Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 08 jan 2014 00:06

FilmMaster schreef:vind het op visueel vlak mooi, mooier dan avatar, om maar een vergelijking te trekken.
Werkelijk? Zeg van Avatar wat je wilt, maar de CGI was zonder twijfel een huzarenstukje. Green Lantern heeft al talloze gebreken, maar krijgt zelfs dat niet voor elkaar.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Creeper » 08 jan 2014 02:16

Kon Tiki. Ik weet nog dat ik helemaal weg was van de trailer (HAAIEN, walvishaai!) en ook de dvd-hoes staat vol lovende kritieken. Schijn bedriegt dus. Goed, allereerst een ellenlange introductie en wanneer het avontuur dan daadwerkelijk losbarst wordt er met een botte bijl in het verhaal gehakt en worden er hele stukken tijd weggelaten. Verder is er werkelijk waar alles aan gedaan om de actiescènes te rechtvaardigen, waardoor het juist ontzettend ongeloofwaardig overkomt. En karakterontwikkeling, ho maar. Dit is echt een draak van een film. (De haaien waren wel leuk, maar ook de special effects zijn niet om over een huis te schrijven.) Deze mag stof gaan vangen in mijn dvd-kast.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 08 jan 2014 11:41

TheGodfather schreef:Gisteren afgekeken:

Dexter - Season 8
Het allerlaatste seizoen is over het algemeen een mooie afsluiter van een toffe serie. De reeks bevat genoeg punten die interessant zijn en het nog steeds het kijken waard maken. Dat is met name de karakterontwikkeling die Dexter nog doormaakt. De meeste verhalen worden mooi afgesloten en het einde vond ik erg goed gedaan.
Toch zijn er ook wat kanttekeningen te plaatsten bij de verhaallijnen die we hier krijgen voorgeschoteld. Er zijn nogal wat momenten gedurende dit seizoen dat het allemaal te lang gerekt is en dat je hoop dat er wat meer tempo in komt. Ook de verhaallijn rond Masuka gaat nergens over en had gewoon geschrapt kunnen worden.
Dat zijn wat minpunten,want zoals gezegd is ook het laatste seizoen zeker het kijken waard.
Een mooi einde van een toffe serie.
Echt is dit serieus? :o Het hele seizoen was al niet om over naar huis te schrijven maar het einde is zo absurd en bespottelijk, dat ik 100% zeker weet dat ik die hele serie nooit van men leven weer zal kijken. Een chimpansee zal nog een beter eind hebben kunnen schrijven }:

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 08 jan 2014 13:28

Ja, dat onderschrijf ik wel. Maar niet alleen het eind was niet het product van ondermaatse schrijverij.
Hele personages en verhaallijnen worden gecreëerd en gelanceerd en een paar afleveringen later crashen ze Paul Walker style.
Nou ja, die onfortuinlijke dood werd wel met eerbied herdacht.

Ik kan me ook niet voorstellen dat (behoudens een drietal seizoenen) iemand de hardnekkigheid heeft om die andere seizoenen nog's te bekijken.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 08 jan 2014 16:07

Aangezien ik vanavond het tweede deel ga bezichtigen, heb ik The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) in de herkijk gegooid. De eerste keer maakte hij door de wat trage start en de flauwe humor mijn verwachtingen niet helemaal waar, maar deze keer beviel hij een stuk beter. Midden Aarde en haar inwoners (op een paar dwergen na) zijn prachtig ontworpen en de sfeer is top. Freeman is uitstekend gecast als Bilbo en het is altijd een plezier om McKellen Gandalf te zien spelen. Voeg daar een aantal uitstekende scènes en de prachtige muziek aan toe en die paar minpuntjes zijn vergeven. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg. "I'm going on an adventure!"

8/10

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 08 jan 2014 17:36

Heb je de EE gezien van de eerste The Hobbit film? Ik vond de film bij een tweede kijkbeurt ook beter, maar weet niet of het ligt aan de EE of aan de bijgestelde verwachtingen...

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 08 jan 2014 23:19

Tôkyô Zankoku Keisatsu (2008)

Toch voldoende bloed en goor in die film :D Voor rest ben ik te moe om te kunnen vertellen.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 08 jan 2014 23:37

Silenzio schreef:Heb je de EE gezien van de eerste The Hobbit film? Ik vond de film bij een tweede kijkbeurt ook beter, maar weet niet of het ligt aan de EE of aan de bijgestelde verwachtingen...
Nee, gewoon de bioscoopversie. Dus bij mij lag het denk ik aan de bijgestelde verwachtingen.

Ondertussen net terug van The Desolation of Smaug en ik heb genoten. Smaug was ge-fucking-weldig, de aanpassingen die ze hebben gemaakt om The Hobbit meer een prequel te laten worden voor LOTR werken uitstekend
Spoiler
Het verschijnen van het figuur en daarna het oog Sauron was top
en de film is ook een stuk duisterder dan het boek. Wel jammer van Legolas, maar ik mag Bloom gewoon niet, dus daar kan het ook aan liggen. Hoewel de oudere maar toch jongere versie van Legolas (eh...) beter te pruimen is. Ook ging Jackson ook af en toe iets over the top, maar al met al een film die me van het begin tot eind heeft vermaakt en ik kan dan ook niet wachten tot het derde deel. Tot nu toe een top prequel serie (Hoor je dat, Lucas, het kan wel)

8,5/10

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 09 jan 2014 18:58

Na bovenstaande post kreeg ik zin om LOTR: The Fellowship Of The Ring (EE) (2001) er weer eens in te proppen. Dit moet nou zo'n beetje de 15e keer zijn, ik ken de hele fucking film uit men hoofd en toch blijft het elke keer weer een groot genoegen.

9

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 09 jan 2014 19:11

The Room (2003, Tommy Wiseau)

Wauw... Nooit geweten dat een film zo slecht kon zijn... Ik zou best een cijfer willen geven maar ik ben bang dat zo'n laag cijfer niet bestaat...

Maar omdat deze film juist zo slecht is zijn sommige momenten zeer vermakelijk.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 09 jan 2014 21:10

Silver Lingings Playbook(2012)
Mooi,origineel verhaal met een beetje clichés.
Maar was naar mijn mening wel langdradig :o Maar toch mooi einde :)

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 09 jan 2014 22:23

Bilbo schreef:The Room (2003, Tommy Wiseau)
Wauw... Nooit geweten dat een film zo slecht kon zijn... Ik zou best een cijfer willen geven maar ik ben bang dat zo'n laag cijfer niet bestaat...
Maar omdat deze film juist zo slecht is zijn sommige momenten zeer vermakelijk.
''Hi doggy''
''You're my favorite costumer''
''Thanks a lot bye''
_O_

Vond de review die Stuckmann heeft gedaan ook top! Vooral die skit in begin.

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 09 jan 2014 22:44

Hausu (1977)

Euh, heeft deze regisseur de drugs genomen :-? Het is gewoon te bizar maar wel positieve bizar. Die pianoscene is echt geweldig :D

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 09 jan 2014 23:08

Escape Plan (2013)
Ik keek hier stiekem al best een beetje naar uit, en ik moet zeggen dat deze film me toch is tegengevallen. Ik had gehoopt op een simpele actiefilm/gevangenisfilm met leuke oneliners en Arnie en Sly die elkaar gedurende de film belachelijk maken. Ik had zoiets verwacht als Tango & Cash alleen dan met Arnold ipv Kurt Russel. Maar dat is Escape Plan dus niet. Ja er zit wel wat actie in, en ja ik heb me niet verveeld gedurende de film, en ik vond het ontwerp van de gevangenis wel aardig hoewel ik liever een wat meer realistische gevangenis had gezien. Maar hetgeen wat deze film vooral dragelijk maakt zijn Arnold Schwarzenegger en Sylvester Stallone.

Het is gewoon heel tof, om beide heren naast The Expendables eindelijk eens als duo te zien. Daarnaast vond ik James Caviezel als slechterik ook heel goed maar dan heb je het ook wel gehad. Ik miste de leuke oneliners, ik miste de humor, en er had nog meer en nog betere actiescenes in moeten zitten. En wat ik ook nog wel geinig vond was om Arnie eens zijn moedertaal namelijk Duits te horen praten. Ik heb hem dat nog nooit horen doen.

Kortom als Arnie en Sly niet de hoofdrollen hadden gespeeld was deze film ontzettend matig geweest.
Spoiler
De twist op het einde vond ik wel nog verrassend
maar verder is de film ook nog best voorspelbaar.

Een aardig filmpje met 2 legendarische actiehelden waar ik meer van verwacht had.
6/10

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 09 jan 2014 23:54

Her
Prachtige film met één van de mooiste romance's die ik de laatste tijd heb gezien. De cinematografie, de decors, de kleding..alles is mooi eigenlijk! Tel daarbij een (weer..) sublieme Joaquin Phoenix en de sexy stem van Scarlett Johansson en je hebt een topfilm. Ik heb nu al zin om hem op het grote doek te bewonderen!

Plaats reactie