Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Straka
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Straka » 07 mei 2018 11:30

Het levert toch niet veel anders dan in die voorgaande films. Ik begrijp de leegheid ook niet helemaal, al herken ik wel een gebrek aan risico nemen. De films uit de "winning-streak" hadden misschien iets meer focus, maar dat was geen verrassing omdat het minder ensemblefilms waren. Gelukkig hadden we de Ragnarok Thor en niet die oude en bleef de humor redelijk op niveau zonder Waititi en Gunn.
Zelf vind ik overigens niet dat er sprake was van een winning streak. Marvel bevindt zich juist in een comfort-zone. Je weet wat te verwachten is en dat levert het; Infinity War blijft dan ook lekker in die comfort-zone.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 07 mei 2018 13:05

Straka schreef:Ik begrijp de leegheid ook niet helemaal, al herken ik wel een gebrek aan risico nemen.
Met die "leegheid" bedoel ik met name dat er mijns inziens totaal geen emotioneel gewicht hing aan wat er in de film gebeurde. De actiescènes waren op visueel vlak natuurlijk prachtig in elkaar gezet, maar er stond voor mijn gevoel helemaal niks op het spel tijdens deze scènes (of tijdens welke scène dan ook).
De films uit de "winning-streak" hadden misschien iets meer focus, maar dat was geen verrassing omdat het minder ensemblefilms waren.
Daar maak je een heel goed punt! Dat de films uit de "winning-streak" geen ensemblefilms waren zal zeker bijgedragen hebben aan het feit dat ik die films een stuk meer te genieten vond. Maar uiteindelijk zijn de Guardians Of The Galaxy-films in zekere zin natuurlijk ook ensemblefilms, maar naar mijn gevoel worden die films een stuk meer gedreven door de personages.
Zelf vind ik overigens niet dat er sprake was van een winning streak. Marvel bevindt zich juist in een comfort-zone. Je weet wat te verwachten is en dat levert het; Infinity War blijft dan ook lekker in die comfort-zone.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Spider-Man: Homecoming was wel een comfort-zone film, maar dat kan ik niet zeggen van Guardians Of The Galaxy Vol. 2 en Thor: Ragnarok. Die twee films waren in mijn optiek wel verfrissend en ze waren zowel op visueel- als narratief vlak een stuk interessanter dan het gros van de MCU-films.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 07 mei 2018 13:54

Homecoming blonk uit door klein te blijven. Geweldig om een schurk te zien die niet de hele wereld wil opblazen of iets dergelijks. Jammer dat Holland een mindere Parker dan Garfield is.

Ragnarok werd geholpen door cast die verrast met goede komische timing. De inzet op humor loonde zich met uitstek deze keer. Iets dat GotG deel twee ook al deed en daar zonder macguffin een leuke setting had voor de cast om wat meer van zich te laten zien.

Dr. Strange maakte wat meer van quirky humor gebruik en een toffe Cumberbatch plus wat visuele patserij zorgden voor een geslaagde mcu film.

Black Panther (nog) niet gezien.

Wat Infinity War erg goed deed was de balans houden, goede schurk hebben, strakke pacing, goede actie en een volle zaal stil krijgen.
Benieuwd naar de de deel vier impact. Want die gaat er komen.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 07 mei 2018 13:59

horizon schreef:Homecoming blonk uit door klein te blijven. Geweldig om een schurk te zien die niet de hele wereld wil opblazen of iets dergelijks. Jammer dat Holland een mindere Parker dan Garfield is.
Daar maak je een goed punt! Homecoming was inderdaad sterk omdat het kleinschalig was, wat dezelfde reden is dat Ant-Man één van mijn favoriete MCU-films is.
Ragnarok werd geholpen door cast die verrast met goede komische timing. De inzet op humor loonde zich met uitstek deze keer.
Klopt! Ragnarok werd ook geholpen door het feit dat veel van de aanwezige humor geïmproviseerd wa.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 07 mei 2018 14:00

JamesBond schreef:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Spider-Man: Homecoming was wel een comfort-zone film, maar dat kan ik niet zeggen van Guardians Of The Galaxy Vol. 2 en Thor: Ragnarok. Die twee films waren in mijn optiek wel verfrissend en ze waren zowel op visueel- als narratief vlak een stuk interessanter dan het gros van de MCU-films.
Het is de comfort-zone van humor en actie-avontuur. Ragnarok en GotG profiteren van regisseurs die waarschijnlijk relatief veel vrijheid hebben gekregen en een afwijkende setting, maar de formule staat inmiddels wel vast.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 07 mei 2018 14:03

Ah, op die fiets! Daar heb je inderdaad gelijk in! Ik doelde inderdaad ook meer op het feit dat Gunn en Waititi veel vrijheid hadden om te doen met de films wat ze wilden, daarom vond ik die films zo verfrissend.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 12 mei 2018 11:57

Los Parecidos (2015, Isaac Ezban)

De personages zijn niet meer dan pionnen in een sadistisch spelletje. Zodra je accepteert dat je geen diepgaande personagegedreven film voorgeschoteld krijgt, is het genieten geblazen met deze pleziervolle liefdesbrief aan onder andere Rod Serlings The Twilight Zone en B-films uit de jaren 50 en 60. Ezban kan geen genoeg krijgen van een gezonde en maffe plottwist en houdt niet terug met de bizarre taferelen die voorbij komen. De verrassingen kennen haast geen eind. Kijk geen trailers, laat je verrassen door deze heerlijk maffe film die van begin tot eind nooit verveelt.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 12 mei 2018 22:12

Top Bilbo!

Nu deze kijken:
https://www.moviemeter.nl/film/100645

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 20 mei 2018 09:02

Paddington 2

Na me goed te hebben vermaakt met deel 1 was het tijd om deel 2 te zien. Deel 2 gaat verder waar deel 1 eindigde. De film is gewoon zo leuk in elkaar gezet. De cgi is geweldig en de karakters zijn fantastisch neergezet. Je voelt gewoon de liefde voor het bronmateriaal waarmee deze film in elkaar is gezet.

X-men: Apacolypse

Deze film was wel redelijk maar zo traag vooral in het begin. Apcolypse zelf kwam plastic over en niet echt dreigend. Jammer want het was een geweldige slechterik die helaas slecht is gebruikt.

Star Wars; The Last Jedi

Na hem in de bios te hebben gezien nu thuis op het kleine scherm. En eigenlijk valt hij wat meer tegen als je hem een tweede keer kijkt. Vooral de ongelooflijke plotgaten in het verhaal en de fouten in continuïteit vallen nu erg op. Jammer.
Ook alhoewel ik Luke's verhaal begrijpt had ik aan het eind een meer bad-ass Luke willen zien.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 22 mei 2018 10:14

Darthmar schreef:

Star Wars; The Last Jedi

Na hem in de bios te hebben gezien nu thuis op het kleine scherm. En eigenlijk valt hij wat meer tegen als je hem een tweede keer kijkt. Vooral de ongelooflijke plotgaten in het verhaal en de fouten in continuïteit vallen nu erg op. Jammer.
Ook alhoewel ik Luke's verhaal begrijpt had ik aan het eind een meer bad-ass Luke willen zien.
Hey hey,
welke plotgaten?

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 25 mei 2018 13:56

JamesBond schreef:Avengers: (MacGuff)infinity War (2018, Joe & Anthony Russo)
James, ik denk dat je deze columns door Film Crit Hulk wel interessant gaat vinden. :)

http://observer.com/2018/05/the-two-cru ... vie-feuds/

http://observer.com/2018/04/avengers-in ... s-endgame/

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 02 jun 2018 12:51

Deadpool

Eindelijk een keer gekeken en ik weet niet wat ik ervan moet denken. Was hij grappig: ja soms. De actie was goed maar het karakter van Deadpool stond me tegen op een of andere manier. Leuk om een keer gezien te hebben maar deel 2 laat ik toch schieten. Als ik hem een cijfer moet geven een 6.

Jumani: Welcome to the Jungle

Het vervolg op deel 1 wat ik een zeer leuke film vond. Deze film was verrassend leuk en vermakelijk. Echt de moeite waard en zeker makkelijk nog een keer te kijken. Een cijfer? Een 7,5.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 03 jun 2018 17:14

Lost Highway (1997, David Lynch)

“Unless you’re a poet, words will fail you," zei David Lynch afgelopen week toen iemand hem om zijn mening vroeg over het feit dat mensen na het zien van een film meteen hun mening op Twitter zetten. Lost Highway is (net als eigenlijk al het werk van Lynch) een perfect voorbeeld van een film waarbij dat het geval is: ...word will fail you.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 05 jun 2018 17:59

History of the World: part 1

Een film met sketches over bepaalde periodes in de geschiedenis van Mel Brooks. Heerlijke parodieën op de Spaanse inquisitie, de Franse revolutie (it's good to be the king), de eerste mensen. Politiek niet geheel correct maar wel lekker.

Spaceballs

Een parodie op Star Wars en een beetje The Wizard of Oz. Zit zelfs goed in elkaar en de verwijzingen naar Star Wars zijn er ook grapjes over Planet of the Apes, Transformers, Star Trek en Alien. Deze film kreeg zelfs goedkeuring van George Lucas.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 07 jun 2018 21:46

Jurassic World: Fallen Kingdom (2018)
Een prima deel uit de reeks, maar het komt natuurlijk niet in de buurt van de oorspronkelijke films. Ook vond ik het hele zaakje aanzienlijk op zijn 21 jaar geleden uitgebrachte voorganger lijken. Desalniettemin weer prima vermaak. Dino's blijven gewoon gaaf :D

Plaats reactie