Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
ThomasOMalley
Bijrol
Bijrol

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door ThomasOMalley » 06 nov 2017 16:08

Brigsby Bear

De derde 9,0 die ik heb uit mogen delen dit jaar. Erg genoten van deze aparte film.

@Chimichanga
Ben erg benieuwd; vond zowel Dogtooth als The Lobster fijne films van Yorgos Lanthimos.

Tarantoga
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Tarantoga » 08 nov 2017 10:29

Solaris, 1972, Andrei Tarkovsky. :) :) :) :),5 van 5.

Gewoon mooi. Ik kan een heel stuk schrijven, maar hij is gewoon mooi.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 11 nov 2017 00:21

Maar de eerdere versie heeft beter acteerwerk en soderbergh weet in de helft van de tijd hetzelfde te vertellen maar dan met een betere film erbij.
De Tarkovsky versie heeft te veel onnodige ballast. Vooral die auto scène in het begin is per lelijk.
Buiten dat raad ik je zeker aan de Russische versie uit 1967 te kijken.

Tarantoga
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Tarantoga » 11 nov 2017 01:53

Ik heb de versie uit '67 gezien. Ja hij is beter, maar toch heeft die uit '72 mijn voorkeur. Is iets persoonlijks. :P
Soderbergh's versie vindt ik toch echt de minste van de drie. ik vindt hem ook te.....Amerikaans zal ik maar zeggen. Ik kan mijn vinger er niet echt opleggen. Soderbergh versie éénmaal gezien en niet de behoefte gehad om hem ooit nog eens te zien.

Vraag me af wat Stanislav Lem van de eerste vond, hij was helemaal niet blij met de andere twee. :}

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 11 nov 2017 13:57

Volgens mij vond hij die eerste ook niet goed.

Schijnt dat ze allemaal essentie van boek hebben gemist. Volgens Lem zelf dan. Moet boek nog lezen.

ThomasOMalley
Bijrol
Bijrol

Bericht door ThomasOMalley » 13 nov 2017 10:40

Blade of the Immortal Heerlijk van genoten!

Tarantoga
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Tarantoga » 13 nov 2017 17:56

Ik heb het boek zo'n 20 jaar geleden gelezen. Maar het staat me niet bij dat het boek nu wezenlijk anders is dan in ieder geval de eerste twee films. Volgens mij raakten ze de essentie van het boek. :-?

Tarantoga
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Tarantoga » 14 nov 2017 21:20

Blade Runner 2049 :) :) :) van 5
Eindelijk gezien. Goed maar komt nergens in de buurt van de eerste Blade Runner. Paar punten van kritiek, al heb ik er wel meer.

De verhaallijn van K/Joe en zijn hologram voegt niets toe aan het verhaal. Had men weg kunnen laten. Het was allemaal te lang. Het verhaal stelde niet veel voor en had maximaal twee uur moeten duren. Het was de film echt ten goede gekomen als men het snoeimes stevig stevig in het script had gezet.

Opmerking Ik wilde spoiler gebruiken bij één kritiekpunt, maar het werkt niet. Geen idee wat het probleem is. Heb het kritiekpunt maar weg gelaten. :-?

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 15 nov 2017 09:37

Spoilers werken niet meer sinds filmtotaal is verandert. Is al diverse malen aangehaald maar forum krijgt volgens mij niet heeeeeeeeeel erg veel aandacht.
Je kan spoilers plaatsen door kleur van die tekst wit te maken of iets wat op achtergrond lijkt.

Tarantoga
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Tarantoga » 15 nov 2017 18:02

Bedankt voor de info. Krijg ook de indruk dat het forum wat in coma is. Afgaand op wat ik al zo al tegen ben gekomen was het tot voor een jaar of twee een stuk levendiger. Jammer. :(

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 16 nov 2017 20:26

Zeker jammer, want er waren vaak interessante discussies gaande.
Sinds FT in een nieuw jasje is gegoten lijken er genoeg mensen er de brui eraan gegeven te hebben...(of ze moeten toevallig net in een andere levensfase zijn gekomen.)

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 17 nov 2017 15:36

Al een tijdje geen bevindingen meer geplaatst. Een selectie:

Fright Night (1985) – Lollige vampierenfilm met leuke special effects.

Spring Breakers (2012) – Visueel prachtig, maar echt super veel kon ik er niet mee. Heb waarschijnlijk het diepere laagje niet meegekregen. Soundtrack is ook zalig.

E tu vivrai nel terrore (1981) – Op aanraden van m’n vader, die deze film in zijn jongere jaren heeft gekeken en hem blijkbaar heftig vond. Aangezien ik in oktober veel horrorfilms aan het kijken was, heb ik hem ook gekeken… Ik vond er maar weinig aan.

The Duke of Burgundy (2014) – Aardige film met een mooie dromerige ondertoon die naar het einde toe naar mijn smaak iets te veel bleef voortkabbelen.

Ish seh ich seh (2014) – Visueel erg prettig en met een zeer spannende opbouw. De twist liet echter een akelig muffe nasmaak achter.

Good Time (2017) – Vervelende film, had alleen maar het idee dat deze film zo vervelend en nerveus mogelijk wilde zijn. Goed gelukt. Soundtrack is nog wel okay en ja, Robert Pattinson is een goede acteur.

Brigsby Bear (2017) – Een hele mooie film met een hele interessante invalshoek. Verder ga ik er meer niet over zeggen want je moet deze film zonder enige voorkennis kijken!

Trick ‘r Treat (2007) – Af en toe wel genietbaar, maar vooral ook suf.

Thor: Ragnarok (2017) – Pluspunten voor de humor en Cate Blanchett. Minpunten voor de belachelijk korte screening tijd van Blanchett en het veeeel te lange stuk op die vuilnisplaneet.

Le Fidèle (2017) – “Hoe kan je een film zo veel mogelijk verpesten?” Dat hebben ze volgens mij gedacht tijdens het schrijven van de tweede akte van deze film. Echt heel erg jammer.

The Square (2017) – Absurde, maar vaak ook hilarische film. Heel erg goed, maar heb denk ik niet alle maatschappijkritiek meegekregen.

Amour (2012) – Machtig mooie film. Een van de mooiste die ik de laatste tijd heb gezien. Simpel verhaal maar zo sterk verteld, zonder enige vorm van opsmuk en sentiment. Indrukwekkend.

Happy End (2017) – Hier kon ik dan weer wat minder mee. Te traag, te vaag. Isabelle Huppert maakte wel een hoop goed.

Kimi no na wa / Your Name (2016) – Een hele lieve en mooie film.

Op het Leiden International Film Festival:

Le sens de la fête (2017) – Wordt om de een of andere reden hier C’est la vie! genoemd. Beetje over de top en met dezelfde feel van Intouchables (niet gek, zelfde makers), maar ik heb me er ontzettend mee geamuseerd.

Thelma (2017) – Dit zou mijn favoriete film van het jaar kunnen gaan worden. WOW!

God’s Own Country (2017) – Mooie film met een tikkeltje zoetsappig einde.

Teströl és lélekröl / On Body and Soul (2017) – Ook een van de mooiste films die ik dit jaar heb gezien. Een romantisch verhaal met een steriel randje. Visueel fantastisch en helemaal raak. Heel bijzonder.

Jupiter holdja / Jupiter’s Moon (2017) – Een intense rit, die het vooral van z’n visuele stijl moet hebben. Verhaal is echter niet om over naar huis te schrijven.
Laatst gewijzigd door Creeper op 18 nov 2017 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 17 nov 2017 15:55

Batman v Superman (Ultimate Cut)
Fucking epic!
4/5

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 18 nov 2017 01:59

Creeper schreef:Verhaal is echter niet om over een huis te schrijven.
:}

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 18 nov 2017 09:13

Oh nooooo ik heb een taalfout gemaakt. :( :( :( :( :( :( :( :(

Plaats reactie