Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Bilbo » 03 jan 2014 18:52

One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975, Milos Forman)

Over het algemeen goed, maar deed me persoonlijk weinig.

8,0/10
Laatst gewijzigd door Bilbo op 03 jan 2014 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 03 jan 2014 22:01

The Hobbit: The Desolation of Smaug
ik ben geen echte fan van het hele lotr gebeuren, maar kijk de films wel altijd vanwege de fantastische effecten.
Ook de landschappen zijn super natuurlijk. Het verhaal in deze film werd het eerste uur weer tot vervelends toe uitgerekt,
dat is altijd in de lotr films. Toch was deze film beter dan de eerste hobbit film, die was pas echt saai :O
De acteerprestaties zijn prima en stoort niet. Het tweede uur is duidelijk de beste vooral op visueel vlak, pas als de draak
Spoiler
wakker wordt
.
Mooie actie scenes, die zeer spectaculair in beeld gebracht worden. Ja dat verzorgt jackson altijd weer met klasse, hij is zeker een getalenteerde regiseur. Het eind is wel behoorlijk
Spoiler
abrupt

7/10

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 03 jan 2014 22:25

Predator (1987)
Ik blijf het een fantastische actie/science fiction film vinden. Een simpel verhaal, begeleid door een fantastische muzikale score door Alan Silvestri met een hele badass cast. De enige kritiek die ik hierop heb is dat de CGI inmiddels best wat gedateerd is maar dat is helemaal niet gek voor een film van bijna 30 jaar oud. En
Spoiler
er zit op het eind een vuistgevecht tussen Arnie en de Predator wat ietwat onduidelijk in beeld is gebracht.
Maar dat hebben ze volgens mij gedaan om te maskeren dat Kevin Peter Hall die The Predator vertolkt zich amper kon bewegen in dat kostuum.

Echt een van mijn favoriete actiefilms aller tijden die alles in zich heeft wat een jaren 80 actiefilm hoort te hebben. Inclusief klassieke oneliners. Jammer dat John McTiernan toch relatief best weinig (actie)films geregisseerd heeft. Over het algemeen vind ik zijn films ontzettend tof! Al zitten er ook wel een paar missers tussen.
10/10

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 04 jan 2014 15:39

Predator 2 (1990)
Teleurstellend vervolg op een fantastische actiefilm. Het badass gehalte wat het eerste deel had is verdwenen, er zit teveel shakycam in waardoor je de helft van de tijd niet eens ziet wat er precies gebeurt. En de personages zijn ook niet boeiend genoeg. En de stad als jachtterrein voor de Predator vind ik ook niet heel erg sterk werken, al vraag ik me ook af of dat misschien niet ook ligt aan de manier waarop ze het uitgevoerd hebben. En tot slot zitten er ook een aantal zeer domme personages in, en dan heb ik het met name over Gary Busey en zijn mannetjes. Ook jammer dat Arnie niet terugkeert in dit vervolg. Maar het schijnt dat hij de stad als locatie ook niet zag zitten.

Het enigste pluspunt wat ik kan vinden is Danny Glover die wel zijn uiterste best doet om net zo badass als Arnie te zijn. Maar op de een of andere manier lukt het hem niet om Arnie te evenaren.
2/10

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 04 jan 2014 19:34

The Hobbit: The Desolation Of Smaug (2013, Peter Jackson) in HFR

Wat een spektakel! Bilbo, Gandalf en de dwergen vervolgen hun reis naar de eenzame berg, om Erebor terug te veroveren van de machtige draak Smaug. Wederom krijgen ze te maken met allerlei gevaren, waaronder de Orks. De Orks vind ik een verbetering ten opzichte van het eerste deel. In An Unexpected Journey leken de Orks erg geanimeerd, maar in deze film lijken ze toch wat meer op de Orks uit de originele reeks. Maar het belangrijkste gevaar is toch wel het titelpersonage. Want mensen, wat is Smaug fantastisch! De animatie van Smaug is geweldig, en hij ziet er weerzinwekkend en dreigend uit! De draak wordt fantastisch neergezet door Benedict Cumberbatch, die wederom bewijst dat hij één van de beste in de business is! Ook de rest van de cast is geweldig! Ook Martin Freeman, Richard Armitage en Ian McKellen spelen hun rol me verve. Nieuwe toevoegingen Stephen Fry en Luke Evans zijn goed op dreef! Het is fijn om Legolas weer terug te zien, en ook Tauriel is een leuke toevoeging. Ze zit niet in het boek, maar ze zorgt wel voor het sterke vrouwelijk schoon, wat in deze reeks nog ontbrak. Net als de eerste film is ook dit deel visueel fantastisch! Het HFR vond ik dan weinig toevoegen, en ik was zelfs een beetje duizelig na afloop. The Desolation Of Smaug weet vooral visueel te overtuigen. De actiesequenties zien er schitterend uit! Maar wat ik jammer vond aan de film is dat het naar mijn beleving amper spannend wordt. Er is vooral plaats gemaakt voor spektakel, en daardoor ontbreekt er een goede dosis spanning. De confrontatie met Smaug zag er verbluffend uit, maar het was naar mijn mening net iets te gemaakt, waardoor de aandacht vooral gevestigd wordt op hoe het eruit ziet, maar het suspense element ontbreekt. Blijkt maar weer dat het vooral gaat om wat er tegenwoordig allemaal uit de computer getoverd kan worden. De cliffhanger vond ik wel aardig, maar daar had ik eerlijk gezegd toch meer het Nee, dat kunnen ze niet doen!-effect verwacht, wat The Hunger Games: Catching Fire bijvoorbeeld wel had. Ik vond The Hobbit: The Desolation Of Smaug een geweldige film, mag dat duidelijk zijn, maar de spanning ontbrak voor mij een beetje. Ik vond de
Spoiler
cameo van Peter Jackson dan weer wel erg leuk!

9/10

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 04 jan 2014 22:22

Robo-geisha (2009)

Minder goed dan The Machine Girl (2008) maar toch nog ok. Ik vind wel jammer dat er te weinig bloed aanwezig is. De concept is wel leuk maar echt vaag zoals
Spoiler
Geisha-tank, bloedende gebouwen
,... O+

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 04 jan 2014 22:23

Kari-gurashi no Arietti (Arrietty The Borrower) ( Hiromasa Yonebayashi, 2010)
Weer een prachtig geanimeerd en vorm gegeven en fantasierijk sprookje van studio Ghibli. Ghibli blijft de absolute top op animatiegebied.
7,9

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 04 jan 2014 22:28

Hoe Duur Was De Suiker
Behoorlijk waardeloze film, er gebeurd zowat niks, de film valt daardoor constant in herhaling.
Gaite bewijst weer niet te kunnen acteren, ze schreeuwt alles bij elkaar, en komt daardoor niet geloofwaardig over.
Slecht geregisseerd en die zoon van de regisseur moest er weer perse in.
Echt een domme en slechte film.

4/10

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 04 jan 2014 23:11

Invasion of the Body Snatchers (1956, Don Siegel)

Een paar kleine dingetjes die wat beter hadden gekund maar verder een zeer aardige film met een goede opbouw.

7,9/10

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 04 jan 2014 23:23

Death Sentence (2007)
De eerste keer toen ik deze film zag was ik helemaal weggeblazen door deze film. Nu zie ik hem voor de 2de keer en nu vallen me toch een paar dingen op in de negatieve zin. En laat ik negatief beginnen en positief eindigen. Het gedrag van de politie in deze film slaat natuurlijk helemaal nergens op en is te belachelijk voor woorden.
Spoiler
Of Nick Hume (Kevin Bacon) zijn wraak nou begrijpelijk is of niet. Je kan natuurlijk niet zomaar wegkomen met het plegen van moorden. Ook vind ik dat in de schietscenes te vaak misgeschoten wordt, en ben ik geen fan van het open einde.
Maar
Spoiler
dat einde hebben ze met de Unrated versie opgelost heb ik gelezen. Daarin schijnt Nick namelijk te sterven.

Verder vind ik hoe gek het door mijn kritiek misschien klinkt het nog steeds een prima wraakfilm. En dat komt vooral door het sterke spel van Kevin Bacon. Hij weet deze film echt naar een hoger niveau te brengen, en ook Kelly Preston en Garreth Hedlund vond ik sterk in hun rollen. Maar Bacon laat hierin echt zien wat voor een sterke acteur hij is. En hij is ook zeer geloofwaardig als familieman en als koelbloedige killer. Hij is dus geknipt voor deze rol en hij weet deze film fantastisch op zijn schouders te dragen. Top acteur!

Verder heeft regisseur James Wan in Saw al laten zien dat hij niet vies is van gory scenes en ook deze film bevat er weer een paar. En Wan kon daar gemakkelijk mee overdrijven, maar dat deed hij in Saw 1 niet, en dat doet hij in deze film ook niet.

Al met al dus ondanks een aantal stomme fouten, wel een mooie wraakfilm die me af en toe opnieuw wist te raken door de top cast en met een paar goede harde actiescenes.
8/10

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 05 jan 2014 13:49

Bilbo schreef:One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975, Milos Forman)

8,0/10
En dan toch nog een 8? Als het je weinig deed is dat dan niet gewoon een juist gevoel van je dat dit gewoon geen goede film is? Wat mij betreft is dit echt één van de meest overgewaardeerde films uit de filmgeschiedenis. Dit zou goed moeten zijn, maar het is allemaal zo overdreven, de hele booschap is rommel en de film is soms ook bijzonder amateuristisch. Ik zou zeggen 4/10, maar dat is mijn mening natuurlijk.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 jan 2014 14:18

Kijk maar uit, Nurse Ratched komt jullie zo halen :lol:

OT:

The Social Network, interessante film, want slaagt er toch maar mooi in eigenlijk oersaaie materie op een boeiende wijze naar twee uur film te vertalen. En ik kan me ook niet herinneren ooit een film te hebben gezien waarin zoveel woorden op je afgevuurd werden, misschien dat His Girl Friday nog enigszins in de buurt kwam. En toch is er na het kijken van de film één ding wat ik nog altijd niet begrijp: wat is nu precies de lol van Facebook?
7.5/10

Pulp Fiction, nog immer mijn favoriete film, alles klopt. Ik kan de film inmiddels in woord en beeld praktisch dromen, maar desondanks zit er geen moment in dat ik naar een fast forward-knop op m'n TV verlang. Niet te overtreffen.
10/10
Laatst gewijzigd door WizardOfOss op 05 jan 2014 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

SeungRi1997
Filmster
Filmster

Bericht door SeungRi1997 » 05 jan 2014 14:33

Silver Linings Playbook, daar maak ik liever niet al te veel woorden aan vuil. Een matige Hollywoodfilm in een indiejasje, om het toch nog enigszins "spannend" te houden.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 05 jan 2014 14:44

Ed Crane schreef:

8,0/10
En dan toch nog een 8? Als het je weinig deed is dat dan niet gewoon een juist gevoel van je dat dit gewoon geen goede film is? Wat mij betreft is dit echt één van de meest overgewaardeerde films uit de filmgeschiedenis. Dit zou goed moeten zijn, maar het is allemaal zo overdreven, de hele booschap is rommel en de film is soms ook bijzonder amateuristisch. Ik zou zeggen 4/10, maar dat is mijn mening natuurlijk.
Boeh!

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 05 jan 2014 15:04

Ed Crane schreef:
8,0/10
Afbeelding

Plaats reactie