Filmidee

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
C2000
Bijrol
Bijrol

Re: Filmidee

Bericht door C2000 » 01 jul 2015 20:13

Ik zal het morgen verbeteren...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 01 jul 2015 21:41

Ik heb mijn post aangepast en uitgebreid. 8)

C2000
Bijrol
Bijrol

Bericht door C2000 » 02 jul 2015 18:31

Bedankt voor de tips. Ik zal het (als ik tijd heb) verbeteren...

C2000
Bijrol
Bijrol

Bericht door C2000 » 04 jul 2015 14:49

Afbeelding
Dit is een overziht van alle filmproductiehuizen die ik heb gemaild/ga mailen.

Rinkel Films, Menuet en Corsan hebben (erg) veel interesse in mijn filmidee.
Welke van deze 3 filmproductiehuizen zou je kiezen?

Ik ga mijn filmproject (Project R.) van naam laten veranderen. Nu heet het "Project Regression" (Project Regressie). De naam "Project R." wordt al vaker gebruikt bij projecten.
Afbeelding

Ik heb ook een aanpassing gemaakt aan de "fotolijst" van Roan en Tess, die op de Kickstarter-pagina en de facebookpagina komt te staan.
Oude versie:
Afbeelding
Nieuwe versie:
Afbeelding
Zie je het verschil? Zo niet, dan zal ik het in tekst uitleggen.
- Twee oudere foto's zijn vervangen door foto's die recenter geplaatst zijn.
- Het logo van Project R. is vervangen door "Project Regression".
- "Beschikbaar op Kickstarter" staat niet meer in 6 talen (Engels, Frans, Spaans, Italiaans, Duits en Nederlands), maar enkel in het Engels en het NL.
Laatst gewijzigd door C2000 op 04 jul 2015 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 04 jul 2015 15:51

Dat ziet er verzorgt en georganiseerd uit C2000!! Je steekt er in elk geval al werk in, dat is de bedoeling. Mooi hoor, lekker door op dit tempo zou ik zeggen. Maar ga je ons nou door het hele proces slepen? Ik snap dat je tips wil, maar uiteindelijk hebben wij er weinig mee te maken en moet je zelf verder.

C2000
Bijrol
Bijrol

Bericht door C2000 » 04 jul 2015 19:03

condottiere@(plaats hier iets).be
Dat is volgens een site het emailadres van Carl Joos...
Ik heb hem een e-mail naar dat adres gestuurd, maar ik ben er niet zeker van dat dat zijn emailadres is, want daarin is er geen (deel van) de (voor)naam te bespeuren...
Dus ging ik op zoek naar andere manieren om hem te contacteren... Zo kwam ik terecht bij linkedin... Ik moest dus een account aanmaken bij die site om contact op te nemen met hem, en toen kwam ik erachter dat ik mijn geboortedatum/job etc. moet invullen... En dat is een struikelblok!
Ik kan moeilijk zeggen dat ik 15 jaar ben en dat ik naar school ga. Dan gaat Carl zeker niet de scenario van de film schrijven. Minderjarigen mogen volwassenen niet de baas.
Liegen over mijn leeftijd kan ik nog (gebruikmaken van de leeftijd van mijn moeder of vader), maar wat voor job moet ik dan pakken? Ik kan zeggen dat ik verpleger of kok ben, maar die houden zich niet bezig met films. En ik als producer of regisseur? Nee, want ik hou mij slechts bezig met het idee (wel wil ik weten hoe het met de film gaat). Bovendien heb niet voldoende kennis over de filmwereld (ik weet veel, maar nog niet zoveel als iemand die in de filmsector werkt).

Dus, moet ik de waarheid noteren (en teleurgesteld worden) of de waarheid verbergen (en nog hoop krijgen)?
Als er voor dat laatste gekozen wordt, wat voor job moet ik "verzinnen", zodat het geloofwaardig klinkt?
Laatst gewijzigd door C2000 op 04 jul 2015 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 04 jul 2015 19:18

Ik denk gewoon dat eerlijkheid altijd de beste oplossing is.

C2000
Bijrol
Bijrol

Bericht door C2000 » 04 jul 2015 19:24

Ik zou het ook willen... Maar een scenarist als Carl (met zoveel ervaring in films (waar mensen met een beperking een rol spelen)), dat is een buitenkans. Ik moet deze kan met beide handen grijpen...

Maar misschien is wat jij voorstelt ook beter...

Zijn er andere manieren om hem te contacteren van afstand?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 04 jul 2015 19:36

Ik zou dat emailadres toch even weghalen. Ongeacht of dat het juiste adres is, de eigenaar daarvan zal niet blij zijn als dat zomaar overal op internet rondslingert....
(en z'n mailbox binnen de kortste keren volstroomt met spam...)

C2000
Bijrol
Bijrol

Bericht door C2000 » 04 jul 2015 19:47

Is het nu in orde?

C2000
Bijrol
Bijrol

Bericht door C2000 » 06 jul 2015 21:47

Misschien zal ik ook de filmprodutiehuizen in Frankrijk, UK en Duitsland contacteren. Dan heb ik wellicht meer kans om mijn film te realiseren... Dan verschijnt Project Regression ook in het Engels, Frans en Duits... Vinden jullie dat een goed idee? Of moet ik hopen dat ik Carl meewerkt aan mijn film? Dan krijgen zelfs de filmproductiebedrijven die geen interesse hadden in de film, interesse omdat ze dan zullen weten dat een van de beste en bekendste scenaristen meewerkt aan PROJECT REGRESSION.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 06 jul 2015 22:41

Waarschijnlijk haal je je teveel hooi op je vork door nu 'internationaal' te gaan.

Je project staat amper in de kinderschoenen en je moet zorgvuldig opbouwen en niet een groot vangnet uitgooien.
Zelfs als er (buitenlandse) partijen interesse tonen dan heb je nog te weinig om te laten zien. Of te veel om te verbergen...

Ik geloof dat wizard bedoelde dat je beter geen e-mailadres kunt posten.
Dat is in het algemeen al zo en zeker in het geval van een persoon. En dan heb ik het nog niet eens over een e-mailadres dat mogelijk aan iemand toebehoort.

Als iemand zakelijk via e-mail benaderd wil worden dan zou je zonder al te veel moeite dat e-mailadres moeten kunnen vinden.

C2000
Bijrol
Bijrol

Bericht door C2000 » 07 jul 2015 16:32

Google zijn e-mailadres eens... Vind je een ander e-mailadres dan condottiere@(plaats hier iets).be ? Ik in ieder geval niet.

Nee, de film zal geen internationale realease hebben. Als de film in bv. Duitsland gemaakt wordt, dan gaat hij enkel in dat land uitgebracht worden...

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 07 jul 2015 18:17

Ik weet niet of je die kindjes hier zo moet etaleren. Weten de ouders dat je de foto's hier plaatst? Hebben ze goedgekeurd dat je met dit project bezig bent?

C2000
Bijrol
Bijrol

Bericht door C2000 » 07 jul 2015 18:51

De moeder van de tweeling zijn erg blij dat ik met dit project bezig ben:
Echt bedankt dat je dit doet voor ons. Zo spannend!!
Hieruit kan ik afleiden dat ze dit project goedgekeurd hebben.

Plaats reactie