Lemmy's 2014 - De Voorbereiding

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Lemmy's 2014 - De Voorbereiding

Bericht door Remon » 09 dec 2014 20:54

Klopt, maar weten de stemmers dat ook! Ik zie een beste regisseur ook wel zitten.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 09 dec 2014 22:08

De stemmers zullen toch gevormd worden door een redelijk selecte groep hier op het forum, ik neem aan dat we hier wel van mogen verwachten dat "fan boy"-gedrag enigszins beperkt blijft.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 10 dec 2014 01:21

Leuk initiatief. :T

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 10 dec 2014 12:20

Leuk idee.

Beste regisseur moet echt wel blijven.
Misschien de verdeling tussen hoofd- en bijrol opheffen, soms is dat verschil heel duidlelijk, maar vaak ook erg arbritair.
De verdeling tussen origineel en aangepast scenario hoeft van mij ook niet. Heb sowieso ook twijfels bij die categorie. Al hoewel je ook best kan opmaken of een film goed geschreven is zonder het scenario te lezen.

Qua gang van zaken, zou eerst iedereen op elke categorie vrij een aantal nominaties mogen noemen (10 bij film, 5 max bij de rest), dan volgen daaruit de genomineerden, waarop iederen dan in een volgende ronde op kan stemmen.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 10 dec 2014 13:04

Leuk dat iedereen zo meedenkt! Iedereen zelf nominaties aandragen lijkt mij ook de beste optie, maar wel erg afhankelijk van de FTers. Als er bij wijze van spreken 3 mensen reageren krijg je ook niet echt een respectabele uitslag. Afgaande op alle reacties zou ik het wel graag zo proberen.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 10 dec 2014 15:35

Lonewolf schreef:Leuk idee.

Misschien de verdeling tussen hoofd- en bijrol opheffen, soms is dat verschil heel duidlelijk, maar vaak ook erg arbritair.
Ik weet niet hoe de rest hierover denkt, maar wat mij betreft mag dit zo blijven. Het is bij films als Guardians Of The Galaxy inderdaad moeilijker te beoordelen als een Her, maar ik denk dat de gemiddelde FT-er dat prima kan.
Lonewolf schreef:De verdeling tussen origineel en aangepast scenario hoeft van mij ook niet. Heb sowieso ook twijfels bij die categorie. Al hoewel je ook best kan opmaken of een film goed geschreven is zonder het scenario te lezen.
Nee, scenario mag van mij ook in de ijskast. Wellicht volgend jaar als het succesvol wordt.
  • Als we trouwens beginnen met namen voordragen heeft iedereen zijn top 10 al ingestuurd voor McMurphy's Best Of 2014-topic. Wat mij betreft kunnen we daar ook al de 5 of 10 genomineerden voor Beste Film uithalen?

Wat volgt is dan het Nominatie topic. Iedereen dient zijn/haar lijst in met de nominaties voor de andere categorieën. Hier krijgt iedereen natuurlijk ruim de tijd voor. Uit alle lijstjes komen vervolgens de genomineerden rollen. Ik ben alleen bang dat niet iedereen zin/tijd/kennis heeft om de minder interessante categorieën (set, soundtrack etc.) in te sturen.

Daarna het Lemming Awards 2014 Topic, waarin iedereen kan stemmen op zijn/haar favoriet. Om er niet maanden over te doen, is het wellicht handiger om gelijk op alle categorieën tegelijkertijd te stemmen.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 10 dec 2014 15:37

Zou je de Beste Film winnaar niet gewoon halen uit het Best of- topic van McMurphy? Wordt anders echt heel erg dubbelop en feitelijk gewoon raar als er een andere winnaar uit de bus komt.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 10 dec 2014 15:43

Het is inderdaad dubbelop, maar ik zou het helemaal niet vreemd als er een andere winnaar uit komt. Vorig jaar kreeg La Vie D' Adele de meeste nummer 1-noteringen (4x - 6 lijsten), maar eindigde op een 4e plaats in de uiteindelijke lijst. Gravity (3 x nr.1 - 10 lijsten) werd de winnaar omdat die vaker voorkwam.

Is het dan niet leuker om uit McMurphy's lijst bijv. de top 5 te pakken, en daarop te stemmen? Zeg maar iets :)

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 10 dec 2014 15:47

In mijn ogen wordt de lijst van McMurphy een beetje overbodig zo en ik kan me zo indenken dat je niet die intentie hebt.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 10 dec 2014 16:07

Het is een andere benadering en daarmee wel een leuk experiment om te zien of het inderdaad een andere uitslag kan opleveren voor beste film van het jaar.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 10 dec 2014 16:10

Nee, die intentie heb ik natuurlijk niet, en ik hoop ook niet dat McMurphy dat zo ziet, want ik juich zijn topic juist toe! Maar zoals Straka ook al aangaf, is dit natuurlijk wel een hele andere benadering. Maar goed, McMurphy's topic is natuurlijk al jarenlang hier, en als er bezwaar is, laat ik dit onderdeel schieten.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 10 dec 2014 16:11

Remon schreef:
Lonewolf schreef:Leuk idee.

Ik weet niet hoe de rest hierover denkt, maar wat mij betreft mag dit zo blijven. Het is bij films als Guardians Of The Galaxy inderdaad moeilijker te beoordelen als een Her, maar ik denk dat de gemiddelde FT-er dat prima kan.
Ik vond in Guardians of the Galaxy de handtekening van Gunn anders zeer duidelijk aanwezig en niet moeilijker te beoordelen in vergelijking met Her. Dit lijkt me niet direct de beste vergelijking, maar het is feitelijk te vroeg om hier nu al over te gaan discusseren.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 10 dec 2014 16:14

Sorry, staat er ongelukkig, maar ik noemde die 2 films voor de kwestie hoofdrol-bijrol.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 10 dec 2014 16:17

Ah, ok. Maar het was toch wel duidelijk dat Pratt in Her een bijrol speelde en in Guardians een hoofdrol. :P

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 10 dec 2014 16:55

Haha die wel inderdaad! Maar what about de andere Guardians? En de badguys? Nu ik er zo over nadenk begin ik zelf te twijfelen aan die categorie.

Plaats reactie