In je eentje naar de bioscoop

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Mark
Regisseur
Regisseur

Re: In je eentje naar de bioscoop

Bericht door Mark » 17 nov 2014 23:13

Huh?! Oh, hij doet ook zelf de programmering....

ItZDiego
Bijrol
Bijrol

Bericht door ItZDiego » 19 nov 2014 14:32

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, en zou het ook nog niet zo gouw doen.
Als er een mooie film in de bioscoop draait, ga ik daar meestal toch liever met een groepje heen.

Natuurlijk vind ik alleen naar de Bioscoop gaan niet raar, ik vind het eigenlijk wel gewoon normaal. En over verhalen dat het wat apart is, het maakt mij niks uit :D

Smaug
Bijrol
Bijrol

Bericht door Smaug » 14 dec 2014 23:58

Heb het zelf nog nooit gedaan, maar het zal me best akward lijken. Ik heb btw wel laatst in de bios een man gezien die alleen in de bioscoop zat, niet dat ik dit raar vind maar hij zat er best akward bij in de Hunger Games voorstelling...

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 15 dec 2014 09:30

Ik snap volkomen wat je bedoelt hoor :D, maar je hebt mensen die alleen naar de bios wíllen, en mensen die alleen moeten!

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 15 dec 2014 17:28

Smaug schreef:Heb het zelf nog nooit gedaan, maar het zal me best akward lijken. Ik heb btw wel laatst in de bios een man gezien die alleen in de bioscoop zat, niet dat ik dit raar vind maar hij zat er best akward bij in de Hunger Games voorstelling...
Zat alleen bij de Hunger Games, zometeen alleen naar Hobbit 3. Zie ik Smaug zo sterven, wie lacht er nou het laatst :)

KingDurin
Bijrol
Bijrol

Bericht door KingDurin » 15 dec 2014 17:48

Eigenlijk maakt het niet heel veel uit.
Onder film ben je (als het goed is) toch stil maar eromheen is het toch gezellig als je samen bent met anderen.
Maarja, als je puur en alleen voor de film zelf gaat kun je net zo goed alleen gaan.

KingDurin
Bijrol
Bijrol

Bericht door KingDurin » 15 dec 2014 17:50

Mark schreef:
Smaug schreef:Ik heb btw wel laatst in de bios een man gezien die alleen in de bioscoop zat, niet dat ik dit raar vind maar hij zat er best akward bij in de Hunger Games voorstelling...
Zat alleen bij de Hunger Games
Haha misschien was jij het wel :D

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 15 dec 2014 18:54

Volgens mij gaat Mark niet in Erebor naar de bioscoop. ;)

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 15 dec 2014 18:55

Dat soort dingen kun je bij Mark nooit helemaal zeker weten volgens mij. :)

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 15 dec 2014 21:15

Nou.... in Erebor hebben ze wel Dolby Atmos dus ga daar wel een keer kijken denk :) Hilversum moet ik ook nog steeds naar toe :oops:

NWRfan
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door NWRfan » 12 jan 2015 17:14

Ik ga over het algemeen altijd met mn vriendin naar de film, aangezien we beiden een pathé pas hebben. Maar als er soms wat draait waar zij niet in geïnteresseerd is ga ik alleen. In Amsterdam zie je rond de middaguren behoorlijk wat einzelgangers, allemaal met een unlimited kaart lekker naar de film. :T

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 12 mar 2015 19:36

Axeqlusive schreef:'In je eentje naar de bioscoop', want... Ik zou bijna denken dat het een topic is waar je iedere post begint met de titel. Voor mij is deze 'want' er omdat ik in het bezit ben van een Pathé Unlimited (Gold :P ) pas en gewoonweg een grotere filmliefde heb dan menig ander in mijn directe omgeving. Daarnaast houdt mijn vriendin niet zo van films waarin zoals zij het zegt 'weinig gebeurd' (lees: films zonder grootse actiescènes). Dat terwijl ik afgelopen jaren moest constateren dat er vaak juist veel gebeurt als dat op het eerste gezicht niet zo lijkt, bijvoorbeeld in films met veel dialoog. Maar ik zal altijd proberen een middenweg te vinden. Zo kan het gebeuren dat ik vanavond en zaterdag alleen zit in de bioscoop. Te weten bij Whiplash en Sunset Blvd. en dat ik vrijdagavond samen bij Nightcrawler zit.
Als je vriendin niet mee wilt naar Whiplash en Sunset Blvd. moet ze zich echt schamen. :wink: Maar ik heb ook zo'n vriend. Eentje wilt geen films kijken van voor 2000. :|

Bij mij is het heel afwisselend. Ik heb een redelijke grote groep die ongeveer jaarlijks 4 maanden unlimited heeft met een ING aktie. Dan ga ik nooit alleen.

Maar de rest van het jaar is er maar 1 iemand met een pathé unlimited. Dan ga ik wel eens alleen. Totaal geen moeite mee overigens. Ik kijk thuis ook 95% van de tijd alleen en ik vind alleen in die bios zitten ook totaal niet awkward. En vaak ga ik dan inderdaad naar de rustigere middagvoorstellingen zoals NWRfan zegt alhoewel je ook gemakkelijk een vrijdag- of zaterdagavond voorstelling kan pakken omdat er altijd wel 1 plek over is. Zit je wel gangpad maar dat vind ik juist wel prettig. Toch iets prettiger dan tussen twee onbekenden te zitten.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 16 mei 2015 21:04

Ik herken me wel in een paar van deze. Vooral nummer 1 is zeer herkenbaar. Meestal als ik met vrienden samen naar de bioscoop ga, kom ik nooit uit bij iets wat mij ultiem interesseert (niet dat het altijd een slecht resultaat levert gelukkig). Er zijn echter wel leuke dingen bij het samen naar de bioscoop gaan, zoals toen ik met een vriend bij een film tegelijkertijd dacht dat een referentie, hier de "I Am Spartacus"-quote, er perfect in zou passen, dat tegen hem zei zacht, en precies op dat moment die referentie tevoorschijn kwam.

Maar verder is alleen naar de bioscoop gaan niet zo'n drama als mensen denken. Ik ga voor de film, niet voor de gezelligheid. Het enige probleem is het idee dat als je alleen in de zaal zit je het gevoel hebt dat andere binnenlopende mensen wat vreemde blikken op je werpen. Of de verbazing die bekenden uiten als je zegt dat je alleen naar de bioscoop gegaan bent, dat is ook vrij vervelend altijd.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 17 mei 2015 10:25

Ik ben van de week voor het eerste alleen naar de bioscoop geweest voor Mad Max: Fury Road en dat vond ik eigenlijk best relaxed :) Je kan gewoon lekker optimaal van de film genieten zonder dat je met de mensen naast je hoeft te praten en je kan zitten zoals je wilt. Enige minpunt is wel dat je niemand hebt om er achteraf mee over na te praten (maar daar heb ik FilmTotaal dan weer voor :D)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 mei 2015 11:03

Een vriend van mij heeft zijn vrouw ontmoet toen ze allebei alleen naar de bios gingen.

Plaats reactie