Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Touchwood » 05 jan 2014 15:25

EdjeRaketje schreef:... maar dat is mijn mening natuurlijk.
Afbeelding

Gisteren nog werd The Hudsucker Proxy door de mangel gehaald :( nu One Flew Over the Cuckoo's Nest... over mindfucks and friendship... rebelleren met passie. Vechten tegen de ratched bierkaai, trouw blijven aan jezelf, staan voor de ander... schoppen tegen heilige huisjes. 'One flew east, One flew west, One flew over the cuckoo's nest.' Over cuckoo gesproken...

What is wróng with you people ! Afbeelding

Afbeelding

Hnnnnnng !
Afbeelding

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 jan 2014 18:45

Touchwood schreef: over mindfucks and friendship... rebelleren met passie. Vechten tegen de ratched bierkaai, trouw blijven aan jezelf, staan voor de ander... schoppen tegen heilige huisjes. 'One flew east, One flew west, One flew over the cuckoo's nest.' Over cuckoo gesproken...
Nou ja, zo klinkt het wel wat rommelig, :P , maar dat bedoelde Ed vast niet met rommel... :wink: wat hij wel bedoelde mag van mij wel worden toegelicht... ben toch benieuwd naar wat er zo mis is met de boodschap van deze allegorie over de waanzin van de gekmakende communistische bureaucratie van het Tsjechische regime waar Forman voor wegvluchtte om uiteindelijk indirect deze film daarover te maken. Want dat lijkt me juist best in Eds straatje te passen... de beschuldiging van amateurisme snap ik echter nog het minst van. :}

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 05 jan 2014 18:46

SeungRi1997 schreef:Silver Linings Playbook, daar maak ik liever niet al te veel woorden aan vuil. Een matige Hollywoodfilm in een indiejasje, om het toch nog enigszins "spannend" te houden.
:T

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 06 jan 2014 00:02

Colonel_Kurz schreef:
Touchwood schreef: Over cuckoo gesproken...
Nou ja, zo klinkt het wel wat rommelig
Klinkt heel rommelig. :Y Maar dat wijt ik niet aan Ed of aan de film, dat is mijn eigen uitdrukkingsvaardigheid. Of het gebrek daaraan. Reflecteert wel weer mooi de staat van chaos in het brein. Maar daar weet Ed vast ook wel over mee te praten. :wink:

Maar ik voor mij ben ook heel erg benieuwd naar de nadere verklaring van Ed (en dan niet zozeer met de achtergrond van Forman in gedachten maar gewoon vanuit zijn eigen beleving)

Dus kom er maar in... Edje Spaceraketje.

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 06 jan 2014 22:32

[REC]³ Génesis (2012)

Matige vervolg. Begin lijkt het wel op typische camerastijl (found footage). Maar daarna niet meer. Ik vind het wel jammer want het past niet bij eerste 2 delen. Wel genoeg goor maar er zit te veel clichés in en dat haat ik echt. Hopelijk is deel 4 beter want ik mis sfeer van eerste 2 delen.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 07 jan 2014 13:31

The Hobbit: The Desolation Of Smaug
Gisteren eindelijk deze film in IMAX gezien. Wat een spektakel! En voornamelijk daardoor ben ik opnieuw weggeblazen. De cast is wederom fantastisch, ook leuk om Legolas weer terug te zien die zo ontzettend badass is! En Bard en Tauriel zijn ook leuke nieuwe toevoegingen aan de cast. Maar er is er één die wat mij betreft helemaal de show wist te stelen en dat was opnieuw Benedict Cumberbatch als Smaug. Het maakt niet uit, of hij nou fysiek aanwezig is in een film of dat hij het alleen met zijn stem moet doen hij blijft een waanzinnig goede acteur! Hij weet van Smaug zo een ontzettend dreigend personage te maken, en daarbij zag Smaug er ook fantastisch uit! Ik zat echt met mijn mond open te kijken! Waanzinnig! _O_

Dit tweede deel biedt nog meer spektakel dan het eerste deel, en vooral in 3D is dat echt fantastisch. Helaas is de CGI ook duidelijk zichtbaar af en toe, maar dat heeft er bij mij niet voor gezorgd dat ik minder genoten heb. Hetgeen wat daar wel voor gezorgd heeft is de High Frame Rate. Dit is de eerste keer dat ik die HFR ervaren heb, en ook mijn voorkeur gaat toch echt uit naar de 'gewone' versie. Ik had de hele tijd het idee alsof ik naar een toneelstuk aan het kijken was. En helaas moet ik dat voor nu ook laten meetellen in mijn uiteindelijke score. En wat ik tot slot ook een minpunt vond was dat helaas ook de spanning een beetje ontbrak. Nogmaals er zat genoeg spektakel in waardoor ik me niet hoefde te vervelen, maar ik zat alleen op het puntje van mijn stoel tijdens het gedeelte met Smaug. En dat was op het einde. En ook daar verdween de spanning uiteindelijk weer omdat
Spoiler
ik uiteindelijk door kreeg dat opnieuw iedereen het ging overleven.
Het eind vond ik dan wel weer goed alleen
Spoiler
vrees ik opnieuw dat ook in het derde deel weer iedereen het gaat overleven. En dat klinkt misschien wat gek, maar de emotionele lading die Lord Of The Rings had, waar sommige personages om het leven kwamen tijdens de reis dat mis ik hier.

En daarbij en dit is geen spoiler, weet je dat Bilbo, Gandalf en Legolas niets overkomt want die zitten in Lord Of The Rings. En ook dat zorgt ervoor dat de spanning ontbreekt.

Kortom, een film met heel veel spektakel, opnieuw prachtige beelden (die misschien nog mooier waren geweest als ik niet de HFR gezien had), toffe actiescenes,Smaug en
Spoiler
de verschijning van Sauron wat ik ook zeer spectaculair vond
zijn wat mij betreft de pluspunten. En het ontbreken van de bloedstollend spannende momenten, en de HFR zijn de dingen die ik wat minder vond. Maar toch vind ik het nog steeds een geweldige film, die zeker niet verveeld!
9/10

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 07 jan 2014 13:49

Ik ben het helemaal met je eens :Y

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 07 jan 2014 13:53

Ja ik had gelezen dat jij het ook zo ervaren had, wat de spanning betreft en daar ben ik het dus mee eens. Maar goed, nogmaals het is geen slechte film en als deel 3 ook nog zoveel spektakel te bieden heeft ben ik zeer tevreden. :)

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 07 jan 2014 14:23

Ik ben het ook met je eens over het ontbreken van de spanning in The Hobbit, maar ik denk niet dat dit komt omdat dit een prequel is voor films die we reeds gezien hebben.

Ik had de LOTR boeken ook gelezen voor TTT en ROTK, maar vond beide films wel enorm spannend en meeslepend (wat ik niet zo ervaarde The Hobbit films).

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 07 jan 2014 14:39

Dat kan. Maar ik heb het ook over de momenten dat Gandalf of Legolas of Bilbo in gevaar komen. Dat is net iets minder spannend als je weet dat die personages niet dood kunnen. Maar dat zal nog wel met meer dingen te maken hebben, en dat is gewoon jammer.

Maar nogmaals ondanks het ontbreken daarvan is het geen slechte film. Wat vooral komt door de prachtige wereld waarin het zich afspeelt, en dat ik in ieder geval toch soort van het idee heb dat ik met die personages op reis ben wat ik ook had bij Lord Of The Rings. Alleen is Lord Of The Rings gewoon beter, maar dat is dan maar zo. Het lijkt me sowieso ontzettend lastig om Lord Of The Rings te overtreffen.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 07 jan 2014 14:41

Ik heb het boek gelezen dus ik weet al hoe het af gaat lopen ookal is het 3e deel nog niet uit. Maarja dat had ik met Harry Potter ook. :P

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 07 jan 2014 19:26

A Fantastic Fear Of Everything (2012, Crispian Mills & Chris Hopewell)

Simon Pegg kan deze film helaas niet redden. Hoewel Pegg een geweldige rol neerzet, weet deze film niet wat het wil zijn en heeft het ook niks speciaals.

5,5/10

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 07 jan 2014 21:36

Green Lantarn
ten onrechte afgekraakt.
vind het op visueel vlak mooi, mooier dan avatar, om maar een vergelijking te trekken.
Acteerprestaties zijn prima en de film vermaakt.

7/10

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 07 jan 2014 22:09

Akeelah and the Bee (2006)

Goede film. De acteurs spelen wel goed. Ik wist al op voorhand dat het zal
Spoiler
happy end
maar het stoort mij niet. En het is heel zeldzaam want ik haat dat eigenlijk :8

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 07 jan 2014 23:26

Gisteren afgekeken:

Dexter - Season 8
Het allerlaatste seizoen is over het algemeen een mooie afsluiter van een toffe serie. De reeks bevat genoeg punten die interessant zijn en het nog steeds het kijken waard maken. Dat is met name de karakterontwikkeling die Dexter nog doormaakt. De meeste verhalen worden mooi afgesloten en het einde vond ik erg goed gedaan.
Toch zijn er ook wat kanttekeningen te plaatsten bij de verhaallijnen die we hier krijgen voorgeschoteld. Er zijn nogal wat momenten gedurende dit seizoen dat het allemaal te lang gerekt is en dat je hoop dat er wat meer tempo in komt. Ook de verhaallijn rond Masuka gaat nergens over en had gewoon geschrapt kunnen worden.
Dat zijn wat minpunten,want zoals gezegd is ook het laatste seizoen zeker het kijken waard.
Een mooi einde van een toffe serie.

8,8/10

En vanavond gekeken:
Koi No Tsumi (Guilty of Romance)
Het laatste deel in de wat regisseur Shion Sono zelf zijn "Hate trilogy" noemt. In deze bijna twee uur worden je emoties alle kanten opgegooid en komt een hele mix aan verschillende genres voorbij.Van huilen en lachen tot drama en van crime en sex film tot noir: het is een mix van van alles en nog wat.
Op zich werkt het wel maar mede ook omdat de verhalen zich door elkaar afspelen zijn dit zeker geen hapklare brokken. Tegen het einde ben je dan ook redelijk murw gebeukt.
Je zult het even moeten laten bezinken en wellicht over een tijdje nog eens bekijken om dit helemaal te bevatten en op waarde te kunnen schatten.
Tot die tijd:

7,0/10

Plaats reactie