Ik weet niet of slim de juiste beschrijving is, maar laatste tijd heb ik veel films gekeken waarbij de actie niet centraal staat. Waar het meer om ging waren de intriges, de karakterontwikkelingen en de wat kleiner of simpeler opgezette producties. Hieronder is een lijst met voorbeelden. Sommige van deze films zijn meer komedie en andere neigen meer de drama-kant op te gaan.
Hier zijn ze dan (graag zie ik jullie suggesties voorbij komen):
A Most Wanted Man
In Bruges
Men Who Stare At Goats
The American
Burn After Reading
Seven Psychopaths
Drive
The Hunter
The Debt
The Constant Gardener (2005) en Tinker Tailor Soldier Spy (2011) ben ik nog van plan te bekijken.
Alvast bedankt!
Slimme actiethrillers
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
Re: "Slimme actiethrillers"
Maar zijn dit überhaupt nog actiethrillers, en niet gewoon thrillers?
Dat denk ik ook. A Most Wanted Man bijvoorbeeld zou ik in geen enkel opzicht een actiefilm noemen. Burn After Reading ook niet.
Maar kijkend naar je lijstje zou ik ook nog de volgende titel voorstellen: Margin Call.
Maar kijkend naar je lijstje zou ik ook nog de volgende titel voorstellen: Margin Call.
Michael Clayton
Brick
Falling Down
The International (al is dat ook wel veel actie)
The Interpreter
Panic Room
Munich
Collateral
Gone Baby Gone
Hanna
Brick
Falling Down
The International (al is dat ook wel veel actie)
The Interpreter
Panic Room
Munich
Collateral
Gone Baby Gone
Hanna
Zou nog wel een verklaring willen horen waarom dat actiethrillers zijn jaCreeper schreef:Dat denk ik ook. A Most Wanted Man bijvoorbeeld zou ik in geen enkel opzicht een actiefilm noemen. Burn After Reading ook niet.

- Touchwood
- Walk of Fame
Afgezien van de vraag of de toevoeging 'actie' wel nodig is, vind ik het woord 'slimme' in de topictitel ook een wat ongelukkig klinkende term. Psychologische 'actie'thrillers is dan beter. 'Psychologische thrillers' is vermoedelijk meer in de richting van het genoemde.
Maar ik haal sowieso even de quotation marks uit de topictitel, daar er een '"e' code achteraan wordt geplakt in het updates-overzicht.
Maar ik haal sowieso even de quotation marks uit de topictitel, daar er een '"e' code achteraan wordt geplakt in het updates-overzicht.