Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Tarantoga
Hoofdrol
Hoofdrol

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Tarantoga » 21 jan 2018 19:13

Huisvrouwen Bestaan Niet (2017) :) :) :),5 van 5
Was leuker dan ik vreesde. Bij Nederlandse komedies is het altijd maar afwachten hoe het uitpakt, maar deze was leuk.

Een terzijde. Ben ik te mild aangaande mijn standpunt dat personen die tijdens een filmvoorstelling naar het scherm van hun mobieltje staren, op een openbaar plein publiekelijk gegeseld moeten worden. En dat bij rugleuningschoppers de benen boven de knie moeten worden geamputeerd.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 22 jan 2018 07:17

Les Misérables (2012)

Een constant zingend Russel Crowe, Hugh Jackman en Anne Hathaway deden mij iets doen wat ik zelden doet. Na een half uur kapte ik er mee. Ik kon het gewoon niet meer aan horen. Ik wist dat het een musical was maar dat er gewoon totaal geen dialoog in zat maar alleen maar liedjes wist ik niet. Na een half uur luisteren naar dat gezang wat nou niet echt top is besloot ik er een eind aan te maken en de stop knop in te drukken en dat is pas 4 of 5 keer eerder gebeurt. Helaas.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 22 jan 2018 09:59

Tarantoga schreef: Een terzijde. Ben ik te mild aangaande mijn standpunt dat personen die tijdens een filmvoorstelling naar het scherm van hun mobieltje staren, op een openbaar plein publiekelijk gegeseld moeten worden. En dat bij rugleuningschoppers de benen boven de knie moeten worden geamputeerd.
Dat klinkt compleet redelijk.

Tarantoga
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Tarantoga » 25 jan 2018 19:54

:D

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 19 feb 2018 07:38

Tarantoga schreef: En dat bij rugleuningschoppers de benen boven de knie moeten worden geamputeerd.
Ik heb er wel een eens mep verkocht. Gozer achter schopte constant tegen me stoel dus waarschuwde ik hem 2 keer. De derde keer kreeg hij een mep van me op zijn knie. Het was meteen over.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 27 feb 2018 12:04

12 Years a Slave

Een aardig film maar ik had het idee dat ik naar een serie scenes zat te kijken i.p.v. een doorlopend verhaal.

The Theory of Everything

Als fan van Hawking was ik benieuwd naar deze film. Helaas is het verhaal wel erg ontdaan van zijn ruwe kanten om een mierzoete Hollywood film te creeéren.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 28 feb 2018 17:57

Ava - Een onwijs mooie film met een duister randje, waarbij de hoofdrolspeelster balanceert tussen kinderlijk en volwassen. Prachtig geschoten, dromerig en speels.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 12 mar 2018 08:11

Darthmar schreef:Les Misérables (2012)

Een constant zingend Russel Crowe, Hugh Jackman en Anne Hathaway deden mij iets doen wat ik zelden doet. Na een half uur kapte ik er mee. Ik kon het gewoon niet meer aan horen. Ik wist dat het een musical was maar dat er gewoon totaal geen dialoog in zat maar alleen maar liedjes wist ik niet. Na een half uur luisteren naar dat gezang wat nou niet echt top is besloot ik er een eind aan te maken en de stop knop in te drukken en dat is pas 4 of 5 keer eerder gebeurt. Helaas.
Kijk, precies dit dus! Oh wat een martelgang die film. Ik had'm eens opgezet, op een gegeven moment dacht ik: nah, nou zal ik wel minstens op de helft zijn, bleek de film pas een half uur bezig. Toen heb ik de (spreekwoordelijke) band stopgezet. Zelden kijk ik films niet af (al is het soms in twee zittingen), maar deze ging te ver.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 14 mar 2018 12:42

Gravity

Een technisch goed gemaakte film. Ze hebben echt hun best gedaan om de gewichtloosheid in de ruimte na te bootsen.
Het verhaal is ook wel spannend maar hoeveel pech kan 1 persoon hebben. Brand, brandstof problemen, vastzitten met touwen, ect. Dat was teveel van het slechte in dit geval.
Goeie film voor een keertje dus.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 14 mar 2018 14:16

^Gravity nog altijd de enige echte goede 3D bioscoop ervaring. Top regie van Cuaron.

Annihilation
Fijne trippy film met een heerlijke soundtrack. Tel daarbij enkele wonderschone opnames en een strak einde en we zijn er blij mee.

Garland laat na Dredd (aldus Karl Urban) en Ex Machina zien een welkome toevoeging te zijn aan het film landschap. Goede regisseur.

Waar de film precies over ging verdiend en tweede kijkbeurt maar de cirkel van vernietiging en creatie zijn een rode draad.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 01 apr 2018 10:35

Thor: Ragnarok

Gister maar eens deze gekeken en vond hem wel alleraardigst. Het enige waar ik me af en toe aan ergerde was dat de humor soms gewoon te kinderlijk was. Kom op Thor die zich als een klein kind gedraagt als zijn haar wordt geknipt.

Maar het verhaal en het idee erachter was goed.

Alleen vraag ik me af nadat ik de credit scene gezien hebt en het stukje van hoe Thor bij de Guardians of the Galaxy terecht komt of dat wel goed komt met de Asgardians.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 22 apr 2018 21:30

Cabin In The Woods (2012, Drew Goddard)

Wat een heerlijk speelse film, met leuke wendingen om elke hoek. Zeer geestig, maar niet zonder de benodigde dosis spanning.

Een leuk voordeel is dat de IMDB-pagina betreffende de references in deze film een leuke watchlist is. Dank u, Drew Goddard, Joss Whedon en team :+

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 03 mei 2018 21:39

Avengers: Infinity War (2018, Joe & Anthony Russo)

Het nieuwe dieptepunt in het Marvel Universum...

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 04 mei 2018 10:15

Dieptepunt zelfs, dat mag je natuurlijk wel nader verklaren...

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 04 mei 2018 11:43

Ik heb nu even niet de tijd om een hele uitgebreide recensie te schrijven, maar het komt erop neer dat ik de film ervaarde alsof ik de hele tijd tussen 3 actiefilms zat te zappen die allemaal niet interessant genoeg waren om te blijven kijken. De visuals zijn allemaal natuurlijk prachtig, Hitler Smurf was wel een goede villain, het acteerwerk was wel oké en de Guardians Of The Galaxy heb ik weer van genoten (!) maar heel veel meer positiefs kan ik er ook niet over zeggen. 2,5 uur aan emotieloze actie en de dialogen waren afgezien van een aantal goede grappen vrijwel alleen maar expositie. Daarnaast stond er (alweer) helemaal niks op het spel. Tot het einde zat ik nog wel met een gevoel van "dit is niet top, maar wel ok," maar dat belachelijke, nutteloze einde haalde het geheel nog even extra naar beneden... Ik hoopte nog op een mooie score van Alan Silvestri, maar dat bleef helaas ook uit.

Films maken mij eigenlijk nooit boos, maar ik ben niet vaak zo immens gefrustreerd geweest na het kijken van een film.

Plaats reactie