Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Chimichanga » 10 mar 2019 00:00

Vandaag naar Ash is Purest White gaan kijken. Een Chinese dramafilm over een jonge vrouw genaamd Qiao, zij is de vriendin van lokale mafiabaas Bin. Wanneer Bin wordt aangevallen door een hoop straatjongeren redt Qiao zijn leven door ze af te schrikken met een revolver. Ze worden beiden opgepakt. Qiao vliegt voor 5 jaar de bak in, Bin slechts voor 1. Wanneer Qiao wordt vrijgeladen blijkt dat Bin verder is gegaan met zijn leven zonder haar. En zo start een rumoerige knipperlicht relatie tussen de twee, in een zeer snel evoluerend China.

In dat opzicht doet de film ietwat denken aan een ander arthouse drama die gelijktijdig met deze in premiere ging tijdens Cannes vorig jaar, namelijk het Poolse Cold War. Ook daar volgden we een turbulente relatie tussen 2 geliefden die meerdere decennia overschrijden, tegen de achtergrond van een specifieke socio-politieke achtergrond. Maar in Cold War was er meer leven tussen de twee minnaars, meer passie, hier krijg je voornamelijk het gevoel dat Bin niet echt de liefde en zelfopoffering van Qiao waard is. Gelukkig is die laatste zo'n interessant personage dat je toch geboeid blijft kijken. Bepaalde scènes zijn echt pareltjes en visueel is het allemaal om je vingers bij af te likken.

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 11 mar 2019 12:21

A Star is Born

Toch maar eens gekeken wat Bradley Cooper van dit verhaal heeft gemaakt.
En ik moet zeggen dat heeft hij prima gedaan.
Ik ben niet zo een fan van Lady Gaga, maar die vrouw kan wel zingen hoor.
En nooit gedacht dat die Cooper zich ook niet hoeft te schamen voor zijn zangkunsten.
Anyway, de film is inmiddels al de 3de remake geloof ik dus het verhaal moet wel inmiddels wel bekend zijn.
Dat deze uitvoering bovengemiddeld is komt vooral door de twee hoofdrolspelers en de chemie die ze toch wel hebben met elkaar. Minpuntje van mijn kant is de te kleine rol van Sam Elliot. Van mij mag deze man altijd meer screentime in een film.
Al met al een prima remake met een goed acterende cast.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 12 mar 2019 13:48

Chimichanga schreef:
10 mar 2019 00:00
Vandaag naar Ash is Purest White gaan kijken. [...]
Klinkt goed! Ik noteer hem.

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 14 mar 2019 08:04

Captain Marvel

Beter dan ik had verwacht.
Ik vond de interactie tussen Larson en Jackson best geslaagd.
En vooral door Jackson die zijn rol als jonge Fury overtuigend neerzet.
Verder is dit zeker niet de beste Marvel film, maar een prima voorgerecht voor Endgame volgende maand.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 25 mar 2019 11:47

Killing (2018) gezien, een samurai film door Shinya Tsukamoto, de regisseur van de legendarische cultfilm Tetsuo, the Iron Man. Ergens een lichte tegenvaller, maar toch valt er genoeg te prijzen, zoals de intense sfeer die Shinya weet op te roepen met zijn minimalistisch camerawerk, de verbluffende score door de onlangs overleden Chu Ishikawa, of de sterke acteerprestaties door oa hoofrolspeler Sosuke Ikematsu, die onlangs nog een sterke bijrol had in Palme d'Or winnaar Shoplifters. Maar anderzijds waren sommige actiescènes nogal onoverzichtelijk door de schokkende camera, en was de evolutie die het hoofdrolpersonage doormaakt nogal simplistisch. Toch eens kijken als je houdt van dit soort samurai films.

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 29 apr 2019 10:24

Avengers Endgame
een prima afsluiting van Phase 3.
Maar ik vond infinity war beter.
Er waren toch een aantal dingen die me stoorden in het verhaal van Endgame.
Spoiler
Captain Marvel heeft een veel te kleine rol.
Als ze in groepjes opsplitsen en de stones gaan halen loopt er overal wel iets mis waardoor het veel te lang duurt.
Bij het eindgevecht het estafette stokje (gauntlet met de stones) doorgeven. Om toch weer een aantal karakters meer screentime te gunnen.
Het feministisch momentje met de vrouwelijke helden....echt lekker subtiel Marvel....
In Guardians of the galaxy waren alle Guardians nodig om 1 infinity stone vast te kunnen houden, hier worden ze gewoon vastgepakt alsof het geen moeite kost. Zelfs Barton kan gewoon een infinity stone vastpakken met zijn blote handen....
Tenslotte nog het tijdreizen, het blijft lastig om deze materie in films te gebruiken zonder plotholes te creëren.
Maar ach, het was een rollercoaster. Phase 3 is ten einde en ik vraag me serieus af of Marvel zijn hoogtepunt nu heeft gehad.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 03 jun 2019 21:09

Avengers Endgame (2019)

Met hoge verwachtingen naar de bios gegaan maar helaas viel de film tegen. Vooral in het eerste gedeelte moeite om mijn ogen open te houden. En het einde man ik dacht dat Return of the King maar door en door ging maar deze film wist dat nog meer op te rekken.
En Thor. Tja. Van één van mijn favoriete Avengers naar één van de irritantste karakters uit deze film. Wat een geneuzel.
De film krijgt een 6,5 van mij en dat is te danken aan het eindgevecht en de laatste scene daaruit die mij een traantje liet weg pinken.

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 07 okt 2019 07:21

Joker

Wat een film!
Phoenix speelt zijn rol fantastisch.
Ik begrijp wel dat deze film niet voor iedereen is weggelegd, maar ik vond hem echt heel goed.
Niet alleen het verder wegzakken in de maatschappij van Arthur, maar ook hoe hij de transitie maakt is bijzonder goed gedaan.
Ik vond overigens de maatschappij kritische noot niet storend en het gezeur dat het een uiterst gewelddadige film is belachelijk. Mensen die dat zeggen hebben volgens mij te weinig films gezien, want er zijn toch echt veel meer films die extremer geweld laten zien.

Maar goed, dat soort berichtgevingen zorgen er waarschijnlijk wel voor dat er steeds meer mensen nieuwsgierig worden naar deze film.
En als in het nieuws komt dat zelfs Gordon is weggelopen bij de film.......nounounounou dan moet het wel een hele gewelddadige film zijn he..... O+

Plaats reactie