Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Kyrill » 28 dec 2013 16:22

5 films en nog geen 10 gezien. Ben je ziek JB :lol: :D ?

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 28 dec 2013 16:42

Nee, hoor ;) Heb ingezien dat ik ze nogal vaak gaf, dus ik ga erop letten :)

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 28 dec 2013 17:36

The Hobbit: The Desolation Of Smaug (2013, Peter Jackson)

Deze film liet me achter met iets wat ik noem: het post-Dark Knight Rises-effect, wat inhoud dat ik na de film een lange tijd leeg voor me uitkeek om te verwerken wat ik zojuist gezien heb. Mijn hemel, deze film is geweldig en hield me van begin tot einde vast. Het acteerwerk is geweldig, alles ziet er mooi uit, muziek is weer fantastisch... Het enige wat er voor mij niet in hoefde waren de POV-shots tijdens de scene met de tonnen, maar verder ben ik compleet weggeblazen door deze film. Net als zijn voorganger wilde ik niet dat deze film eindigde. Zo maak je vervolgfilms!

Uggh, nog een jaar....

9,5/10

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 29 dec 2013 12:59

Novecento / 1900
Prachtig epos van Bertolucci waarin we Alfredo en Olmo volgen aan de hand van de opkomst van het facisme in Italië. De cast is fantastisch (o.a. DeNiro, Depardieu, Sutherland) en wordt mooi aangevuld door de prachtige cinematografie en de muziek van Morricone. Met ruim 5 uur speelduur zet je hem niet zo 1,2,3 op, maar elke cinefiel moet deze gezien hebben.

Soof
Neerlands laatste romantische komedie is eigenlijk beter dan verwacht. Fedja van Huet en Lies Visschedijk laten zo nu en dan zien dat ze wel degelijk kunnen acteren, en ook zien bijvoorbeeld de locaties er prima uit. Afgezien van wat stereotypen, is de cast ook een kritiekpuntje. Dan Karaty is nog redelijk, al hoefde hij ook niet te acteren. De aanwezigheid van iemand als Olcay Gulsen is gewoon waardeloos.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 29 dec 2013 21:28

Met kerst natuurlijk weer gekeken:
Home Alone
Zoals ieder jaar hebben we ook dit jaar Home Alone weer gekeken. Blijft geweldig al kennen we `m uiteraard helemaal van buiten. Dat maakt niet uit, het is gewoon traditie om de Home Alone films (1 of 2) altijd met kerst te kijken. En dat zal ook nog lang zo blijven!

7,5/10

En vandaag afgekeken:
Dexter - Season 7
Voor de tweede keer dit seizoen gekeken, vond `t opnieuw erg goed. Hoor vaak dat het naar mate de serie langer doorgaat minder wordt maar daar ben ik het niet mee eens, vind het nog steeds een goede serie die erg verslavend werkt.
Op naar het laatste seizoen!

8,5/10

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 29 dec 2013 21:31

Zit nu op de helft van seizoen 7 en tot nu toe vind ik het één van de betere seizoenen. Sterke persoonlijke ontwikkelingen en een goede "eindbaas".

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 29 dec 2013 21:40

TheGodfather schreef:Zoals ieder jaar hebben we ook dit jaar Home Alone weer gekeken. Blijft geweldig al kennen we `m uiteraard helemaal van buiten. Dat maakt niet uit, het is gewoon traditie om de Home Alone films (1 of 2) altijd met kerst te kijken.
Moet je voor de afwisseling dan niet eens de andere vervolgen uitproberen? ;)

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 29 dec 2013 22:05

Wrath of the Titans (2012)
Zijn niet de beste films en deze was, voor een 2e keer te zien, zeer mager qua verhaal en Griekse Mythes...
Ook het einde met Zeus,Poseidon en Hades is gewoon LOMP...
Spoiler
Zeus en Poseidon dood??? Bye bye 3e deel

6/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Re:

Bericht door TheGodfather » 29 dec 2013 22:16

Thiver schreef:
TheGodfather schreef:Zoals ieder jaar hebben we ook dit jaar Home Alone weer gekeken. Blijft geweldig al kennen we `m uiteraard helemaal van buiten. Dat maakt niet uit, het is gewoon traditie om de Home Alone films (1 of 2) altijd met kerst te kijken.
Moet je voor de afwisseling dan niet eens de andere vervolgen uitproberen? ;)
Nee, heb ooit een stukje van deel 3 gezien maar daar vond ik helemaal niets aan. Tis ook, voor mij, niet Home Alone als Kevin er niet in zit :P

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 29 dec 2013 22:45

Hide And Seek (2005, John Polson)

Aardig tussendoortje, maar meer dan dat is het ook niet. Het concept is wel aardig, en op een bepaalde manier ook wel creepy. De uitwerking is ook redelijk, maar het wordt nergens echt eng. Er zit tegen het einde wel een spannend stukje, maar voor de rest is het amper een horrorfilm. Robert De Niro speelt niet zijn sterkste rol, maar hij doet zijn best. Ook Dakota Fanning acteert best aardig, en ze is door haar stille karakter wel een beetje eng. Toch begon ik me na een tijdje wel een beetje aan haar te ergeren. De twist vond ik dan wat minder geslaagd, al zag ik hem niet aankomen. Ik vond het niet zo geslaagd dat
Spoiler
De Niro Charlie bleek te zijn
want op die manier voelt het alsof ze het overbodig eng willen maken... Leuk voor een keertje, maar bijzonder is het niet...

6/10
Laatst gewijzigd door JamesBond op 29 dec 2013 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 29 dec 2013 22:54

Zonbi Asu (2011)

Ja, wat moet ik allemaal vertellen :D Amerikanen kunnen zoiets niet verzinnen. Ik ook niet. Ik vind wel originele film ondanks zwakke acteerprestatie en CGI. Ik vond einde echt leuk van
Spoiler
vliegende scheet en vechten met parasiet uit de aars tegen de grote parasiet die meisje vasthoudt terwijl meisje vecht met 2 messen.
O+

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 30 dec 2013 09:16

Rush (2013)
Een topfilm. De casting is sowieso geweldig, de 2 hoofdrolspelers lijken zowat excact op de echte nikki en james.
Ook het camerawerk is super, weet de sfeer van die tijd treffend te vangen. Vlotte editing, top geacteerd, mooi gefilmd.
Alles klopt, aanrader.

9/10

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 30 dec 2013 13:42

Signs (2002, M. Night Shyamalan)

Wat is er toch gebeurd met Shamalamadingdong? De regisseur die ooit geweldige films maakte, maar sindsdien is afgezwakt naar een niveau dat iedereen graag mijdt. Gelukkig behoort Signs tot de geweldige films die M. Night heeft gemaakt, want dat is de film zeker! Een boeiende en spannende film met een geweldige Mel Gibson en Joaquin Phoenix! Het verhaal is boeiend, en er hangt een goed sfeertje. Je hebt eigenlijk geen flauw idee wat er nou precies aan de hand is, en dat maakt de film spannend. Het is jammer dat Shyamalan tegenwoordig zulke belabberde films maakt, want als zijn films het niveau van Signs hadden behouden, had ik uitgekeken naar zijn toekomstige films!

9/10

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 30 dec 2013 14:03

JamesBond schreef:Signs (2002, M. Night Shyamalan)

Wat is er toch gebeurd met Shamalamadingdong? De regisseur die ooit geweldige films maakte, maar sindsdien is afgezwakt naar een niveau dat iedereen graag mijdt. Gelukkig behoort Signs tot de geweldige films die M. Night heeft gemaakt, want dat is de film zeker! Een boeiende en spannende film met een geweldige Mel Gibson en Joaquin Phoenix! Het verhaal is boeiend, en er hangt een goed sfeertje. Je hebt eigenlijk geen flauw idee wat er nou precies aan de hand is, en dat maakt de film spannend. Het is jammer dat Shyamalan tegenwoordig zulke belabberde films maakt, want als zijn films het niveau van Signs hadden behouden, had ik uitgekeken naar zijn toekomstige films!

9/10
Vind Signs zijn beste film, voor de rest echte bagger, vooral After Earth, dat ging echt nergens meer over.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 30 dec 2013 14:11

De rest bagger? The Sixth Sense en Unbreakable zaten toch ook wel goed in elkaar.

Plaats reactie