Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Colonel_Kurz » 02 dec 2017 20:22

Was je je ervan bewust dat het ook de naam van een broer van Joss Whedon is, die ook schrijver is?

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 02 dec 2017 23:04

Verdomd, Zachary Adam "Zack" Whedon is inderdaad de broer van Joss! Daar was ik me niet van bewust...

ThomasOMalley
Bijrol
Bijrol

Bericht door ThomasOMalley » 04 dec 2017 16:20

The Killing of a Sacred Deer en hij was fantastisch. Wat een sfeer. Top 10 zonder twijfel.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 15 dec 2017 20:42

Ik ben onderhand toch wel erg benieuwd naar wat iedereen hier van Star Wars: The Last Jedi vond! Het internet is erg verdeeld, ben benieuwd hoe dat hier is! :)

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 15 dec 2017 21:06

Hij is prima, maar ik heb een hoop kanttekeningen.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 15 dec 2017 23:41

Het eerste halfuur was ik nog niet helemaal verkocht, maar het werd in mijn ogen steeds beter en op een bepaald moment besefte dat ik echt begon te geven om de personages. Doet interessante met de mythologie van Star Wars. Lange tijd geleden dat ik mij zo heb geamuseerd met een blockbuster in de cinema.
Uiteraard zijn er ook negatieve kanten. De "pacing" voelde bij momenten wat vreemd aan, er waren meerdere ongeslaagde pogingen tot humor en sommige scènes deden me niks. Het is geen perfecte film maar dat hoeft ook niet.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 19 dec 2017 22:43

Spoilerfree
Star Wars The Last Jedi
This is not going to go the way you think

Bovenstaande quote van Luke Skywalker is eigenlijk voldoende voor de hele review...
maar om wat verder te gaan: Rian Johnson verlaat op momenten bekende Star Wars paden en keert er op de juiste momenten weer terug naar toe. Enkele gedurfde toevoegingen pakken soms goed en soms wat minder uit maar het nemen van risico valt te waarderen.
Uiteindelijk voelt The Last Jedi wat vreemd omdat sommige dingen de vijf sterren helemaal niet waard zijn maar op andere momenten worden de vijf sterren overstegen. Maar het positieve is sterker dan het minder mooie.

Driver laat in the Last Jedi nog meer dan in the Force Awakens zien een sterke acteur te zijn en maakt van Kylo Ren misschien wel het meest interessante personage uit de hele Star Wars saga. Meer gelaagdheid en diepgang dan Darth Vader ooit heeft kunnen bewerkstelligen en toch heerlijk moment om het verhaal van Kylo Ren met dat van Darth Vader te zien koppelen.

Ridley heeft op dat gebied wat minder te doen als Rey maar haar scenes met Hamill, die Luke goed gestalte weet te geven, zijn sterk evenals enkele andere momenten die gewoon top zijn.

De ontwikkelingen van karakters als Dameron, Finn, Hux en Leia zijn wat eenvoudiger maar missen hun doel niet. En gelukkig weet Fisher deze keer wel weer wat acteren is want in the Force Awakens was ze met afstand erg slecht aan het acteren.

En niet geheel onbelangrijk maar eigenlijk al gewoon geworden is dat de actie er weer spectaculair uitziet. Mooi!

Terugkerend naar de quote waarmee ik open: laat dat wat je denkt te weten van Star Wars achter je en beleef deze films zoals het is. :)

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 20 dec 2017 16:35

Justice League - Kon deze beter hebben dan Wonder Woman of BvS. Vond hem wel lache.
La pianiste - Herkijk. Weet nu zeker dat Isabelle Hupert mijn lievelingsactrice is. Wat een powerhouse performance en een zeer intrigerende film. Moet het boek ook maar eens gaan lezen.
Weekend - Herkijk. Minder gecharmeerd dan de eerste keer.
Breakfast at Tiffany's - Had nog nooit eerder een film met Audrey gezien, wat een feest om naar haar te kijken en wat een fijne performances. Fijne film, maar meer ook niet. Die 'Aziatische' buurman, oef....
The Killing of a Sacred Deer - De beste van Lanthimos die ik tot dusver zag. Het verhaal is ontzettend vreemd, maar in al zijn absurdheid tegelijkertijd beklemmend en hilarisch tegelijk. Wel een van de betere films van dit jaar.
Captain America: Civil War - Herkijk. Heb me wederom prima vermaakt, één van de betere Marvels.
Catfight - Beetje een vreemde film die net niet helemaal lekker uit de verf komt ofzo, maar wel heel erg genoten van zowel Oh als Heche.
Bonnie & Clyde - Historisch gezien natuurlijk een momumentale film, maar ik werd er nogal moe van.
Cleo de 5 a 7 - Het werd eens tijd dat ik iets van Varda ging zien en ter voorbereiding op Visages Villages werd het deze. Wat een prachtfilm. Heb denk ik zelden zo mooi het verstrijken van de tijd in een film zien worden verbeeld.
Visages Villages - En ook deze film was ontzettend mooi, fijn, leuk, lief, grappig, ontroerend. Heb er het hele weekend nog aan moeten denken. Gaat hoog eindigen in mijn eindejaarslijstje.
Dream Boat - Docu op Netflix over een gay cruise. Echt een openbaring is het allemaal niet.
Star Wars: The Last Jedi - Ongelofelijk genoten van deze nieuwe toevoeging aan het Star Wars-universum. Kylo Ren is gewoon WOW.
Mean Girls - De ene iconische dialoog na de ander. :T
Murder on the Orient Express - Dit verhaal werkt waarschijnlijk beter in boekvorm. Vond het echt niet om aan te zien.
Adaptation. - Een soort -achtige aanpak, met een geweldige rol van Nic Cage. Was alleen niet zo fan van de laatste akte, too much.
Soof - Stiekem best wel ok, ondanks al de theatrale trekjes.
Wonderstruck - Prachtige tijdsbeelden van zowel jaren '20 als '70 maar ook verschrikkelijk toevallig, saai en niet boeiend. Ook dit werkt waarschijnlijk beter als boek.
You Were Never Really Here - Phoenix speelt de sterren van de hemel, maar verder trok ik dit ook heel slecht. Soort Good Times meets Drive meets Taxi Driver. We hebben het inmiddels allemaal wel al een keer gezien... Gaap.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 22 dec 2017 11:18

Star Wars: The Last Jedi
Umh, tja, wat hier dan nu van te zeggen. Een grote herhalingsoefening zoals The Force Awakens was het gelukkig niet, die ergernis werd ontweken. Het was vooral een vlotte actie/avonturenfilm met weinig echt memorabels. Veel humor, sommige momenten hadden in Spaceballs ook niet misstaan (Strijkijzer!). De gewenste uitdieping van Snoke en Rey vond niet plaats en was een gemis. De dood van Fisher werd nogal uitgemolken met vele "zal-het-dan-nu-gebeuren" momenten. Over het algemeen een prima vermakelijke film, maar op het strijkijzer na, weinig memorabel. Wanneer ik terugkijk op de nieuw geintroduceerde karakters onder de Disney-vlag zou ik het liefst meer zien van de "Rogue One"-figuren, dat was allemaal meer memorabel dan episode 7 en 8 bijelkaar genomen. Nee, binding met de nieuwe karakters heb ik niet en eigenlijk zou het me ook niet storen wanner er geen deel 9 komt, maar waarschijnlijk zit ik over twee toch wel weer gewoon in die bioscoopstoel.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 22 dec 2017 13:32

Straka schreef:Wanneer ik terugkijk op de nieuw geintroduceerde karakters onder de Disney-vlag zou ik het liefst meer zien van de "Rogue One"-figuren
Een prequel op een prequel dan? :P Ik kan me op de hoofdpersoon eigenlijk al geen personages meer herinneren. Ja, Donnie Yen, maar dat heeft niks met zijn personage te maken.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 22 dec 2017 14:05

Ik denk dat zelfs in K-2SO (Tudyk) al een betere film zit dan in meer van de figuren uit TFA/TLJ.

Maar dat er iets radicaals mag gaan gebeuren met de huidige trilogie is wel duidelijk wanneer een strijkijzer het hoogtpunt uit je film is.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 22 dec 2017 14:19

Ik kan me niets herinneren over een strijkijzer. Heb ik iets gemist...? :-?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 22 dec 2017 14:26

Die kan ik ook niet plaatsen.

Straka
Regisseur
Regisseur

Re:

Bericht door Straka » 22 dec 2017 14:27

Thiver schreef:Ik kan me niets herinneren over een strijkijzer. Heb ik iets gemist...? :-?
Er zat een shot in waarin een ruimteschip leek te landen met veel van dat rondspuitende stoom, dit bleek een strijkijzer te zijn dat landde op een Imperial-uniform. Een moment dat direct uit Spaceballs had kunnen komen, ik vond het een briljante vondst.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 22 dec 2017 14:31

Straka schreef:K-2SO (Tudyk)
Wie?

Plaats reactie