Filmidee

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
C2000
Bijrol
Bijrol

Filmidee

Bericht door C2000 » 17 feb 2015 19:07

OPMERKING: Ik heb deze vraag al gesteld op het Higherlevel-forum en het MovieMeter-forum. Deze topics zijn gesloten omdat het topic op beide forums niet niet thuishoorde.
Beste FilmTotaal-leden,
Ik heb een idee voor een film. Ik zou dit idee graag zien uitgroeien tot een langspeelfilm.
Ik heb al proberen te filmen en te schrijven voor het verhaal, maar daar slaagde ik er niet echt in. Dus het zou beter zijn een scenarioschrijver en de crew dat voor mij.
Welke Belgische of Nederlandse filmstudio is geïnteresseerd in film-ideeën? Ik heb wel eens van iemand gehoord (een kennis) die het idee voor de lol had verstuurden daadwerkelijk een positieve reactie van de filmstudio terug had gekregen.
Ik scharrel het geld die daarvoor nodig is met een crowdfunding (bv. Kickstarter) bij elkaar.

Ik omschrijf wat ik gedaan heb om mijn idee te realiseren:
- Ik heb geprobeerd om zelf de scenario te schrijven.
- Ik heb informatie opgezocht over het onderwerp van de film (en bijgehouden in een map)
- Ik heb de film nagespeeld met mijn neefje en nichtje, respectievelijk 9 en 7 jaar.

C2000
Bijrol
Bijrol

Re: Filmidee

Bericht door C2000 » 18 jun 2015 16:23

Reactie?

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 18 jun 2015 20:10

Gezien er in vier maanden tijd geen reacties zijn gekomen denk ik dat weinig mensen geïnteresseerd zijn. :P

Het klinkt ook allemaal nogal vaag wat je wil als ik eerlijk ben.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 18 jun 2015 22:21

Tja, zet dat film met jouw neefje en nichje maar 's online en plaats dat link hier.

Dat spreek meer aan dan een ongesubstantieerd filmidee en wellicht vechten die filmstudios om jou en jou idee.

Ik wordt ook wel erg benieuwt hiero. :P

C2000
Bijrol
Bijrol

Bericht door C2000 » 21 jun 2015 16:17

Ik heb onlangs samengewerkt met iemand die in de filmindustrie werkt, zij heeft o.a. meegewerkt aan Alles is Liefde.
Ik heb enkele filmproductiehuizen gemaild, en enkele van hen zien potentie in mijn filmidee.
Het thema van mijn filmidee is: regressie.
Het gaat dus over hoe de ouders omgaan als ze te horen krijgen dat hun kind een stofwisselingsziekte heeft (die zorgt voor regressie bij het kind).
De film is voor het goede doel.
Dat met mijn neefje en nichtje, dat was enkel een toneelstuk dat een scène voorstelt. De kids zullen geen rol krijgen in de uiteindelijke versie van de film, dat worden acteurs.
Ik heb retinitis pigmentosa, een oogziekte waarvan je blind van kan worden. Ik wil dat mijn film gerealiseerd wordt voor ik blind word.
In de hoop jullie voldoende te hebben geïnformeerd.

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 21 jun 2015 17:35

Dat klinkt heel erg interessant! :T

Hoop dat dit het haalt bij een filmstudio, is weer eens wat anders dan tieners en kanker.
Ben in elk geval geïnteresseerd!

Dus als je nog een acteur van 15 jaar nodig hebt... :wink:

C2000
Bijrol
Bijrol

Bericht door C2000 » 21 jun 2015 18:19

Ik ben blij om dat van jou te horen, helaas heb ik voorlopig geen acteur van 15 jaar nodig...

Kickstarterpagina van mijn film: https://www.kickstarter.com/projects/11 ... n=0bd2e934

C2000
Bijrol
Bijrol

Bericht door C2000 » 21 jun 2015 21:30

Wat vinden jullie van mijn Kickstarter-pagina? (zie post hierboven)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 jun 2015 23:09

Wat we meteen opvalt is dat het Engels overal eerst komt, terwijl je je als ik het goed zie vooral op de Nederlandstalige markt/donors richt. Misschien zou dat beter naar voren komen als het Nederlands telkens boven de Engelse uitleg staat, en meer het gevoel geven dat mensen iets lokaals/eigens kunnen steunen. Nou weet ik niet of dat gevoel creëren de juiste strategie is, maar die gedachte komt nu in me op.

patrick_h
Filmster
Filmster

Bericht door patrick_h » 22 jun 2015 01:40

Wat mij opvalt bij de Kickstarter:

Het is me een beetje onduidelijk wat je nu precies met die 5.000 euro gaat doen. Er staat nu dat je er het volgende mee wilt financieren:
1. zoveel mogelijk geld voor Roan & Tess
2. Aantal mensen met onbegrip verminderen middels het maken van een film
3. Een scenarist betalen

1. Wat wil je precies doen voor Roan & Tess met het opgehaalde geld? Een concrete actie spreekt tot de verbeelding, sowieso is Kickstarter bedoeld voor het financieren van afgebakende producten/acties. Je hebt tenslotte een bedrag van 5.000 euro neergezet, dat is iets anders dan "zoveel mogelijk geld".
2. Je geeft in een eerder bericht aan dat je een langspeelfilm wilt maken, hoe wil je dat voor elkaar krijgen voor 5.000 euro?
3. Wie is de scenarist en hoeveel kost 'ie? Voor een langspeelfilm kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat je een scenario voor elkaar kan krijgen voor 5.000 euro.

Je beloningen gaan allemaal uit van het afkrijgen van een film, nergens meer over het geld dat je ophaalt voor Roan & Tess. Er staat ook dat men dingen krijgt "for free!". Die poster, copy, ticket, zijn niet gratis, dat is de beloning voor het geld dat wordt gepledged. Wat voor copy van de film krijg je? Is het een Blu-Ray, een DVD, een download? Waarom mogen mensen buiten België/Nederland dat niet krijgen (voor een meerprijs)? Waarom is het aantal beloningen beperkt? Hoe meer hoe beter, toch?

C2000
Bijrol
Bijrol

Bericht door C2000 » 22 jun 2015 15:45

Bedankt voor jullie tips! Ik zal de Kickstarter pagina vanavond aanpassen. Ik ga het bedrag aanpassen. Hoeveel zou ik moeten betalen om een redelijk bekende scenarist in te huren?
In ieder geval, ik heb in ieder geval 3 miljoen EUR nodig om mijn film te produceren. Daarbij gaat Kickstarter me niet kunnen helpen...
Vanavond krijgen jullie meer informatie...

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 22 jun 2015 20:16

C2000 schreef:Bedankt voor jullie tips! Ik zal de Kickstarter pagina vanavond aanpassen. Ik ga het bedrag aanpassen. Hoeveel zou ik moeten betalen om een redelijk bekende scenarist in te huren?
In ieder geval, ik heb in ieder geval 3 miljoen EUR nodig om mijn film te produceren. Daarbij gaat Kickstarter me niet kunnen helpen...
Vanavond krijgen jullie meer informatie...
Wou je, zonder enige ervaring, zelf een film van 3 miljoen gaan produceren :-?

C2000
Bijrol
Bijrol

Bericht door C2000 » 22 jun 2015 20:58

Het valt te proberen. ..

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 22 jun 2015 21:11

Mja, dat is totaal onrealistisch. Ik zou eerst een aantal budgetloze korte films produceren zodat je ondervindt wat een film produceren inhoudt.

Daarnaast, je hebt niets aan het maken van een film van 3 miljoen als je niet tegelijkertijd al uitzicht op distributiekanalen hebt. Je kunt niet 3 miljoen uitgeven en dan hopen dat iemand je film wil distribueren op een manier waarmee een potentieel publiek is te bereiken dat qua grootte in verhouding staat tot het budget dat je vindt dat je film moet hebben. Waarom eigenlijk 3 miljoen?

Sorry, maar het klinkt allemaal niet echt als een plan dat goed genoeg uitgedacht is om mensen vertrouwen te geven geld er in te stoppen.

C2000
Bijrol
Bijrol

Bericht door C2000 » 22 jun 2015 22:16

Waarom 3 miljoen? Het antwoord daarop is: een persoon met wie ik samenwerkte heeft het benodigde bedrag voor mijn film geschat: 2,5 tot 3 miljoen euro zou volstaan omdat er o.a. geen grote sets zijn. En als je de filmwereld een beetje kent, is dat een vrij laag bedrag. Voor een professionele film toch.
Ik pas morgen mijn Kickstarter-pagina aan ( had vandaag geen tijd, morgen laatste examen van het schooljaar). Even later zal deze pagina online te vinden zijn.

Plaats reactie