Welke klassieker terug in de bioscoop?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.

Welke klassieker zou je graag in de bioscoop terug willen zien?

Gremlins
3
11%
Back to the future
3
11%
Ghostbusters
3
11%
The Goonies
1
4%
Alien
7
26%
Reservoir Dogs
1
4%
Spaceballs
0
Geen stemmen
E.T.
0
Geen stemmen
Goodfellas
2
7%
The Blues brothers
2
7%
Die Hard
4
15%
The Big Lebowski
1
4%

Totaal aantal stemmen: 27

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Welke klassieker terug in de bioscoop?

Bericht door Touchwood » 23 sep 2015 23:33

Duuuus, dáárom. :D
Ed Crane schreef:En zelf heb ik eens meegedaan aan een wetenschappelijk experiment waarbij ik een soort badmuts met elektroden opkreeg zodat ik puur met m'n brein de beweging van een balletje kon beïnvloeden
En lukte dat ? Kost dat naast die badmuts dan nog veel willpower en concentratie, of was het instant appeltje-magnetroneitje ?

Mag je daar eigenlijk maar zomaar over vertellen ? Je zou denken dat je bij zulke Fringe-achtige experimenten als zijnde onschuldig proefkonijntje, enige mate van geheimhoudingsplicht hebt. Maar wat weet ik, misschien heb ik wel teveel films gezien.

Zo niet; tell us more. En... zijn er ook foto's van met een iets te strakke badmuts op ? :T

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Welke klassieker terug in de bioscoop?

Bericht door Ed Crane » 24 sep 2015 00:00

Ik zie dat ik sowieso vergeten ben te vertellen dat het een virtueel balletje betrof, dus één op een beeldscherm. Ik mag er best over vertellen, geen geheimhoudingsplicht (was al wat jaartjes geleden ook, ze zijn tegenwoordig vast weer veel verder) en in de wetenschappelijke wereld is bekend dat op verschillende plekken in de wereld soortgelijke experimenten worden gedaan. Een vriend van me deed ook mee. Bij zijn sessies moest hij zich focussen op z'n duim en zich inbeelden dat hij die bewoog. Die hersenactiviteit werd dan geregistreerd en zo kon hij het balletje afbuigen omhoog. Bij mij gebeurde dat met de hersenactiviteit die ontstaat als je gaat hoofdrekenen, dus door me ineens heel snel een willekeurige som voor te stellen die een beetje denkwerk vereist maar wel (grotendeels) op te lossen is (67: 5 of zo en dan in decimalen) en een aanzet te doen die op te lossen boog het balletje af omhoog en dat stopte als ik snel het hoofdrekenen stopte. Weird aan het begin, maar went eigenlijk heel snel.

Toch een beetje een variatie op een videogame waarbij je je handen niet gebruikt zoals in BttF2 wordt genoemd :)

Plaats reactie