In je eentje naar de bioscoop

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

In je eentje naar de bioscoop

Bericht door Roeltje » 14 okt 2014 14:43

Hallo,

Volgens mij was hier nog geen topic over.
Ik ga namelijk morgenochtend alleen naar How to Train Your Dragon 2.
Nu kan ik me voorstellen dat mensen dat raar vinden, maar daar heb ik schijtvegen aan :~
Zit straks een puber van 14 tussen allemaal schreeuwende kindjes met hun vader en moeder. }:

Mensen die ik mee kon nemen waren óf op vakantie, óf hadden hem al gezien, óf waren gewoon simpelweg niet geïnteresseerd.
Dit word mijn tweede keer alleen gaan, vond het de eerste keer wel prettig op zich.
Alleen een beetje ongemakkelijk als je de enige bent die blijft zitten tijdens de aftiteling ;)

Mijn punt is: zijn er meer mensen die dit doen?
Zo ja, ik hoor het graag!

kefke96
Hoofdrol
Hoofdrol

Re: In je eentje naar de bioscoop

Bericht door kefke96 » 14 okt 2014 16:31

Heb ik 1 keer gedaan, en ik voel me ongemakkelijk om alleen te zijn als zowat iedereen samen zit. Maar dat ligt aan mezelf, als ik iemand alleen zie zitten zou ik er niets raar aan vinden.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 14 okt 2014 18:01

Als iedereen het zou doen, zou het heerlijk rustig zijn in de bios. Heb het zelf ook een paar keer gedaan, wilde ik graag een film zien die niet zo populair was bij men vriendin of vrienden. Vond het prima te doen.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 14 okt 2014 18:11

Sinds ik een Cineville-pas heb ga ik vaker alleen dan in gezelschap. Mijn ervaring is dat er zelfs tijdstippen zijn dat de meerderheid van de bezoekers alleen is.
Overigens zijn de meeste mensen te veel met zichzelf bezig om mensen die alleen zijn vreemd te vinden.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 14 okt 2014 18:35

Ik ga vaker alleen naar de bioscoop dan samen. Wat heeft het voor nut om samen te gaan? Als filmliefhebber ben ik stil gedurende de film en ga ik niet gezellig een gesprekje houden. Het maakt voor mij dus weinig uit, want uiteindelijk let ik toch meer op de film dan de mensen naast me. Al kan ik soms wel zo erg in een film zitten dat mensen me letterlijk terug naar de realiteit moeten schudden :P Dan is met andere mensen gaan wel handig.

Ik had maar één keer een moment dat het echt meerwaarde had om met meerdere mensen te gaan, en dat was in februari bij Mr. Peabody & Sherman. In zo'n scène waar kinderen een les uit moeten halen werd door meerdere mensen geroepen: "Ik ben ook een hond!" Een vriend en ik zagen de grap "Ik ben Spartacus!" al aankomen, en schoten gezamenlijk in de lach bij die zin. De enige keer dat het meerwaarde heeft is dus bij films die je puur kijkt als tijdverdrijf, maar niet als je echt een ervaring wil hebben.

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 14 okt 2014 18:48

Ik sluit mij aan bij Bilbo: eenmaal dat het licht uitgaan ben je toch gewoon aan het kijken en dat maakt het niet zo gek veel uit, dus ik ga ook wel geregeld alleen naar de bioscoop.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 14 okt 2014 18:50

Ik ga bijna altijd alleen :D Zo heb ik in 2011 bij de Cinemec in Ede 5x helemaal alleen in die zaal gezeten. Best wel triest ja. Maar sinds ik 20 meter van Pathé af woon en 500 meter van nog twee bioscopen ga ik helemaal nog vaker alleen. Heel vaak tussen 18:00 en 19:00, want als die film afgelopen is ga ik dan wat eten :)

Mijn top 3 van films waar ik alleen naar toe ben geweest en waarvan je zou kunnen zeggen: Die man is zwaar gestoord/pedofiel/dildo/idioot. (streep weg wat niet van toepassing is)

Nr. 3: Mees Kees Op Kamp - op een zaterdag morgen in Utrecht tussen twee extreem fucking dikke moeders in.
Nr. 2: The Time Traveler's Wife - op een dag dat er code rood weeralarm af werd gegeven, 45cm sneeuw overal lag ben ik om 21:30 nog 40km wezen rijden om die film te kijken.
Nr. 1: Op een zondag morgen na een nacht zuipen en niet slapen alleen naar Toy Story 3. Ik heb toen dingen gezien die kunnen ze over 50 jaar nog steeds niet verfilmen. Ook 220 boeren laten, niet normaal meer.

Kortom O+ O+ O+

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 14 okt 2014 18:58

Ik ga altijd liever met iemand naar de film omdat ik er dan later over kan praten. Als ik alleen een film heb gekeken kan ik in geuren en kleuren vertellen wat er zo briljant aan was, maar als je die ervaring niet met iemand kan delen is dat toch jammer. Met Gone Girl merkte ik dat perfect. Daar ben ik naartoe geweest met mijn vader en broer, en we hebben de rest van de avond nergens anders over gepraat. En dat kan ik altijd wel waarderen :)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 14 okt 2014 19:21

Haha, nee dat dan weer niet :D Maar
Spoiler
de dood van Desi
kwam wel vaker terug in onze gesprekken :P

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 14 okt 2014 20:47

Haha, nu had ik dus 1 plek gereserveerd, gaan er 2 andere mensen PRECIES naast mij reserveren O+
Sommige mensen denken dat je zielig bent als je alleen naar de film gaat...

Nou, ik heb mijn reservering dus geannuleerd en zit nu een rij ervoor :D

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 14 okt 2014 20:51

Ben trouwens nog wel verrast dat How To Train Your Dragon 2 nog steeds draait :D

Roel, is het trouwens geen idee dit eens in te vullen (als je tenminste een actief forumlid wordt): Interview

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 14 okt 2014 20:56

Oh dat zou ik een hele eer vinden, maar ik ben ook maar pas een bijrol :(

En naar wie zou ik dat moeten opsturen eigenlijk?

(mijn echte naam is trouwens Roelof, dan weet je die alvast) ;)
Laatst gewijzigd door Roeltje op 14 okt 2014 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 14 okt 2014 20:58

Je neemt gewoon de vragen over en vult die in. Hoeft naar niemand opgestuurd te worden :)

Ik bedoel ook niet dat je hem niét mag invullen als je geen actief forumlid gaat worden, maar misschien wel gewoon leuk om te doen :) Je mede forummaten leren kennen is altijd leuk! :D

Aangenaam Roelof (mag ik je ook Roel noemen)? Ik ben Berend :)
Laatst gewijzigd door JamesBond op 14 okt 2014 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 14 okt 2014 21:00

Als ie nergens opgestuurd wordt, hoe kunnen andere mensen het dan lezen?

EDIT: Ik zie al hoe het moet. Gewoon invullen en in het topic zetten! ;)
Doe ik morgen wel. Eerst :Z

Ik had al vernomen dat je Berend heette ja, aangenaam.
Tuurlijk mag je me Roel noemen. Of gewoon Roeltje :)

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 15 okt 2014 13:42

Ik denk dat ik 90% van de films die ik in de bioscoop heb gezien, alleen heb gezien. Doet me helemaal niets, alleen lijkt de tijd voor de film veel langer te duren dan wanneer je in goed gezelschap bent. Het geeft ook meer vrijheid (je gaat wanneer je wilt en je kunt de film zien die jij wilt zien, geen gedoe). En je hoeft ook niet op zoek te gaan naar twee aansluitende vrije plaatsen, nog minder gedoe dus.

Plaats reactie