Imagine 2015

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Mark
Regisseur
Regisseur

Imagine 2015

Bericht door Mark » 26 mar 2015 23:12

Van 8 tot 18 april is het weer Imagine filmfestival - http://www.imaginefilmfestival.nl/ - voor iedereen die van horror, scify en wazige shit houdt.

Zit nu te kijken welke films ik ga kijken, ik denk dat Ex Machina, The Signal en Reversal me wel wat lijken. Young Ones heeft wel een aardige cast, misschien die ook. Wie gaat er nog meer, welke films ga je kijken?

Mark
Regisseur
Regisseur

Re: Imagine 2015

Bericht door Mark » 26 mar 2015 23:47

Is in het Eye, Amsterdam. Night Of Terror is in Pathe de Munt daggik.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 27 mar 2015 08:35

Imagine staat jaarlijks op de agenda. Ik heb gereserveerd voor Everly op de openingsdag, Ex Machina en Big Game op de slotdag. Aangezien de Cineville-pas geldig is bekijk ik het verder ter plaatse. Ik heb zelden meegemaakt dat de voorstellingen uitverkocht zijn, tenzij het echte grote titels zijn en eerlijk gezegd zie ik die er dit jaar niet echt tussen.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 27 mar 2015 12:41

Nu ik eindelijk een Cinevillepas heb, ga ik daar deze editie maar eens goed gebruik van maken. Vooralsnog heb ik in ieder geval mijn oog laten vallen op Ex Machina, Lost River, It Follows, Everly en When Marnie Was There.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 27 mar 2015 12:47

Ik ben erg benieuwd naar It Follows. Ben alleen niet echt in de buurt. :P

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 27 mar 2015 15:12

Tuurlijk wel. In Nederland ben je altijd in de buurt. ;)

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 27 mar 2015 21:14

hmmm.... kan je met een cineville pas voor nop alle films kijken bij Imagine?

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 28 mar 2015 01:31

Ja, vrijwel alle films. Werkt ongeveer als die Unlimited pas van je.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 07 apr 2015 18:03

Kaarten gekocht :) The Signal haal ik niet dus kijk em wel ergens anders. It Follows ook, check wel bij Pathe. Dit is het geworden, goed gevoel over. Wel weinig Martial Arts :/

Brotherhood of Blades
The Reconstruction of William Zero
The Answer
Honeymoon
Waste Land
Ex Machina
Wyrmwood
From the Dark
Young Ones
Reversal
Everly

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 13 apr 2015 21:35

Bijna mijn 10de Imagine, dit jaar viel het met de sfeer wel mee. Iedereen is zo stil, ik was gister gewoon de enige die homooo riep naar Chris van Oosterom tijdens de day of terror, insanity! Ook lopen er een paar fucking irri gasten rond die 207x aan je vragen om een enquete in te vullen. Pleur op weet je.

Eerste film die ik keek was een Chinese martial arts film, Brotherhood Of Blades. Dat was een verhaal dat ingewikkeld begon, halverwege een paar twists had, en aan het eind had ik geen idee meer waar het over ging en wie wie was. Iedereen had iig geld nodig en ze hadden allemaal de identiteit van iemand anders gestolen, die ene gast was ook zijn eigen broer ofzo. De eerste 15 minuten was ik ook nog niet helemaal wakker en leek iedereen ook op elkaar. Als ik em weer zou kijken zou het alleen zijn voor de vechtscenes, die waren zwaar oke.

The Reconstruction Of William Zero daarna, dat is 90min vage shit kijken waar niets van klopt. Een gast is wetenschapper, kan niet weg bij een bedrijf, besluit een kloon van zichzelf te maken. Zelf vlucht hij en die kloon doet zijn werk. Klinkt logisch, alleen in het begin als die kloon opgestart wordt weet ie niets, kan geeneens zelf pissen. Als op gegeven moment die kloon ook weer een kloon gaat maken om hetzelfde truukje te doen, klopt er niet veel meer van het plot. Werd ook aardig booooring aan het eind.

The Answer ook gezien, dat is een film die er goed uitziet als je em zonder geluid zou kijken. Hoor je de dialoog dan gaat het snel bergafwaarts. Met een budget van weinig toch goed bezig geweest. Na afloop nog q&a met de regisseur, was interessanter dan de film. Ga ook niet vragen hoe die afloopt want dat weet ik nu al niet meer.

Honeymoon... Whaaat the fuck! Ik heb wel een paar keer eerder een alien uit een kut zien komen maar in Honeymoon is dat lijer gewoon 2 meter lang man. What de fuck! whaddafuuck! Romcom goes psycho. Aanrader! Had niet verwacht dat een film met een pussy begin, zou zo op net5 kunnen, zo sterke opbouw heeft. Dat andere stelletje had alleen wel wat meer screentime mogen hebben. Ja als je die film niet hebt hoer gezien dan weet je niet waar het over gaat dus ga maar snel kijken.

Wasteland... alleen dan moet je niet 20 minuten te laat komen, hoe ik dat voor elkaar heb gekregen vraag ik me nog steeds af. 20 minuten van me leven zoek, nahja :/

Ex Machina, als er een titel is waar ik al een tijdje naar uitkijk dan is het deze wel. Mysterieusheid in een film met AI robots. JAAAAAAAAHH! Dit was een aardige trip, je blijft tijdens de film jezelf afvragen wie nou met wie een spelletje speelt. Je denk halverwege te weten hoe het afloopt maar je weet niets. Onvoorspelbaar einde, love it. Grapjes van de supernerd waren ook echt grappig dit keer. Ik kreeg wat ik er van had verwacht, daarom tot nu toe de beste film van het jaar.

Zondagmorgen 10:00 meteen zombies knallen in Wyrmwood. De oneliners vliegen je om de oren, bijna net zo veel als dat er zombies zijn. Paar leuke variaties zoals "that bitch can control fucking zombies" en "this car runs on zombies". Verder heel veel shotgun knallen en standaard shit. "oi mate, you have a cool story?", "I killed my wife and child this morning with a nailgun, I don't really have a story about that". Zielig voor die gasten die bij de night of terror zaten, die hebben al die quotes gemist.

From The Dark GLOBAL EPIC FAIL! Weer een film die ik zelf kan maken met mij in de hoofdrol, een bitch in huren voor een euro en dan nog een swekker van mooie nicki minaj generatie als monster. Kansloos!

Young Ones Dat was wel een goeie film over wraak, een thema dat in bijna elke film zit op Imagine. Wraak is gewoon cool, de hele tijd rustig kijken en aan het eind neemt iemand ff wraak en dat is dan het beste stuk van de film. Verder zitten hier heel veel andere thema's voor uren lang nalullen. En ook coole robots, dat was het thema van het festival maar ik heb er maar 3 gezien in alle films die ik keek.

Reversal Dat is nou een echte film voor Imagine! Fucking wraak, bloed, pijn, hoeren, pijn, shotguns, doodmaken, nog meer pijn en Chinese kindhoeren. Als fan van I Spit On Your Grave wist ik al van tevoren dat dit genieten werd en ik werd bijna gek tijdens het kijken. Hier zitten zo ongelofelijk veel goeie unieke fucking goeie scenes in voor een rape-revenge film. Ook een aanrader. Zaten hier robots in.... nee, wel een gast die 6 gunshots in zijn kop krijgt van een boos wijf, bijna net zo cool.

Als afsluiter Everly Salma Hayek als killer ho, dat was wel leuk voor een half uurtje maar daarna wordt het best saai. Een one-situation actiefilm heeft veel meer nodig dan de ene na de andere nietszeggende flutgast die uithaalt naar de hoofdpersoon. Voor mij kwam het niet in de buurt van guilty pleasure, redelijke tegenvaller, stills en trailer zagen er goed uit. Een one-situation film werkt alleen maar als je shit terug laat komen, niet als je steeds nieuwe zooi verzint en dat erin gooit. Er mocht ook wel meer bloed in, gehalte dooie hoeren zat wel goed.

8)

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 13 apr 2015 22:53

Mark schreef:Iedereen is zo stil, ik was gister gewoon de enige die homooo riep naar Chris van Oosterom tijdens de day of terror, insanity!
Dat roepen hoort toch alleen bij de Night of Terror? Ik dacht dat de Day of Terror juist bedoeld was voor de mensen die de voorkeur geven aan een stille zaal. :P
Mark schreef:Ook lopen er een paar fucking irri gasten rond die 207x aan je vragen om een enquete in te vullen. Pleur op weet je.
Ja, en dan heb je ook nog robotzwervers die om kleingeld bedelen. :wink:
Mark schreef:Er mocht ook wel meer bloed in...
Ik vrees dat mijn vriendin het daar niet mee eens is; die was door de huidige hoeveelheid al van haar stuk gebracht. :D

patrick_h
Filmster
Filmster

Re:

Bericht door patrick_h » 14 apr 2015 11:19

Thiver schreef:
Mark schreef:Iedereen is zo stil, ik was gister gewoon de enige die homooo riep naar Chris van Oosterom tijdens de day of terror, insanity!
Dat roepen hoort toch alleen bij de Night of Terror? Ik dacht dat de Day of Terror juist bedoeld was voor de mensen die de voorkeur geven aan een stille zaal. :P
Ik heb Mark daarna ook niet meer gehoord. Roepen naar de presentatie is alleen leuk als het Jan Doense is.

Ik kan me herinneren dat een paar jaar geleden op het AFFF-forum werd geklaagd dat iemand 'hoer' riep tijdens de zondag-overdag-vertoning van Night of Terror-film À l'Intérieur. Ikzelf zat in de zaal maar had niemand dat niet horen roepen, wel hoorde ik na een zeer heftige scene iemand met Zuid-Limburgs accent 'ouwehoer' zeggen, wat dialect is voor iets als "hemeltjelief".
Laatst gewijzigd door patrick_h op 14 apr 2015 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 14 apr 2015 12:36

Ik zat vorig jaar enorm mijn best te doen bij het abominabele I Am a Ghost om niet keihard in lachen uit te barsten. Dat bleek verspilde moeite toen de persoon naast mij (overigens geen bekende van me) luidkeels door de zaal liet gaan: "Wat een slechte film, zeg!" }:

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 14 apr 2015 16:16

Ik vind dat er sowieso te weinig hoer wordt geroepen tijdens elke film. Bij een vorige editie stond ik te wachten bij zaal 2, kwam Jan Doense uit een CJP serveert film, riep ik homo tegen hem toen ie langs me liep, schrok die zich half de tyfus. Eén van de beste filmervaringen van me leven. Maar ben wel blij dat Patrick ook bij Wyrmwood zat, bevestigd weer dat ik toch wel een beetje goeie smaak heb.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 14 apr 2015 16:39

WHAAAHA! Ik word gepest door een kindje uit groep 8. Mamma!

Plaats reactie