Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Roeltje » 20 sep 2015 17:02

Maze Runner: The Scorch Trials was een verschrikkelijke film. Ik ben nog nooit zo teleurgesteld geweest in de bios. Het hele concept van het doolhof is weg, en nu hebben ze weinig interessants te melden. Niet bijzondere, cliché personages. Hevig oninteressant plot. Dialogen en scriptlijnen zijn om te lachen gewoon. De film focuste niet op de lichtelijk interessante wereld maar op slechteriken, love interestes of andere personages die de film niks gaven. Deze film is het tegenovergestelde van wat de eerste was. Wat een rukfilm. Het had niet gescheeld of ik was echt in slaap gevallen. Het 3D effect was ook vreselijk irritant en dit was de eerste keer dat ik meer dan 2x langdurig in mijn ogen zat te wrijven, want hier kreeg ik echt koppijn van. Zal ook met de film te maken hebben. 4/10

Timme
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Timme » 20 sep 2015 17:28

A Nightmare on Elmstreet 3: The Dream Warriors
Ik ben nog steeds niet Freddy moe dus ik moest deze ook maar even zien. Deze is leuker dan de tweede, alleen is Freddy een stuk minder ''eng'' om zo maar te zeggen. Hij is nu wat meer een grappige slechterik geworden en dat vind ik jammer. Maar verder erg leuk.
7/10

The Shining
Ik wou al een tijdje beginnen met de films van Kubrick dus ik ben met The Shining begonnen. En wow wat een meesterwerkje!
Ten eerste de shots zijn geweldig! De sfeer is ook creepy en Jack Nicholson speelt geweldig! Eerst dacht ik dat dit de engste film zou worden die ik ooit heb gezien maar dat viel mee.
8/10

The Maze Runner: The Scorch Trials
World War Z meets Mad Max. De zombies zijn heel erg cool en de wereld is mooi neergezet. Maar hij is niet zo goed als de eerste.
7/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 20 sep 2015 20:59

Paper Towns
Het tweede boek van John Green (The Fault in Our Stars) dat wordt verfilmd. Net als bij die film val ik natuurlijk ook nu niet in de beoogde doelgroep. Als je daar wel in valt dan is er genoeg te genieten en kun je je vast wel identificeren met de hoofdpersoon Quentin, die al sinds z`n jeugd verliefd is op z`n overbuurmeisje. Val je niet binnen de doelgroep dan zul je waarschijnlijk vooral een op vele punten voorspelbaar verhaal zien dat mooi gefilmd is. Het einde mag dan niet exact zijn wat je vooraf verwacht, de personages en de rest van het verhaal zijn standaard.
Niets wereldschokkends dus en ook zeker niet zo goed als de vorige verfilming van zijn werk maar wel best goed te doen en goed voor een middagje/avondje hersenloos film kijken.

6,5/10

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 21 sep 2015 12:48

Door Bilbo's reviews en de aankomende nieuwe Star Wars-film heb ik besloten om ook alle delen maar weer eens te kijken. Afgelopen twee dagen de eerste drie delen gezien. Ik vond ze als kind geweldig, maar nu was het vooral een heerlijk haat-festijn waar ik samen met mijn partner op alles af kon geven, er is namelijk genoeg mis met deze films. Eigenlijk kampen alle drie de delen met dezelfde problemen, al is Episode III duidelijk de beste.

Bevat milde spoilers.

Star Wars: Episode I - The Phantom Manace (George Lucas, 1999)
Jar Jar Binks is echt verschrikkelijk, deze poging tot een grappig personage is compleet mislukt. Vooral ook omdat hij negen van de tien keer gewoon een aso is. Anakin Skywalker is tenenkrommend irritant, en de chemie tussen hem en Amidala is awkward. Gelukkig werd deze awkwardness ook voortgezet in de andere twee delen. De settings blijf ik - ondanks de soms wat tegenvallende CGI - mooi vinden, net als alle creatures en aliens. Leuk om te zien. Het verhaal stelt eigenlijk ook niet veel voor en is één groot excuus waar de ontmoeting met Anakin is in gestopt. De film duurt ook vrij lang en de hele tijd het geswitch tussen scènes is zeer irritant en haalt alle spanning (als die al aanwezig is) uit het verhaal.

Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (George Lucas, 2002)
Zonder twijfel het slechtste deel uit de gehele reeks. Er gebeuren zoveel vreemde dingen... zoals het acteerwerk van Hayden Christensen, wat een creep. De romance tussen hem en Natalie Portman is zo vreemd en slecht dat GTST het waarschijnlijk niet eens zou hebben uitgezonden. Ook deze film duurt weer veel te lang, dat blijkt al uit de eerste achtervolging, die voor mijn gevoel drie uur duurde. Daarna gaat het verhaal verder met de welbekende switch-scènes... Het stuk waarbij Obi-Wan naar die langnek-aliens gaat en dat wordt afgewisseld met de opbloeiende romance tussen Amidala en Anakin is zo saai... Daarna wordt het weer wat leuker, komen er nog een paar grappige aliens en beesten voorbij. Yoda komt eindelijk in actie, maar de CGI-Yoda kan gewoon niet tippen aan de pop-Yoda. Om Yoda maar even te quoten: "Hmmm". Op het einde van de film denk je eigenlijk: WTF wat was het verhaal?

Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (George Lucas, 2005)
De beste van de prequels, maar nog steeds geen heel erg goede film. Bij lange na niet. De openingsscène begint goed, maar waarom kan R2D2 ineens zo veel en waarom is hij zo snel? En waarom kan hij ineens schreeuwen? General Grievous is wel cool, maar ook weer zo'n typetje met dat belachelijke gehoest. De omschakeling van Anakin naar de Dark Side is totaal niet geloofwaardig en gaat pats boem. Ook in dit deel zitten weer een paar verschrikkelijke one-liners en uitspraken. "Powerrrrrrrrrrr"... Ook de transformatie van Senator Palpatine was niet om over een huis te schrijven en zijn bad-guy vervalt ook in een enorme karikatuur. Erg jammer. Het acteerwerk van Christensen is al wel wat beter, net als de chemie tussen hem en Portman.

Als er een award voor meest houterige film zou bestaan, zouden in ieder geval Episode I en II genomineerd kunnen worden. De montage is op bepaalde momenten heel erg slecht. Veel nutteloze dialogen en shots passeren de revue. Toch leuk dat dit de opzet is naar de originele trilogie. Daar heb ik nu nog meer zin in gekregen om die weer te zien.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 21 sep 2015 13:44

Het meest stoere blijft toch wel als
Spoiler
Anakin die kinderen in de Jedi school gaat afmaken.
. Enige moment van durf.

De soundtrack als ze duel met Darth maul beginnen is ook wel oké. Net zoals het eind gevecht in deel drie goed te versmaden is. Maar ja, de prequels hebben... Problemen... Lol...

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 21 sep 2015 14:04

Gelukkig hebben we deze meneer nog:

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 21 sep 2015 14:13

JamesBond schreef:Gelukkig hebben we deze meneer nog
Alleen spijtig dat hij ongeveer even veel tijd neemt voor z'n vervolg als George RR Martin.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 21 sep 2015 15:55

Creeper schreef:Door Bilbo's reviews en de aankomende nieuwe Star Wars-film heb ik besloten om ook alle delen maar weer eens te kijken.
Afbeelding

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 21 sep 2015 22:41

prince of persia
Amusante avonturenfilm die nergens opzienbarend is.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 22 sep 2015 18:14

Mr. Holmes (2015, Bill Condon)

Een prachtige karakterstudie van de bekendste detective ooit. Onderhand hebben een redelijk aantal acteurs Sherlock Holmes mogen neerzetten (recentelijk Benedict Cumberbatch en Johnny Lee Miller) en nu kunnen we ook Ian McKellen aan dat rijtje toevoegen. McKellen zijn versie van Sherlock Holmes is misschien wel de meest interessante aangezien hij een 93 jaar oude man neerzet wiens geheugen hem begint tegen te werken terwijl hij één laatste zaak probeert op te lossen. De film is heerlijk teder en ondanks dat het misschien niet de meest spannende of actie volle film is omtrent het personage, is het wel één van de meest intrigerende. Naast McKellen zetten Laura Linney en ook Milo Parker (een naam om in de gaten te houden) sterke personages neer! Al met al is dit misschien niet mijn favoriete incarnatie van Sherlock Holmes (dat blijft toch wel Benedict Cumberbatch), maar dat neemt niet weg dat Ian McKellen een prachtige rol neerzet die absoluut Oscar waardig is!

9/10

Casablanca (1942, Michael Curtiz)

Deze film wordt over het algemeen toch wel beschouwd als één van de allerbeste films ooit gemaakt. Hij verscheen pas geleden op Netflix en aangezien dit een film was die ik al een hele lange tijd wou zien, besloot ik hem vanmiddag te gaan kijken. Laat ik maar gelijk zeggen dat ik Casablanca echt niet zo fantastisch vond als zoveel mensen beweren. Ik begrijp enigszins wel waarom het zo'n klassieker is (het is immers een prachtig tijdloos verhaal), maar één van de beste films ooit gemaakt vond ik het absoluut niet... Het moge duidelijk zijn dat Humphrey Bogart en Ingrid Bergman twee prachtrollen neerzetten en de chemie tussen hun personages is ongeëvenaard. De film heeft ook zeker wel memorabele momenten, maar sommige stukken vond ik gewoonweg saai. Voor een film die amper honderd minuten duurt vond ik hem bijzonder traag. Ik had echt het gevoel dat ik naar een film van drie uur zat te kijken. Wellicht dat de film niet helemaal aan mij besteed is, misschien dat ik niet in de juiste stemming was, maar Casablanca had op mij niet de impact waar ik op gehoopt / die ik verwacht had... Ik zal de film zeker nog eens kijken in de hoop dat hij me dan beter bevalt, maar voor nu krijgt Casablanca van mij niet meer dan een zeventje...

7/10

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 22 sep 2015 20:17

The Rover
Langzame, redelijk mysterieuze roadmovie in een (semi)post apocalyptische setting. Knap acteerwerk van Pattinson. Pearce wat mat daarentegen. Zeker niet slecht deze film.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 23 sep 2015 09:03

JamesBond schreef: Casablanca (1942, Michael Curtiz)

De film heeft ook zeker wel memorabele momenten, maar sommige stukken vond ik gewoonweg saai. Voor een film die amper honderd minuten duurt vond ik hem bijzonder traag.
Hoe is dat mogelijk bij Casablanca? Het is een toegankelijke film met een hoog tempo en haast uitsluitend klassieke scenes/quotes. Gelukkig probeer je hem later nog eens een keer. :T

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 23 sep 2015 09:11

Wellicht dat ik begon te kijken met de verkeerde verwachtingen, maar nu kon de film mij gewoonweg niet echt boeien... :oops:

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 23 sep 2015 09:47

Dat is niks om je voor te schamen Bond, dat heb ik ook meerdere keren gehad met een film (die gezien word als een klassieker). Soms kun je er gewoon niks mee, dat hoef je niet te verstoppen. Ik schaam me ook niet voor mijn liefde voor de eerste Maze Runner film en mijn haat voor de tweede. :)

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 23 sep 2015 09:59

Oh ik was ook teleurgesteld toen ik Casablanca dan eindelijk zag hoor. Je hebt van die klassiekers waarvan je meteen denkt 'wauw' en meteen duidelijk is waarom een film de status heeft als één der beste films ooit (ook als je'm zelf gewoon ziet als erg goed en niet meteen één der beste films ooit), maar bij Casablanca had ik dat gewoon niet. Al kun je dan wel gewoon nog een film lang naar de erg mooie Ingrid Bergman kijken. En mbt Casablanca kan overigens nog erger, want Paul Verhoeven begint zijn stuk over Casablanca in zijn 'Volgens Verhoeven' met:

"Ik ben geloof ik de enige cinefiel ter wereld die Casablanca als eersteklas draak ziet. Voor mij is het een raadsel waaraan deze film zijn legendarische status dankt. Hij duikt altijd weer hoog op in lijstjes van "beste films ooit gemaakt", niet zelden op nummer 1. Dat moest maar eens afgelopen zijn..."

en in de afronding van het stuk:

"Er bestaan vele essays over het raadselachtige succes van Casablanca, zoals dat van Umberto Eco waarin hij stelt dat het niet één film is, maar een verzameling van alle denkbare archetypen en clichés, en dat het dáárom werkt. Leuk verzonnen, maar ik zie toch vooral een draak die al decennialang overschat wordt."

Plaats reactie