Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
horizon
Filmster
Filmster

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door horizon » 14 aug 2017 07:20

Juni tm 13-8

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell no Tales - 8,9
Scouts Guide to the Zombie Apocalypse - 7,9
I am the Pretty Thing that Lives in the House - 6,5
Loosideu Deurim - 7,8
Headshot - 7,3
You're Next - 6,5
Kahaani - 7,2
Shimmer Lake - 7,8
Max Payne - 6,4
Rambo - 5,0
Hipersomnia - 5,1
American Ulta - 7,0
The Precipe Game - 6,0
Transformers the Last Knight - 8,7
The Watcher - 6,1
Bokeh - 5,0
You get me - 6,8
Krampus - 7,1
Her - 6,9
Abduction - 5,0
Area 51 - 4,1
Contratiempo - 8,0
I know who killed me - 4,2
Tik Tok - 6,5
The Dirty Picture - 6,7
Push - 7,6
Albion: the enchanted Stallion - 5,2
Scott Pilgrim vs the World - 8,0
Pixels - 7,5
III - 8,3
Okja - 6,5
Men in Black III - 6,0
Insurgent - 6,3
Take me - 7,0
Remember me - 7,8
That Girl in Yellow Boots - 6,9
Dope - 7,0
The Final Girls - 7,1
My Sister's Keeper - 6,0
The Walk - 8,0
Vaiana - 8,0
The Age of Adaline - 8,0
El Guardian Invisble - 7,8
The Danish Girl - 8,1
Bokya: Undisputed IV - 6,2
Romeo & Juliet (2013) - 6,0
Valerian and the City of Thousand Planets - 7,9
Resurreccion - 6,5

Even uitlichten:
Terugblikkend is Pirates de meest frisse en leuke grote zomer blockbuster.
Vikander en Redmayne zijn werkelijk fenomenaal in the Danish Girl.

En dan deze:
III
https://www.moviemeter.nl/film/103698

Staat op Netflix. Voor appel en ei gemaakt maar oi oi oi wat een geweldige sfeer en mooi gemaakte film.

De beelden in III zijn plaatjes. De film baad in erg mooie kleur omlijst met mooie shots die in de surreële wereld nog eens een extra boost krijgen. Heel erg mooi.

Soundtrack maakt het audio-visuele plaatje helemaal compleet.

Het verhaal is niet heel diepgaand maar de informatie die je krijgt is genoeg om de film draaiende te houden. De gore en horror is gelukkig minimaal (voor mij dan) en sfeer voert de boventoon.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 14 aug 2017 15:00

The Big Sick – Eindelijk weer eens echt leuke film uit de Apatow-stal. Heb meerdere malen mega hard moeten lachen, maar er is natuurlijk ook nog het dramatische aspect. Toch voert humor altijd de boventoon. Holly Hunter was overigens geweldig. Alles wordt helemaal moeiteloos tot uitermate plezierige filmervaring gemixt.

Atomic Blonde – Heb niet al te veel op het verhaal gelet, dat vooral op het einde toch wel flink uit de bocht schiet. Maar Charlize Theron, badend in de blauw en roze neonlichten van het Berlijn van de eind jaren tachtig – en af en toe in een bad met ijsblokjes – schopt menig kont bont en blauw. Die scène in het trappenhuis is echt adembenemend. Jammer dat Sofia Boutella niet iets meer aandacht/uitwerking heeft gekregen. Verder was het voorbij voor ik er erg in had en ik wilde eigenlijk nog veel meer.

Planet Terror – Heerlijke onzinfilm met veel smerigheid.

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 16 aug 2017 17:03

Atomic Blonde

Heerlijke, harde actiefilm waarin Charlize Theron keihard aan het rammen is. Het lijkt wel alsof er een frustratie uit geslagen wordt. Ze houdt zich niet in en het lijkt alsof de stuntmannen door het stof moesten kruipen.
De trappenhuisscene is een geweldige scene die het camerawerk van Children of Men combineert met de rauwheid van de badhuisscene van Eastern Promises.
Ja, het totaal is niet geheel bijzonder. Het verhaal is een degelijke spionnenfilm, maar verliest zich op het einde door iets teveel in dubbele bodems.
Het acteerwerk is adequaat. De veteranen doen wat ze moeten doen, Theron is cool en McAvoy is een heerlijk, onbetrouwbaar sujet.

Een 7,9. Vooral omdat het een lekkere no-nonsense actiefilm is met een lekkere 80's soundtrack.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 19 aug 2017 20:16

Annabelle: Creation (2017, David F. Sandberg)

David F. Sandberg heeft genoeg talent. Annabelle: Creation is, net als zijn Lights Out, een film die technisch beter is dan verhalend, hoewel het script van Annabelle: Creation er nog mee door kan. Het concept hebben we al gezien in de voorgaande films in wat nu het Conjuring cinematic universe is: oh nee, geest blijkt toch demon te zijn, en oh nee, de demon kruipt in één van de hoofdpersonages. Hopelijk valt The Nun niet in dezelfde herhaling, hoewel ik het na 4 keer wel begin te vrezen. Dat is voornamelijk de grootste kwaal van Annabelle: Creation: de grote lijn voelt heel bekend.

Nu is de cast uitstekend en is alles prachtig gefilmd waardoor het toch nog een boeiende ervaring wordt. Ook het einde is toch nog best wel verrassend en dat sluitte Annabelle's verhaallijn toch wel mooi af.

Ik hoop dat David F. Sandberg bij zijn volgende film ook een echt goed script weet te krijgen, want dat heeft ie wel verdiend.

7/10

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 25 aug 2017 11:30

The Edge of Seventeen - Graag had ik gezien dat de wake-up call die het hoofdpersonage de gehele film drastisch nodig had, niet in de laatste vijf minuten had gezeten. Nu wekt het hoofdpersonage - ondanks het geweldige acteerwerk van Hailee Steinfeld - net iets te vaak irritatie op, terwijl dat voor mijn gevoel de happy feelings een beetje in de weg staat. Anders was het een hele charmante film geweest. Maar al met al nog steeds wel leuk hoor.

The Eyes of My Mother - Prachtig geschoten in zwart-wit, nietzeggend, gruwelijk en ongelofdelijk hol en saai. Psycho meets Martyrs meets The Human Centipede II. Zoiets.

The Mummy - Opgezet met de gedachte dat ik zin had om niet na te denken bij een film. Prima gelukt. Echt een belachelijke film met ongepaste komische momenten en andere rare keuzes. Sofia Boutella krijgt weer niet echt de volledige ruimte om te shinen, huil huil.

Guardians of the Galaxy Vol. 2 - "I'm Mary Poppins y'all!"

Loev - Langzame film, kabbelt lekker voort. Niks bijzonders.

Handsome Devil - Schattige film, helemaal volgens het boekje qua verwachtingspatroon.

The Only Living Boy in New York - Heerlijke film met geweldige acteurs en actrices. Verliest misschien een beetje zijn focus gaandeweg, maar heeft een hele aangename sfeer en mooie dramatiek.

Lucky Logan - Ook hier heb ik intens van genoten. Wat een ontzettend leuke film, die wellicht net iets te lang duurt.

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 28 aug 2017 23:30

The Dark Tower

Ik snap niet dat wel achter deze verfilming stond en problemen had met The Shining. Dit is niet alleen 5000 kantjes in 95 minuten proppen, het is zelf zo veranderd dat het een onvervalste Young Adult film is geworden. Iets wat de boeken absoluut niet zijn. Jake is niet de hoofdpersoon, dat is Roland. Alles draait om hem. Roland is nu meer een Obi-Wan Kenobi geworden.
Ja, in de boeken zijn er links met andere karakters/locaties uit Kings werken, maar hier is het 'spot de King verwijzing".

Ik ben nu bezig met Boek 5, maar herken erg weinig van wat ik tot nu toe heb gelezen...

Ik heb geprobeerd om zo min mogelijk met mijn kennis te kijken en dan krijg je geen onaardige film voorgeschoten.
Het is vlot, zit leuke actie in, beetje humor, acteurs doen het aardig, maar het is geen Dark Tower verfilming in mijn ogen.
Het is gewoon meeliften op de YA-hype van de laatste tijd.
Wrong source material, guys...

5

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 29 aug 2017 20:02

akketa schreef:...maar hier is het 'spot de King verwijzing".
Ik heb er volgens mij 1408 geteld. ;)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 07 sep 2017 10:18

2001: A Space Odyssey (1968, Stanley Kubrick) in 70mm!

Waanzinnige aanval op je zintuigen! Deze film komt niet beter tot z'n recht dan op een groot scherm terwijl de prachtige en op momenten zeer indringende muziek je trommelvliezen doorboort! Poëtisch, technisch perfect en een aaneenschakeling van prachtige plaatjes die je stuk voor stuk aan je muur kan hangen, 2001: A Space Odyssey is als je het mij vraagt de meest briljante film ooit gemaakt! Een film die z'n tijd ver vooruit was en dat eigenlijk nog steeds is!

10 / 10

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 07 sep 2017 19:10

Maar je hebt al zoveel tienen gegeven, dus als het de meest briljante film ooit gemaakt is, dan is het toch een gevalletje "this one goes to eleven"?

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 07 sep 2017 19:35

Ja, maar er zijn ook zoveel films die voor mij onder de categorie "this one goes to eleven" vallen... Deze film hoort bij het exclusive clubje films die van mij minstens een 14 krijgen ;)

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 09 sep 2017 11:47

It (2017)

It. More like Shit...

Er is geen greintje subtiliteit, de film is zeer mechanisch opgebouwd (nu dit tonen om straks dat te doen), een heel irritante pacing, er ontbeert een interne logica, veel te lang.

Van de 10 (?) personages waren hoogstens 2 vaagweg interessant, en ondanks dat er soms wat visuele geinigheden inzaten, werden die zo vaak herhaald dat ze al hun kracht verloren. Voor een film die zo gebouwd is rond angst werd het nooit op een degelijke en logische manier opgebouwd.

Een rommeltje.

Wel moet ik toegeven, dat ik en mijn gezelschap de enige waren die er zo over dachten. De rest van de zaal vond het grandioos en applaudisseerde zelfs na afloop.

:Z /10

Scheerzeep
Bijrol
Bijrol

Bericht door Scheerzeep » 10 sep 2017 08:28

It [zesje]

Ik vond het een leuke film, maar had er wel meer van verwacht. De zaal zat flink vol, maar na afloop veel teleurgestelde reacties. Eng vond ik 'm niet echt.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 11 sep 2017 09:42

David Lynch: The Art Life (2016, Jon Nguyen)

Friend:
"Nobody walks out on Dylan!"

Lynch:
"I walk out on Dylan. Now get the fuck outta here!"

Interessante, intieme en bovenal erg persoonlijke documentaire over één van mijn Hollywood's meest briljante geesten. De film (waarin we enkel Lynch zien en hij ook de enige persoon is die aan het woord komt) vertelt over Lynch zijn "Art Life," (koffie drinken, roken en schilderen) zoals hij dat zelf zo mooi noemt, van de regisseur en focust zich nauwelijks tot niet op de films die hij geregisseerd heeft. De enige film waar kort over gesproken wordt is Eraserhead, en dat is in de laatste 10 minuten van de film (dit is dan ook het eindpunt van de documentaire). Gelukkig maakt de afwezigheid van verhalen over zijn films de documentaire niet minder interessant. Lynch vertelt een hele lading aan verhalen en anecdotes over zijn jeugd en over hoe hij uiteindelijk eigenlijk per ongeluk in aanraking kwam met filmmaken. Deze verhalen worden vertelt over scènes waarin we Lynch aan het werk zien in zijn workshop, afgewisseld met shots van zijn (vaak erg lugubere) schilderijen en kunstwerken.

De verhalen die Lynch vertelt, de prachtige cinematografie en de mooie soundtrack zorgen voor een sterk en intiem geheel, maar de film is wel behoorlijk traag, ondanks dat ie nog geen anderhalf duurt. Toch vond ik het een zeer mooie en interessante documentaire. Kijkend naar de lieve en warme uitstraling van de man is het bijna moeilijk voor te stellen dat hij een aantal van de meest duistere en verontrustende films van de laatste 40 jaar gemaakt heeft.

8/10
Laatst gewijzigd door JamesBond op 01 dec 2017 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 11 sep 2017 20:21

JamesBond schreef:Ja, maar er zijn ook zoveel films die voor mij onder de categorie "this one goes to eleven" vallen... Deze film hoort bij het exclusive clubje films die van mij minstens een 14 krijgen ;)
:D

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 21 sep 2017 11:56

Afbeelding

mother! - Met Black Swan als een van mijn ultieme lievelingsfilm heb ik hard uitgekeken naar mother!. Ik weet niet eens zo goed wat ik moet schrijven. Vanmorgen heb ik een 'explanation' gelezen waardoor de film ineens een stuk helderder is, gisteren had ik eigenlijk geen flauw idee naar wat ik had zitten kijken, maar mede door de intensiteit verliet ik aan het einde nogal verslagen de zaal. Aronofsky volgt Jennifer Lawrence - net als Natalie Portman in BS - op zo'n geniale manier, en ik moet zeggen dat ik dit J-laws beste rol tot op heden vind. Wanneer alles into madness afdaalt weet je eigenlijk niet meer waar je naar zit te kijken, maar ik heb werkelijk waar zelden zo'n intense film gezien die zo een ongelofelijk absurde en nare sfeer neerzette. Ook het gebruik van geluiden en fletse kleuren is geniaal doorgevoerd.

Plaats reactie