Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Ed Crane » 22 nov 2017 18:43

Zou uiteraard kunnen dat ik die versie niet goed zou vinden, maar hoezo "geloof me"? Laten we eerlijk zijn, je houdt ook niet van z'n vorige twee films en je hebt de UE van BvS niet gezien, terwijl ik voor mezelf het verschil tussen die beide versies weet; dat verschil vond ik zoals gezegd erg groot, terwijl daar een stuk minder aan gerommeld is dan JL. Bij JL gaat het niet alleen om extra scènes die nu niet in de film zitten, maar ook om allerlei alternatief materiaal tov wat nu wel in de film zit (alternatieve scènes, lijntjes, verschil in toon etc.).

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 22 nov 2017 21:27

Dat laatste is exact wat ik bedoel. Extra scènes zullen weinig veranderen aan de oninteressante schurk, de achterhaalde CGI, het verschrikkelijke kleurgebruik, de inconsequente toon, de vergeetachtigheid ten opzichte van eerdere films, de halfzachte pogingen tot humor, de slecht gefilmde actiescènes en de nagenoeg afwezige introductie van de helft van de teamleden. Ik ben inderdaad geen fan van Zack Snyders vorige twee DC-films (al zou ik Man of Steel nog net een voldoende geven), maar die hadden ten minste nog een bepaald uitgangspunt en volop ideeën waarmee gestoeid werd, hoe onhandig ook. Justice League lijkt daar nauwelijks op; het is meer een amateuristisch broddelwerkje à la Suicide Squad, waarin geen ruimte is voor pretenties, maar zelfs coherentie, logica en creatieve vondsten taboe lijken te zijn.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 23 nov 2017 18:21

De dingen die je in je eerste zin noemt lijken me juist bij uitstek dingen die met een director's cut voor me gefixt kunnen worden (zoals gezegd gaat het immers niet enkel om éxtra scenes). De cgi niet uiteraard, daar zou nog weer extra geld voor nodig zijn.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 nov 2017 20:00

Slecht gefilmde actiescènes lijkt me toch ook lastig.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 23 nov 2017 21:42

Maar dan zou ik het eerst slechte actiescènes moeten vinden en zou bekend moeten zijn hoe daar al dan niet bij is ingegrepen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 nov 2017 00:00

Ho, hij zei slecht gefilmde actiescènes. Dat specifieke aspect is achteraf toch lastig goed te maken.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 24 nov 2017 09:25

Ga ik je toch hetzelfde antwoord geven, Kurz.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 nov 2017 09:41

Nou ja, de montage kan aangepast worden maar om de manier waarop het gefilmd is te veranderen, daar zou je toch opnieuw voor moeten gaan filmen. En daar zou extra geld voor nodig zijn. En dat je eerst zelf een mening daarover wilt vormen heeft niks te maken met of een director's cut daar verandering in aan kan brengen, dat is een andere zaak.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 24 nov 2017 11:02

Ik begreep al wel wat je bedoelde, Kurz. Al dacht ik eigenlijk dat het er om gaat wat Thíver bedoelde, voordat je het overnam ;)

...maar dan zou ik het eerst slecht gefilmd moeten vinden. En dan zou ik moeten weten hoe er al dan niet is ingegrepen
Colonel_Kurz schreef:Nou ja, de montage kan aangepast worden maar om de manier waarop het gefilmd is te veranderen, daar zou je toch opnieuw voor moeten gaan filmen.
Dat hoeft niet als er dus alternatief materiaal voor bestaat. Voor het materiaal dat ik dan eventueel niet goed gefilmd zou vinden dus.

ThomasOMalley
Bijrol
Bijrol

Bericht door ThomasOMalley » 26 nov 2017 13:49

Over coherentie gesproken: gisteren voor de zoveelste keer Coherence [2013] gezien.
Deze hidden gem blijft voor mij persoonlijk het perfecte voorbeeld dat een film geen groot budget hoeft te hebben om groots te zijn (zoals 12 Angry Men dat terecht voor vele anderen is).
Het moet bij je smaak passen, maar ik was zelf nogal gecharmeerd van titels als Los Cronocrímenes, Predestination en Primer (een stuk minder van Triangle). Tips in dit genre zijn daarom van harte welkom. :T

Heerlijk paradoxaal en het kost je maar anderhalf uur van je tijd. :+

Excuses voor de onderbreking, carry on!

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 26 nov 2017 21:45

ThomasOMalley schreef:Over coherentie gesproken: gisteren voor de zoveelste keer Coherence [2013] gezien.
Deze hidden gem blijft voor mij persoonlijk het perfecte voorbeeld dat een film geen groot budget hoeft te hebben om groots te zijn (zoals 12 Angry Men dat terecht voor vele anderen is).
Oh ja, ooit eens op Imagine gezien. Fijn filmpje. :)
ThomasOMalley schreef:Het moet bij je smaak passen, maar ik was zelf nogal gecharmeerd van titels als Los Cronocrímenes, Predestination en Primer (een stuk minder van Triangle). Tips in dit genre zijn daarom van harte welkom. :T
Ik heb ze alle vier niet gezien, maar ik geloof dat dit relatief kleinschalige films zijn over complexe tijdreisparadoxen...toch? Zo ja, dan is Synchronicity (ook gezien op Imagine) wel een aanradertje.

ThomasOMalley
Bijrol
Bijrol

Bericht door ThomasOMalley » 27 nov 2017 10:13

Thiver:Ik heb ze alle vier niet gezien, maar ik geloof dat dit relatief kleinschalige films zijn over complexe tijdreisparadoxen...toch? Zo ja, dan is Synchronicity (ook gezien op Imagine) wel een aanradertje.
Klopt helemaal! Een leuk genre als je van een beetje uitdaging en nadenken houdt.
Ik ga Synchronicity een kans geven, die kende ik nog niet. Gracias! :+

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 01 dec 2017 22:10

Justice League (2017, Zack Whedon)

"Tja" en "Eh" zijn de twee woorden die mijn gedachten over Justice League perfect omvatten. Meer ga ik er dan ook niet over zeggen.

6/10

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 02 dec 2017 16:21

JamesBond schreef:Justice League (2017, Zack Whedon)
Dit zegt eigenlijk al genoeg. :+

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 02 dec 2017 16:54

Ja, het was op momenten wel pijnlijk duidelijk dat we hier naar een hybride van The Avengers en Batman V Superman: Dawn Of Justice zaten te kijken...

Plaats reactie