In je eentje naar de bioscoop

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: In je eentje naar de bioscoop

Bericht door Roeltje » 15 okt 2014 15:30

Haha sorry jongens :P,

Ben dus naar How to Train Your Dragon 2 geweest, en er ging op het laatst tóch mijn broertje mee :D
Die hem overigens al eerder gezien had, maar dat maakt niet uit.

Frankenstein
Bijrol
Bijrol

Bericht door Frankenstein » 16 okt 2014 09:21

Ik ben wel eens alleen naar de bioscoop geweest. Vond het wel prima. Ben ook wel eens alleen uit eten geweest om huisgenoten te ontvluchten. ’t Voelt in t begin even raar, maar ach wie let erop.

ridjieddo
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door ridjieddo » 21 okt 2014 04:13

Ik ga vaker alleen naar de bioscoop dan met vrienden. Ik heb geen zin in al dat geregel, ik kom voor de film en niks anders. Als ik gezellig wat met mijn vrienden wil doen dan doe ik liever iets anders (op stap gaan, 'chillen', sporten etc), waarbij je niet minstens 2 uur verspilt aan niet contact hebben met je vrienden. Dat heb ik ook trouwens met thuis films kijken; gewoon lekker alleen. Je kan zelf bepalen welke film je gaat kijken, wanneer je dat doet en waar en hoe (welke bios/thuis languit op de bank of in bed).
Wat ik wel soms mis is de nabespreking. Helaas zijn mijn vrienden/familieleden niet zulke grote filmliefhebbers als ik, dus uitgebreide discussies over de film die blijven uit jammer genoeg. Aan de andere kant is dat ook weer een reden om alleen te gaan; om een oppervlakkige, korte discussie te vermijden. Dit had ik bijvoorbeeld bij Her met Scarlett Johanson en Joaquin Phoenix waarbij ik eigenlijk een dieper gesprek wilde beginnen over Artificial Intelligence en de gelijkenissen met Lucy (beide hoofdpersonages bereiken een vorm van hogere bewustzijn/intelligentie en verdwijnen aan het einde van de film), maar daar kwam uiteindelijk niks van terecht, zoals gewoonlijk..

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 21 okt 2014 16:53

Lijkt erop dat ik Her eens moet gaan kijken want het einde dat bevalt me nu al :)

kefke96
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door kefke96 » 21 okt 2014 20:23

No offence, maar is alleen eten niet "raarder" dan alleen in cinema? Met geen van de twee is iets mis, maar iemand alleen in een cinema vind ik "normaler" als alleen naar restaurant / frituur. Vooral omdat je als je alleen eet maar een beetje rond zit te kijken, in een cinema heb je de film.

Sam89
Bijrol
Bijrol

Bericht door Sam89 » 21 okt 2014 21:18

Ik ga regelmatig alleen naar de bios (heb toch mijn unlimited pas), wordt er ook vaak op aangekeken blijkbaar een erg aparte verschijning wanneer men alleen een film kijkt.

Soms ook wel eens met een collega of een filmmaatje maar dan moet je echt rekening met elkaar houden, en met mijn collega kan ik ook lang niet naar alle films. Vaak zie ik ze ook al eerder dan haar, omdat we nogal verschillend vrij zijn en ik niet altijd kan wachten om sommige films te zien. :P

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 23 okt 2014 08:41

Soms ga ik ook wel eens alleen naar de bios, maar dat is dan omdat niemand anders de film wil zien. Ik heb wel veel vrienden die ook een Pathé-kaart hebben inmiddels, dus echt vaak komt het niet meer voor. Het jammere is, en dat heb ik ook bij festivals als ik los van de groep waarmee ik ben alleen een optreden ga bekijken, dat je naderhand niet kan delen hoe het was. Vooral als een film écht fantastisch was heb ik altijd de drang om dat dan meteen tegen iemand te moeten vertellen.

Verder vind ik het wel grappig om alleen een horrorfilm te kijken in de bios. Al was de laatste waar ik dat bij heb gedaan Cabin In The Woods... dat is al weer een tijdje geleden dus.

JorisTheWise
Bijrol
Bijrol

Bericht door JorisTheWise » 30 okt 2014 13:21

Ik ga eigenlijk het liefst alleen naar de bioscoop, ik irriteer me altijd mateloos als er mensen naast mij zitten en ze constant zitten te ouwehoeren, helemaal als het niets te maken heeft met de film zelf.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 13 nov 2014 09:31

'In je eentje naar de bioscoop', want... Ik zou bijna denken dat het een topic is waar je iedere post begint met de titel. Voor mij is deze 'want' er omdat ik in het bezit ben van een Pathé Unlimited (Gold :P ) pas en gewoonweg een grotere filmliefde heb dan menig ander in mijn directe omgeving. Daarnaast houdt mijn vriendin niet zo van films waarin zoals zij het zegt 'weinig gebeurd' (lees: films zonder grootse actiescènes). Dat terwijl ik afgelopen jaren moest constateren dat er vaak juist veel gebeurt als dat op het eerste gezicht niet zo lijkt, bijvoorbeeld in films met veel dialoog. Maar ik zal altijd proberen een middenweg te vinden. Zo kan het gebeuren dat ik vanavond en zaterdag alleen zit in de bioscoop. Te weten bij Whiplash en Sunset Blvd. en dat ik vrijdagavond samen bij Nightcrawler zit.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 17 nov 2014 21:37

Jammer genoeg heb ik zelf het 'lef' niet om alleen naar de bios te gaan. Hierdoor mis ik soms toppers zoals Interstellar.
Als het licht uitgaat is het niet erg om alleen te kijken... Maar ben graag iemand die halfuur op voorrand in de zaal is zodat ik men stoel kan kiezen en kan genieten van de trailers, dus voel me wel een beetje zielig als ik daar alleen zit en andere mensen in groepjes of koppeltjes al lachend de zaal binnenkomen... Brr :P

Misschien is het gewoon een angst die ik moet overwinnen :lol:

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 17 nov 2014 21:40

Haha, ik snap wat je bedoelt. Ik ben begonnen met een keer op zondagochtend, waardoor ik helemaal alleen in de zaal zat. Maar goed, gewoon niets aantrekken van andermans mening! :)

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 17 nov 2014 21:41

Secret1994goesFilm schreef:Jammer genoeg heb ik zelf het 'lef' niet om alleen naar de bios te gaan. Hierdoor mis ik soms toppers zoals Interstellar.
Als het licht uitgaat is het niet erg om alleen te kijken... Maar ben graag iemand die halfuur op voorrand in de zaal is zodat ik men stoel kan kiezen en kan genieten van de trailers, dus voel me wel een beetje zielig als ik daar alleen zit en andere mensen in groepjes of koppeltjes al lachend de zaal binnenkomen... Brr :P

Misschien is het gewoon een angst die ik moet overwinnen :lol:
Reserveer je kaartje (dus plus gewenste stoeltje) via internet. Haal het op tijd op. Wacht tot laatste moment (voordat de trailers beginnen) en loop dan naar stoeltje.

Nee, er is echt niets bizars aan een film alleen kijken. Heb ik in verleden vaker gedaan.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 17 nov 2014 21:56

Zo vernieuwend is m'n cinema niet dat je je stoeltje kan reserveren ;)

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 17 nov 2014 22:22

Je heb je eigen cinema.... damn!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 nov 2014 22:34