Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 18 nov 2017 13:14

Ik vond het eigenlijk wel een creatieve vorm van graffiti. :)

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Ed Crane » 19 nov 2017 18:40

Chimichanga schreef:Batman v Superman (Ultimate Cut)
Fucking epic!
4/5
:+

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 19 nov 2017 21:08

De heren van Monty Python gebruikten voor hun film Life of Brian ooit de gekscherende promotietekst "Makes Ben-Hur look like an epic." Ik ben niet bepaald positief over Batman v Superman, maar het absurd goedkoop ogende vervolg erop dat zojuist is verschenen, dwingt mij er zowaar toe te zeggen dat deze film in vergelijking daarmee zowaar een episch spektakel is.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 19 nov 2017 21:48

Ja je moet de Ultimate Cut eens kijken als je die nog niet gezien hebt. Dat is ook gewoon'n epic.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 20 nov 2017 00:01

Ik moet helemaal niks.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 20 nov 2017 07:16

Ja hè hè :) "Ik raad u aan"

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 21 nov 2017 00:20

Dat is al wat beter. Ik wil het wel overwegen als Disney nog steeds betaalt wanneer ik er na afloop mijn ongenoegen erover uitspreek. :lol:

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 21 nov 2017 10:00

Ik heb destijds in ieder geval helaas geen geld van Disney gekregen (ik vond de bioscoopversie net als jij een incoherente Michael Bay-film) en ik verwacht ook niet dat je de Ultimate Edition ineens fantastisch zult vinden. Maar wat mij betreft werd de film spontaan coherent en de twee versies naast elkaar vormen in ieder geval een 'mooi' voorbeeld van studio-ingrijpen. Hoewel de U.E. duidelijk beter werd ontvangen heeft de studio daaruit blijkbaar wonderwel precies de verkeerde conclusies getrokken mbt Justice League.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 21 nov 2017 12:11

Ed Crane schreef:Maar wat mij betreft werd de film spontaan coherent...
Dat hoor ik vaker. Velen noemen deze versie een meer coherente ramp dan de verwarrende ramp die in de bioscoop werd uitgebracht. :D
Ed Crane schreef:...en de twee versies naast elkaar vormen in ieder geval een 'mooi' voorbeeld van studio-ingrijpen.
Oh boy. Als je dit al een mooi voorbeeld daarvan vind, ga je een wagonlading bijvoeglijke naamwoorden nodig hebben voor Justice League.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 21 nov 2017 12:31

Oh daar twijfel ik niet aan :) maar van JL zullen ze ongetwijfeld nooit een niet-mee-gefuckte director's cut uitbrengen. }:

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 21 nov 2017 13:37

Ik denk dat het beste waar je op kunt hopen een soort Richard Donner-cut is van Superman II, waarmee enigszins inzage wordt gegeven in wat de regisseur aanvankelijk voor ogen stond. Net als bij die alternatieve versie zal deze waarschijnlijk pas over een zeer lange tijd verschijnen...

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 21 nov 2017 13:51

Ja zoiets inderdaad. Ach ja, een mens moet hoop blijven houden, zelfs al is het tegen beter weten in. Bij Alien3 is het er zo'n 10 jaar later ook van gekomen, Metropolis na zo'n 80 jaar weer vrijwel compleet, da's veel belangrijker :) Napoleon is na nog meer jaartjes weer vrijwel terug in originele staat. Ik ben wel benieuwd: heeft iemand eigenlijk de director's cut van Heaven's Gate wel eens gezien? (Ik zelf niet); die kwam een poos geleden uit, die film heeft ooit nog een hele studio ten gronde gericht. Ben benieuwd of dat het uiteindelijk waard is geweest.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 21 nov 2017 14:03

Justice League (2017)

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik er moet over zeggen, want ik ben nogal vooringenomen over alles wat Batman betreft. :P Ik vond de film in elk geval wel amusant, maar ik had het toch liever wat donkerder en uitgewerkter gezien. Het hele verhaaltje was nogal oppervlakkig. En de film gaf ook nogal een goedkope indruk. Men had de release beter met een (half) jaar uitgesteld toen Snyder zich uit het project terugtrok.

@Ed Crane: heb jij Justice League al gezien?

Thor Ragnarok (2017)

Ik vond dit de beste Thor film (niet zo moeilijk): leuke humor, maar ook niet meer dan dat.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 21 nov 2017 14:26

Nee, ik zou me waarschijnlijk ook vooral constant zitten te ergeren, ongetwijfeld veel meer nog dan destijds bij BvS. Hopen op in ieder geval een langere versie op BluRay, ook als dat niet de oorspronkelijke versie/ director's cut is.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 21 nov 2017 15:57

Geloof me, de lengte is niet het probleem met deze film. Extra scènes gaan Justice League niet verbeteren.

Plaats reactie