Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door spooklift » 26 dec 2013 22:30

Home Alone: The Holiday Heist (2012)

De jongen die hele tijd gamet en het meisje die hele tijd bezig met muziek en laptop terwijl de ouders willen dat ze buiten spelen. Altijd hetzelfde verhaal. Maar het is beter dan deel 4 en leuke inleiding over
Spoiler
het spook
. Jammer dat er zijn te weinig booty traps. Onbegrijpelijk dat Malcolm McDowell meespeelt :(

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 26 dec 2013 22:48

Tsja Malcom McDowell speelt de laatste jaren vaak in slechte producties maar hij kan zich dat wel veroorloven. Hetzelfde geld voor Samuel L Jackson of Morgan Freeman etc. Die kunnen zich dat allemaal prima veroorloven wat ze hebben zich al bewezen. Al moeten ze ook niet weer niet te vaak in bagger of zwakke producties verschijnen natuurlijk.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 27 dec 2013 00:20

Rise of the Planet of the Apes (2011, Rupert Wyatt)

Meerdere kijkbeurten zijn nodig om deze film echt goed in je op te nemen. Lithgow is fantastisch in deze film, een uitblinker in een cast die het sowieso al goed doet.

8/10

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 27 dec 2013 10:08

Lord Of THe RIngs : Return of the King (2003)
Leuke finaledeel,enkel het einde met de Hobbits is wat te langdradig en uiteindelijk wou ik dat de film wat sneller verder ging...
Gewoon
Spoiler
berg beklimmen, ring in vuur smijten en afbollen!

Wel speciaal einde hoe ieder z'n eigen weg gaat :)

Samengevat: mooi triologietje als je veel tijd hebt...

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 27 dec 2013 12:21

Mud
Veel positieve reacties hierover gelezen en gehoord en daar sluit ik me helemaal bij aan. Prachtig geacteerd vooral door de 2 nieuwkomers Tye Sheridan en Jacob Lofland, een geweldig script, prachtig camerawerk, echt een prachtige film! Een van de beste die ik dit jaar gezien heb.

10/10

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 27 dec 2013 15:56

A Christmas Carol (2009, Robert Zemeckis)

Een hele leuke en hartverwarmende kerstfilm! Op sommige momenten toch wel een klein schrikmoment. Jim Carrey is ook geweldig als Scrooge! :)

8/10

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 27 dec 2013 16:50

Spijt! (2013)
Ik heb het boek ook gelezen en dat wist me om persoonlijke redenen ook zeer te raken, en het boek is ook eerlijk gezegd net wat beter dan deze film. In de kritieken die deze film krijgt kan ik me ook heel goed vinden, regisseur Dave Schram had ook nog meer met het Internet pesten en het social media kunnen doen maar dat wil niet zeggen dat het Schram niet lukt om de boodschap van het boek over te brengen. Ik vind namelijk dat hem dat prima gelukt is. Er wordt niet de sterren van de hemel gespeeld, het acteerniveau van de hele cast is aardig maar kon beter, en waarom ze personage David ipv de schoolkrant in een bandje moesten zetten snap ik ook niet. Maar toch ben ik zeer geraakt door deze film, en ben ik ook blij dat veel mensen Spijt gezien hebben, en dat Spijt zo'n succes is. Of het iets zal veranderen met betrekking tot het pesten weet ik niet, maar hopelijk zet deze film wel mensen en dan voornamelijk mensen die pesten of iemand gepest hebben aan het denken . Pesten is niet leuk, pesten hoort niet en van pesten wordt niemand beter.

Prachtige film met een duidelijke en mooie boodschap en met afstand de beste Carry Slee boekverfilming tot nu toe.
8/10

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 27 dec 2013 22:42

1 bericht is genoeg,hé :8 Anders is dat spam.

Ontopic:

The Internship (2013)

De concept ziet wel leuk uit maar het is wel standaardkomedie met
Spoiler
happy end
.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 27 dec 2013 22:49

Ja....ik denk ook wel dat dat de bedoeling was :wink:

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 27 dec 2013 23:05

The Amityville Horror (2005, Andrew Douglas)

Niet inventief, maar zeker wel effectief! Een simpel plot met een aantal goede jumpscares!

8/10

1408 (2007, Mikael Håfström)

Ik vind dit toch wel een uitstekende en vage film! Ik vind het concept erg goed, en John Cusack speelt zijn rol uitstekend! Constant spannend, en op veel momenten ook erg fucked up!

9/10

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 28 dec 2013 09:45

Crazy Stupid Love (2011)
één van de beter romantische komedies :D
einde mocht wel iets uitgebreider,vond ik
9.5/10

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 28 dec 2013 10:35

Je beoordeeld hem wel heel hoog haha. Ieder zijn meugd , maar toch haha.

The Hunger Games

Dit was nog best prima te doen. Jennifer Lawrence is ook in deze film goed te pruimen. Toffe rollen verder van Donald Sutherland, Peeta, Stanley Tucci. Nu kan ik in ieder geval naar deel 2 in de bioscoop als die inmiddels nog draait. Alleen geen wonder dat de film 2 uur duurde, het duurde een uur voor de spelen zelf echt begonnen.

7.3

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 28 dec 2013 11:25

Room 237 (2012, Rodney Ascher)

Boeiende maar langdradige documentaire over de werkelijke betekenis van The Shining. Er komen verschillende mensen aan het woord, die vertellen over hun visie op de film. Maar wat een bullshit zeg... Ik heb echt meerdere keren gezeten van "Wat is dat nou weer voor een onzin theorie?" Ik vind dat The Shining één van de beste films ooit is, en ik denk dat de film best een onderliggende boodschap heeft, maar waar de mensen hiermee komen vind ik echt te absurd en te vergezocht. De film zou bijvoorbeeld door het getal 42 en een Duitse typemachine gaan over de Holocaust. En, Kubrick zou hints hebben gegeven over dat hij betrokken zou zijn bij de gefakete Apollo-beelden. En, aangezien Jack in het boek in een rode volkswagen rijdt, betekent een verongelukte rode volkswagen in de film dat Kubrick schijt heeft het boek... Allemaal dit soort dingen vind ik complete onzin, maar het is wel interessant. Al geloof je helemaal niet in deze theorieën, je gaat wel op sommige dingen letten in de film. Ik vond het toch best een interessante documentaire, maar ik vind de theorieën wel erg vergezocht...

7/10

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 28 dec 2013 12:26

Kyrill schreef:Je beoordeeld hem wel heel hoog haha. Ieder zijn meugd , maar toch haha.

The Hunger Games

Dit was nog best prima te doen. Jennifer Lawrence is ook in deze film goed te pruimen. Toffe rollen verder van Donald Sutherland, Peeta, Stanley Tucci. Nu kan ik in ieder geval naar deel 2 in de bioscoop als die inmiddels nog draait. Alleen geen wonder dat de film 2 uur duurde, het duurde een uur voor de spelen zelf echt begonnen.

7.3
In het boek duurt het ook een tijdje voordat de games beginnen.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 28 dec 2013 13:41

Secret Window (2004, David Koepp)

Geweldige film! Als schrijver vond ik dit toch wel een erg goede en vooral hele spannende film! Ik vind de sfeer in de film erg akelig. Johnny Depp houdt hier voor een keertje geen verkleedpartij, en ik vind dit daarom ook één van zijn sterkste rollen! Ook de twist kwam nogal onverwachts.

9/10

Layer Cake (2004, Matthew Vaughn)

Uitstekende misdaadfilm! Heerlijk stijl- en sfeervol! Een uitstekende rol van Daniel Craig en ook Michael Gambon speelt heerlijk in deze film! Geweldige misdaadfilm, die mij een beetje deed denken aan The Departed.

9/10

Plaats reactie