Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Rem
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Rem » 07 sep 2015 11:59

Ja, en Antoine Fuqua regisseert.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 07 sep 2015 22:27

Star Wars - Episode II: Attack Of The Clones (2002, George Lucas)

Looking for a prequel in Alderaan places...

Klik hier voor de recensie

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 08 sep 2015 08:53

Vleeshaak schreef:Snap niet dat deze film tegen kon vallen, toen ik in de trailer twee kwartjes al langs zag komen, waren mijn verwachtingen al meteen naar beneden gestel
Daar heb je zeker een punt. Maar de eerste reacties waren wel erg positief dacht ik. Daarnaast werd er lange tijd al aardig lyrisch gedaan over de transformatie van Gyllenhaal. Het is ook niet dat ik verwacht had dat het een klassieker zou gaan worden, maar het eindresultaat is op zijn zachtst gezegd erg povertjes...

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 08 sep 2015 10:23

Ivanovo Detstvo aka Ivan's Childhood (Andrei Tarkovsky, 1962)
Prachtig geschoten maar ook lastig te volgen, vond ik. De kenmerkende stijl die later nog prominenter aanwezig is bij bijvoorbeeld Stalker en Zerkalo wordt hier ook al toegepast. Het glijdende camerawerk, maar ook terugkerende elementen zoals vuur en water zien we in deze film. Net als bij Zerkalo is het narratief niet een logische opvolging van gebeurtenissen, het geheel is een surrealistische mengelmoes van dromen, gebeurtenissen uit het heden en herinneringen. Bij Zerkalo vond ik het nog visueel nog mooier (misschien ook doordat die film in kleur is) en poëtischer en Stalker is zo prachtig meeslepend omdat het verhaal op de kijker zelf geprojecteerd wordt. Deze was voornamelijk visueel prachtig, maar tot nu toe mijn minst favoriete van Tarkovsky.

The Beat Beneath My Feet (John Williams, 2014)
Vrij standaard muziekfilm met cliché-verhaal en een vrij karikaturaal hoofdpersonage met cliché probleem. Desalniettemin leuk om naar te kijken, maar verder weinig bijzonder.

ultramarijn
Bijrol
Bijrol

Bericht door ultramarijn » 08 sep 2015 14:28

2 films van Billy Wilder.
Irma la Douce, 3.5*. Niet zijn beste film maar wel bij vlagen erg grappig.

The Lost Weekend, 4*. Tiende film van hem die ik zag en denk ik qua thema het zwaarst. En het is een thema (alcoholisme) dat nog steeds erg speelt natuurlijk. Film is met name sterk door het acteerwerk van Ray Milland.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 08 sep 2015 16:01

Fury
Eerste film van Ayer (het aankomende Suicide Squad) die ik heb gezien, over de crew van een tank die slag moet leveren in het hart van nazi-Duitsland. Dat is weer eens wat anders dan een standaard groepje gewone soldaten, een aardige afwisseling binnen het genre. De tankslagen etc. zijn vrij aardig in beeld gebracht en redelijk spannend. De iets serieuzere kant/ morele kwesties zijn niet echt bijzonder eigenlijk, maar redelijk uitgevoerd, al vind ik het stuk met dat "mädchen" in dat huis toch wat vreemd. De pacing is goed, Ayer houdt het goed strak, de film zakt eigenlijk nergens in. Leuk om Shia Labeouf weer eens redelijk goed te zien acteren, hij lijkt bijna een vrij normale gozer ;)

7/10

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 08 sep 2015 16:57

Ed Crane schreef:Leuk om Shia Labeouf weer eens redelijk goed te zien acteren, hij lijkt bijna een vrij normale gozer ;)
Dat punt in je carrière dat je personages normaler overkomen dan jijzelf... :D

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 08 sep 2015 17:14

:) Misschien is hij in het echt ook wel in den Heere getreden en heeft hij afstand genomen van zijn zondige verleden dat slechts leidde naar de duivel, dewelke de satan is.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 08 sep 2015 17:22

Dat is diep Ed... Echt heel diep...

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 08 sep 2015 20:08

Ed Crane schreef:Misschien is hij in het echt ook wel in den Heere getreden en heeft hij afstand genomen van zijn zondige verleden dat slechts leidde naar de duivel, dewelke de satan is.
Zou kunnen. Ik weet enkel dat ie niet meer beroemd is. ;)

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 09 sep 2015 10:49

Iron Man 3
Daar waar deel 2 eigenlijk weinig om het lijf had werd de film gered door het plezier dat de acteurs erin hadden. In deel drie valt dat laatste aspect ook nog eens weg. Helaasch.

Nog eens bekeken, persoonlijke top 10 film, samen met mijn betere wederhelft:
Drive
Blijft geweldig. Heerlijke film met goede keuzes in het verhaal. Sterk acteerwerk. Super Soundtrack. Nog steeds de beste superheldenfilm (kan Batman nog wat van leren... vergelijk de opening van Drive maar eens met de ontsnapping van Batman in Batman Begins: Drive is een superheld die in de schaduw blijft en nadenkt, Batman gaat als de botte bijl over de daken race. Ben benieuwd hoe Isaac, sterk in deze film en ook bijvoorbeeld in Ex Machina, in een mega blockbuster als Star Wars gaat presteren.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re:

Bericht door Ed Crane » 09 sep 2015 11:19

Thiver schreef:
Ed Crane schreef:Misschien is hij in het echt ook wel in den Heere getreden en heeft hij afstand genomen van zijn zondige verleden dat slechts leidde naar de duivel, dewelke de satan is.
Zou kunnen. Ik weet enkel dat ie niet meer beroemd is. ;)
Dat zou het enkel een logischere stap maken. Noem het hele rijtje maar op... zelfs Mr. T trad in den Heere toen hij niet meer beroemd was :)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 09 sep 2015 17:54

[Rec]
Sterke 'zombie' film met een hectische en claustrofobische sfeer. Normaal ben ik geen fan van found footage-achtige films, maar hier werkt het prima en maakt de film wat realistischer. Wel een beetje jammer dat de trailer het einde verklapt.

8/10

28 Days Later
Weer ééntje die mijn vriendin nog niet gezien had, dus reden genoeg om deze 'zombie'klassieker weer op te zetten en ik heb weer genoten. Enige minpuntjes zijn de vele product placements en het meisje die haar teksten zo monotoon opdreunt, dat het er geen enkel verschil was tussen haar karakter normaal en door valium verdooft. Oh ja, en rennende zombies. Boe!
Maar voor de rest gewoon één van de honderd beste horrorfilms ooit.

9/10

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 09 sep 2015 18:17

Ja altijd leuk, je vriendin films laten zien en kijken wat ze er van vind. Het beste is From Dusk Till Dawn en dan van te voren niks zeggen over die twist :T

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 09 sep 2015 18:32

Die staat zeker op het lijstje. Maar eerst moet Hellraiser maar eens aan bod komen denk ik. Zeker omdat het eerste verjaardagscadeau dat ze voor me kocht een VHS-boxset was met Hellraiser 1-4 en ze er nog geen één van heeft gezien.

Plaats reactie