Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 08 jun 2018 00:12

Duikboot schreef:ook vond ik het hele zaakje aanzienlijk op zijn 21 jaar geleden uitgebrachte voorganger lijken.
Daarmee doel je op The Lost World, neem ik aan? Ik heb dit vijfde deel nog niet gezien, maar de trailers wekten bij mij ook al die indruk. Dat sterkt me in de gedachte dat Jurassic Park waarschijnlijk niet echt franchisemateriaal is. Tot nu toe kwam men immers niet veel verder dan survivaltrips in de puinhopen van het eerste deel en een opgepompte remake van het origineel. De reeks is duidelijk te populair om met rust te laten, maar qua inhoud is er volgens mij niet genoeg om hem te blijven voortzetten.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Duikboot » 08 jun 2018 08:45

Yes, ik bedoelde The Lost World inderdaad :)

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 11 jun 2018 06:29

Now You See Me 2

Deel 1 was vermakelijk maar deel 2 is minder leuk. Jammer. Het laten opduiken van de tegenstanders uit deel 1 voelt als een te makkelijke manier van script schrijven. Jammer.

Rutherford
Bijrol
Bijrol

Bericht door Rutherford » 11 jun 2018 19:21

Darthmar schreef:Now You See Me 2

Deel 1 was vermakelijk maar deel 2 is minder leuk. Jammer. Het laten opduiken van de tegenstanders uit deel 1 voelt als een te makkelijke manier van script schrijven. Jammer.
Ik had vooral het gevoel dat ze zichzelf kwijt speelden in het script. Een beetje teveel op-het-verkeerde-been zetten wat mij betreft.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 11 jun 2018 21:01

Solo: A Star Wars Story

Een film met veel problemen tijdens de productie en helaas ook tijdens de film.
Eerst het positieve de acteurs doen hun best en Alden Ehrenreich doet me niet verlangen naar Harrison Ford.
Nu het negatieve: Teveel criminele organisatie: Crimson Dawn, Beckett, Vos, Nest ect ect ect. Kies er eentje uit en blijf daarbij.
Voor iemand die is opgegroeid op de keiharde straten van Correlia is Han wel verrekt naief.
De Kessel Run is saai, Punt uit. Ik ben het eens met een Amerikaanse recensie die zei dat je juist dapper moet zijn en dingen gewoon niet op het witte doek moet willen uitleggen. De Kessel Run is gewoon verpest nu.
Ook teveel onnodige karakters: Qi'ra en die cameo totaal niet nodig. Maar ik denk dat ze deze rollen wilden gebruiken voor deel 2 en 3?
Ik zou wel eens een gesprek willen hebben met de schrijvers van deze films. Waarom ze zo moeilijk doen. Hou het simpel en wijd niet teveel uit.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 28 jun 2018 10:18

Michiel de Ruyter (2015, Roel Reiné)

Het heeft me tien pogingen gekost, maar uiteindelijk ben ik tóch, anderhalf jaar na de eerste poging, verder gekomen dan het eerste uur. Het loonde wel, want de tweede helft was vele malen indrukwekkender dan de eerste. Zodra het Rampjaar aanbreekt wordt het pas enigszins meeslepend.

Het is een enorm gebrekkige film, met maf dialoog ("Dit is de zeventiende eeuw, alles kan!"), wisselvallige CGI, oninteressante actiescènes (shaky cam en een Hans Zimmerimitatie maken nog geen meeslepende actie) en een aantal onderontwikkelde personages. Toch breekt er bij vlagen iets leuks en zelfs boeiends uit die zee van matigheid. Egbert Jan-Weber als Willem III is de enige antagonist in deze film die niet thuis lijkt te horen in een cartoon, met een zeer leuke performance die wel héél erg een loopje neemt met het vermoeden dat Willem III homo was. Algoed, het is een solide performance die in een mooie scène in de derde akte een hoogtepunt bereikt.

Het is een visueel mooie film, dat moet ik toegeven, met wat oogstrelende shots die dan weer afgewisseld worden met de moeiteloze shaky cam tijdens de zeeslagen. De recreatie van zeventiende-eeuws Nederland is toch nog best mooi gedaan. Het is allemaal oogstrelend en zeer dramatisch in beeld gebracht en daarom ook het sterkste aspect van de hele film.

Uiteindelijk heb ik wel het gevoel dat dit veel meer had kunnen zijn dan het nu is geworden wanneer men er iets meer creativiteit in had gestoken, of evenveel moeite in het script als in het visuele aspect van de film. Zo zie je maar dat leuke plaatjes niet genoeg zijn.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 02 jul 2018 06:27

Jurassic World: Fallen Kingdom

Ik ga niet mensen vervelen met een herhaling waar de film overgaat dat weten jullie vast wel.
Was de film goed? Nee maar ook niet weer erg slecht want ik heb eigenlijk wel vermaakt met deze film. Natuurlijk zitten er weer veel verwijzingen naar Jurassic Park in veel scenes zoals de auto van Alan Grant en Timmy. Ook in de scenes met de Indoraptor zitten veel verwijzingen naar velociraptors uit JP.
Opvallend dat het karakter Claire moeite heeft met het wel of niet in leven laten van de dino's aan het einde maar ze wel zonder probleem er eentje opsluit in een bunker om te sterven in een lavastroom. Trouwens was de controlebunker in deel 1 niet wat groter en meer NASA?
De scene met de brachiosaurus vond ik wel mooi. Het was de eerste dino die we zagen en de laatste die we zien op Isla Nublar,.
Het karakter Lockwood is speciaal gemaakt voor deze film want in de boeken komt hij niet voor en zijn financiers van InGen vooral Jappanners en het advocatenkantoor van Gennarro. Maar ik had geen moeite met hem. Het karakter Franklin was totaal overbodig.
Het einde van de film betekend natuurlijk wel dat het ecosysteem van de US (en van de oceanen ook) naar de klote is maar we zullen moeten afwachten hoe het in deel 3 allemaal wordt afgerond.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 08 jul 2018 08:57

(The) Incredibles 2

Het langverwachte vervolg op deel 1 uit 2004.
Het begin van deze film na het gevecht met de Underminer waarmee deel 1 eindigde is eigenlijk saai. Maar op een gegeven moment komt de film op gang. De slechterik van de film heb je na de eerste introductie van het karakter wel meteen door en zijn/haar motief is niet echt spannen. Syndrome uit deel 1 was een betere slechterik.
De ster van de film is Jack-Jack deze steelt de show in elke scene waar hij in zit.
De film is de moeite waard maar is toch minder dan deel 1.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 08 jul 2018 22:02

The Maus
Geweldig sfeerverhogend camerawerk.
Beklemmend.
De horror van na-oorlog
Een aanklacht tegen Europa

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 12 jul 2018 12:44

Ocean's eight (7/10)

Al was het maar om eens als man met 25 tot 30 vrouwen alleen in de bioscoop te zitten. :D

Verder een vermakelijke film, maar iets meer spanning had de film geen kwaad gedaan.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 13 jul 2018 08:54

Lolita (8/10)

Fraai gestileerde film. Het laat je eigenlijk met een heel dubbel gevoel achter. Voor iedereen valt er iets en niets te zeggen. Een film gevuld met karakters die twee kanten hebben.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 13 aug 2018 06:14

Ant-Man and the Wasp

Na het zeer vermakelijke Ant-Man was ik benieuwd naar deel 2. Deel 2 verveelde niet. Weer werd er heerlijk gespeeld met "size" tijdens gevechten. Maar wat me wel opviel is dat Ant-man tweede viool speelde in deze film. Hij de comic-relief in een film over de Wasp en haar vader.Maar toch een leuke vermakelijke film de moeite waard om in de bios te kijken.

The Maze Runner: The Death Cure

Het laaste en afsluitende deel van The Maze Runner filmseries. In dit deel wordt het verhaal afgerond.
Het hele concept van deze filmserie en de boeken vond ik erg ver gezocht maar goed de film rond het zo goed mogelijk af.
Begreep ik wel dat de films zeer afwijken van de boeken dus misschien verklaard dat sommige dingen zoals de terugkeer van Gally. Als ik een cijfer moet geven een 6.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 22 aug 2018 15:11

Mission Impossible Fallout

Na een reeks leuke en spannende MI-films was deze een teleurstelling. De humor uit de vorige delen was grotendeels weg en een zogenaamde humoristische scene lijkt leuk maar klopt niks van als je er later over nadenkt. Benji vertelt Hunt hoe hij iemand moet achtervolgen vanaf zijn tablet om op een gegeven moment te realiseren dat hij zijn tablet verkeerd om heeft maar dan heeft hij Hunt voor deze ontdekking toch precies de andere kant opgestuurd?! O+
De achtervolging scenes duren net te lang en het via via via zakendoen is een beetje teveel extra karakters voor deze film.
Jammer volgende keer beter.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 24 aug 2018 10:02

The Wolfman (1941) 7/10

Deze horror film moet het vooral van het sfeertje hebben en die wordt af en toe erg goed geraakt. Een film die in 1941 wellicht heel eng was, maar zoals met de meeste horrorfilms uit deze periode is het enge er wel af.

Toen ik gisteren weer eens op Netflix zat zag ik ineens de versie uit 2010 langs komen. Die maar meteen opgezet.

The Wolfman (2010) 7/10

Mist de charme van het origineel hoewel deze remake op veel vlakken trouw blijft aan het origineel. Om de film tot een moderne lengte te rekken is het verhaal wel hier en daar aangevuld. Het sterkste punt van deze remake is toch wel de sterrencast die hiervoor van stal gehaald is. Hopkins en Del Toro zijn eigenlijk altijd goed en Emily Blunt is ook nooit een straf om naar te kijken. Ook het toegevoegde karakter van Hugo Weaving heeft de film geen kwaad gedaan. Het magere en toch wat voorspelbare plot voorkomt een hogere waardering.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 04 sep 2018 18:02

Spammerts en Google Translate... Wij kijken films, en kraken ze af mits nodig, niet zagen :P

Plaats reactie