Het is technisch gezien ook zeker niet onmogelijk. Maar helaas laat de praktijk zien dat niemand graag wil delen en dat zo'n beetje ieder bedrijf of studio een eigen dienst opzet.
Ik heb nu extra dure ziggo voor hbo, Netflix en Amazon Prime. Dat kost me bij elkaar al zo'n €30 p.m. En dan huur ik zo nu en dan nog weleens iets via Google Play Movies of Pathé thuis. Ik ben dus absoluut bereid om een relatief hoog bedrag te betalen voor een streamingdienst die alles biedt. Dat zie ik dus gewoon niet gebeuren. Wat ik wel zie gebeuren is dat veel mensen straks gewoon steeds hun abonnement bij de één een tijdje opzeggen en dan even bij een andere aanbieder gaan kijken, etc.
Wat dvd's en blu-rays betreft kocht ik vroeger heel veel en vandaag de dag slechts de films van bepaalde franchises. Ik heb ongeveer de helft van mijn films in dozen in de kelder staan en alleen wat ik echt goed vind staat nog in de kasten, maar daar komt dus weinig meer bij en daarnaast kijk ik die films vaak alsnog via bijv. Netflix als die daar toevallig op staat, aangezien Netflix HD kwaliteit biedt en mijn dvd daar niet tegenop kan.
We gaan het allemaal wel meemaken. Misschien ben ik te cynisch en gaat er ooit wel een Spotify voor films komen.