb gezien. Daar moet ik misschien ooit eens werk van maken.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 11 aug 2016 08:11

Silenzio schreef:5. Ik denk dat DC het wat verkeerd heeft aangepakt. Na Man of Steel kwam er best een losstaande Batman film die zich voor MoS afspeelde en waarin Batman het opnam tegen bijvoorbeeld Deadpool (dan behoeft die in SS geen introductie). Dan een Joker/Harley Quinn film waarin bijvoorbeeld al een ander SS lid kon worden geïntroduceerd. Dan BvS en SS en de rest van de op stapel zijnde films. Ik vind dat de team ups te vroeg kwamen.
Interessante cross-over ;)

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 11 aug 2016 08:33

Ed Crane schreef:
Silenzio schreef:5. Ik denk dat DC het wat verkeerd heeft aangepakt. Na Man of Steel kwam er best een losstaande Batman film die zich voor MoS afspeelde en waarin Batman het opnam tegen bijvoorbeeld Deadpool (dan behoeft die in SS geen introductie). Dan een Joker/Harley Quinn film waarin bijvoorbeeld al een ander SS lid kon worden geïntroduceerd. Dan BvS en SS en de rest van de op stapel zijnde films. Ik vind dat de team ups te vroeg kwamen.
Interessante cross-over ;)
Ik bedoelde Deadshot uiteraard. :D Heb het aangepast. :+

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 11 aug 2016 08:35

En omdat het kon vanochtend Deadpool gekeken. Denk dat ik, shock, horror, :wink: op de lijn van 007 zit in deze. Er zaten momenten in waar ik om moest grinniken maar als geheel gezien tegenvallend. Verhaal en actie waren niet meer of minder dan andere superheldenfilms alleen wat meer bloed. De film werd gered door zijn love interest en het happy end.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 11 aug 2016 09:15

horizon schreef:En omdat het kon vanochtend Deadpool gekeken. Denk dat ik, shock, horror, :wink: op de lijn van 007 zit in deze. Er zaten momenten in waar ik om moest grinniken maar als geheel gezien tegenvallend. Verhaal en actie waren niet meer of minder dan andere superheldenfilms alleen wat meer bloed. De film werd gered door zijn love interest en het happy end.
Ik heb mij geamuseerd in de bioscoop, maar eerlijk gezegd, een week later wist ik er amper nog iets van. Zelfs als mensen mij gehele scènes navertellen, kan ik ze mij amper herinneren. Ik heb nochtans niet geslapen.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 11 aug 2016 09:45

High Fidelity

Rob: What came first, the music or the misery? People worry about kids playing with guns, or watching violent videos, that some sort of culture of violence will take them over. Nobody worries about kids listening to thousands, literally thousands of songs about heartbreak, rejection, pain, misery and loss. Did I listen to pop music because I was miserable? Or was I miserable because I listened to pop music?

Top 5 redenen waarom ik deze film geweldig vind:

5. The perfecte adaptie van één van mijn favoriete boeken
4. Een cynische (lees: realistische) kijk op relaties
3. Beste soundtrack die ik in maanden heb gehoord
2. Het breken van de vierde muur
1. Jack Black die "Let's get it on" zingt

****1/2
Laatst gewijzigd door Chimichanga op 15 aug 2016 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 11 aug 2016 10:14

Rich Art schreef:Harry Potter and the Philosopher Stone
Ik ben bij deel vier ooit blijven hangen, dus het werd wel weer eens tijd om de gehele reeks te gaan bekijken. En dan begin je uiteraard bij het eerste deel die vermakelijk is, maar toch nog hier en daar de nodige kritiekpuntje kent. Zo overtuigt de CGI anno 2016 niet altijd meer, maar dat zal liggen in het feit dat we inmiddels 15 jaar verder zijn en dus danig veel CGI om onze oren hebben gekregen. Daarnaast moet je de jonge cast duidelijk nog werken aan hun acteertalent, maar dan neemt niet weg dat de drie hoofdrolspelers prima zijn gecast. Op naar deeltje twee!
7.0/10
Op zich eens met wat je zegt, maar ben ik de enige die vindt dat de finale van de film eigenlijk weinig steek houdt?
Spoiler
Waarom hebben de leerkrachten het beschermen van de Philosopher Stone opgevat als een soort magisch examen/spel dat drie eerstejaarsstudenten kunnen halen in plaats van gewoon onmogelijk te maken?

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 11 aug 2016 14:07

Ik vond het vooral bijzonder dat:
Spoiler
ze constant zeggen dat Sneep er ook langs is gekomen en het hen dus ook moet lukken. Toch bijzonder dat het schaakspel er weer mooi bijstaat na die puinzooi.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 11 aug 2016 14:39

Wel grappig dat alhoewel ik Civil War een zeer geslaagde blockbuster vond en JamesBond teleurgesteld was, we er toch alletwee hetzelfde cijfer aan geven (namelijk 7,5/10) :)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 11 aug 2016 16:42

horizon schreef:Denk dat ik, shock, horror, :wink: op de lijn van 007 zit in deze.
Ook wel eens leuk voor de verandering! ;)
Chimichanga schreef:Wel grappig dat alhoewel ik Civil War een zeer geslaagde blockbuster vond en JamesBond teleurgesteld was, we er toch alletwee hetzelfde cijfer aan geven (namelijk 7,5/10) :)
Ik vond Civil War persoonlijk ook zeer geslaagd, maar ik vond geen uitblinker binnen het MCU, danwel het superhelden genre :) Aangezien ik dat stiekem toch wel een beetje verwacht had vond ik hem lichtelijk teleurstellend.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 11 aug 2016 17:01

omfg, spoiler tags werken niet meer?

Spoiler
test

nee dus.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 11 aug 2016 20:00

JamesBond schreef:
Chimichanga schreef:Wel grappig dat alhoewel ik Civil War een zeer geslaagde blockbuster vond en JamesBond teleurgesteld was, we er toch alletwee hetzelfde cijfer aan geven (namelijk 7,5/10) :)
Ik vond Civil War persoonlijk ook zeer geslaagd, maar ik vond geen uitblinker binnen het MCU, danwel het superhelden genre :) Aangezien ik dat stiekem toch wel een beetje verwacht had vond ik hem lichtelijk teleurstellend.
Ik had dan weer het omgekeerde, ik vond het één van de betere van het MCU. Maar ja, ik heb Winter Soldier dan ook nog niet gezien, en ben ook één van de weinigen die geen fan is van Guardians of the Galaxy en Iron Man. :D

Plaats reactie