Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Ed Crane » 24 sep 2017 10:17

Arrival (2016)
Riiiiiiiiiiiiiiiight...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 sep 2017 11:15

Je bent niet lang gebleven? :wink:

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 24 sep 2017 14:57

Gebleven?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 25 sep 2017 12:28

Nadat je aankwam.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 25 sep 2017 13:29

Duidelijk een veel te lineaire gedachtegang.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 25 sep 2017 17:24

Colonel_Kurz schreef:Nadat je aankwam.
Ja ik begrijp je woordspeling wel :) Maar hoe zie je het voor je, dat ik dan m'n eigen woning uit ga of zo en de film laat doorspelen?

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 26 sep 2017 15:54

Colonel_Kurz schreef:Nadat je aankwam.
Maar hé, nu we het daar toch over hebben... jij bent zelf weer terug van vakantie?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 27 sep 2017 09:25

Yup.

ThomasOMalley
Bijrol
Bijrol

Bericht door ThomasOMalley » 28 sep 2017 13:11

Raw [2016]
A Ghost Story [2017]
The Bad Batch [2017]

Alle drie zevens, prima films met ieder hun eigenaardigheden en eigen aardigheden.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 06 okt 2017 13:43

Mission: Impossible – Blijft lachen.
Mission: Impossible II – Was vergeten hoe slecht dit is. Die dramatische slowmotion heel de tijd.
Mission: Impossible III – Vanaf hier werd de reeks écht goed, vind ik. Geweldige actie, heerlijke bad-guy. Misschien is het hele persoonlijke tintje wat too much, maar was ook wel weer een welkome afwisseling.
Mission: Impossible – Ghost Protocol – Geweldige stunts met hier en daar lelijke special effects die wat roet in het eten gooien.
Mission: Impossible – Rogue Nation – Ook erg vet.

Aguarius – Gaat hoog eindigen in mijn eindejaarslijstje. Prachtige film met een super mooi hoofdpersonage. Lekker observerend en heerlijk tempo.
Patti Cake$ - Zeer aangename film. What’s not to like eigenlijk? Beetje cliché misschien, maar ook weer lekker fris tegelijkertijd.
The Beguiled – Blijf een zwak houden voor Sofia Coppola, maar ik vond het verhaal gewoon te suf, en ik had liever wat meer beweegredenen gezien bij de hoofdpersonages, sommige verhaalelementen waren gewoon vrij debiel. Wel ook een heerlijk sluimerend tempo.
Wind River – Een oerdegelijke film, maar zo geniaal als iedereen roept is het nou ook weer niet.
Transformers: The Last Knight – Ik had zin in een film waarbij ik met een dekentje op de bank kon liggen zonder na te hoeven denken. Ik wist natuurlijk bij voorbaat al dat dit een slechte film zou zijn, maar mijn hemel waaaaaaaaarom is dit ooit gemaakt????? :)

Harry Potter and the Half-Blood Prince – Omdat ik nog verder moest met mijn HP-marathon. Degelijk deel in de reeks.
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 – Duidelijk een opbouw naar de finale, maar alsnog sterk.
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 – Heb me weer kapot gelachen om Voldemorts lach:

Kingsman: The Golden Circle – Meer van hetzelfde, alleen zonder verdere karakterontwikkeling. Nog ongeloofwaardiger dan deel 1. Maar wel leuk hoor.
It – Niet eng, maar er zaten coole stukjes in. Oude versie nog niet gezien. Veel te lang overigens.
La leggenda di Kaspar Hauser – Bizarre film met soundtrack van Vitalic. Leuk maar vooral erg vreemd.

En gisteren dan eindelijk:

Blade Runner 2049 - Natuurlijk weer als een zot naar uitgekeken. Waanzinnig mooi gefilmd. Sylvia Hoeks steekt met kop en schouders boven de rest van de acteurs uit, maar ook Gosling is goed. Jared Leto zit er… 2 minuten in en is weer lekker geforceerd a la The Joker, maar dan ingetogen geforceerd. Verhaal stelt eigenlijk helemaal niks voor en zelfs een beetje stuurloos. De film duurt misschien zelfs onnodig lang. Maar visueel, omg. Very smaakvol.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 06 okt 2017 23:43

Het is verrekt lang geleden dat ik hier nog eens m'n gezicht heb laten zien. Life got in the way, nostalgische bui bracht me in de verleiding om hier nog eens te komen kijken. Leuk om te zien dat er nog wel wat oude bekenden rondhangen. :+

On topic: filmavondje vanavond met

* Un condamné à mort s'est échappé ou le vent souffle où il veut
* Escape from NY

Ik verplicht mezelf om er zo af en toe toch nog eentje te organiseren, want zo kom ik zelf ook nog eens aan wat films toe. :}

Op naar BR 2049!

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 07 okt 2017 10:24

Blade Runner 2049 is een fenomenale film. Geweldige hard scifi, prachtig geschoten en gewoon de perfecte sequel. Villeneuve breidt immers verder uit op de thematiek en ideeën van het origineel, en valt niet in de vele valkuilen die vervolgen op klassiekers vaak tegenkomen.

Laat je trouwens niet afschrikken door de speelduur. De film duurt dan wel bijna 3 uur, ik heb films van 100 minuten gezien die langer leken te duren, ondanks dat dit toch best een trage film is (net zoals het origineel dus). Hij mocht voor mij zelfs veel langer duren, want het is heerlijk om te verdwalen in dit universum.

1 van de beste films van het jaar. _O_

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 11 okt 2017 20:34

The Maze Runner
The Maze Runner: The Scorch Trials

De boeken zeggen me niks maar toch maar eens deze films bekeken. En eerlijke gezegd vond ik ze wel aardig. Niet top maar toch ben ik nu benieuwd hoe het afloopt.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 11 okt 2017 20:36

Creeper schreef: The Beguiled – Blijf een zwak houden voor Sofia Coppola, maar ik vond het verhaal gewoon te suf, en ik had liever wat meer beweegredenen gezien bij de hoofdpersonages, sommige verhaalelementen waren gewoon vrij debiel. Wel ook een heerlijk sluimerend tempo.
Dit is gewoon een remake van een film met Clint Eastwood in de hoofdrol en die versie was niet echt bijzonder en de remake dus ook niet.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 12 okt 2017 08:36

Alleen al vanwege de prachtige belichting en cinematografie was The Beguiled bijzonder. Jammer dat Philippe le Sourd zo weinig films schiet, dit was pas weer zijn eerste sinds The Grandmaster.

Plaats reactie