Wat zijn je (minst) favoriete bioscopen?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 23 okt 2004 10:24

Voor Eternal.. ben ik naar Amersfoort toegeweest. Mooi filmhuis daar, inclusief filmcafe.... _O_

Aphelion
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Aphelion » 26 okt 2004 16:27

Tip voor mensen uit almere en omstreken! Die nieuwe bioscoop met ongeveer 10 zalen schijnt ook erg leuk te worden. Ik kan het nog geen cijfer geven aangezien de opening pas over een paar maanden is.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 13 nov 2004 12:54

Gisteravond naar de opening van de nieuwe megabioscoop in Almere mogen gaan, Utopolis! Wat een geweldige bioscoop is dit geworden zeg! Wat mij betreft de beste waar ik ooit ben geweest en misschien wel de beste van het land. Ook qua gebouw, want het is een mooi staaltje architectuur van de onvolprezen Rem Koolhaas, met een grootse entree, zelbediening voor snack en drank (supermarktidee) en 8 grote zalen.

Zalen zijn in amfitheaterstijl en gaan dus de hoogte in zodat je altijd vrij zicht hebt, het doek is enorm (in zaal 1 bijvoorbeeld 21 meter breed bij 9 meter hoog) en is licht hol gebogen zodat je overal perfect zicht hebt. De stoelen zijn luxe zetels met enorm veel beenruimte: met mijn 1.96 meter kon ik zowat mijn benen strekken! Nog nooit zo relaxet gezeten in een theater.

Alle zalen zijn THX-gecertificeerd, met dus een magnifiek geluid en, als klap op de vuurpijl, het is de eerste bioscoop met digitale weergave, dus perfect beeld.
Utopolis krijgt dan ook de volle 5 uit 5, is hors categorie in Nederland. Absoluut de moeite van het omrijden waard! _O_

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 13 nov 2004 12:59

ik vind alles prima zolang ze maar geen laser show (cinestar -enschede) of ander bullshit vooraf de film geven }:

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 13 nov 2004 13:03

JB schreef:Gisteravond naar de opening van de nieuwe megabioscoop in Almere mogen gaan, Utopolis! Wat een geweldige bioscoop is dit geworden zeg! Wat mij betreft de beste waar ik ooit ben geweest en misschien wel de beste van het land. Ook qua gebouw, want het is een mooi staaltje architectuur van de onvolprezen Rem Koolhaas, met een grootse entree, zelbediening voor snack en drank (supermarktidee) en 8 grote zalen.

Zalen zijn in amfitheaterstijl en gaan dus de hoogte in zodat je altijd vrij zicht hebt, het doek is enorm (in zaal 1 bijvoorbeeld 21 meter breed bij 9 meter hoog) en is licht hol gebogen zodat je overal perfect zicht hebt. De stoelen zijn luxe zetels met enorm veel beenruimte: met mijn 1.96 meter kon ik zowat mijn benen strekken! Nog nooit zo relaxet gezeten in een theater.

Alle zalen zijn THX-gecertificeerd, met dus een magnifiek geluid en, als klap op de vuurpijl, het is de eerste bioscoop met digitale weergave, dus perfect beeld.
Utopolis krijgt dan ook de volle 5 uit 5, is hors categorie in Nederland. Absoluut de moeite van het omrijden waard! _O_
Aaaargh, en ik ben een jaar geleden verhuisd van Almere naar Utrecht. Heb zo'n 3 jaar om de hoek gewoond van die enorme bouwput die het nieuwe stadshart moest worden. Maar wel goed om te horen dat het inderdaad iets moois is geworden. Binnenkort maar eens langs gaan. Zeker die beenruimte spreekt me wel aan!

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 13 nov 2004 14:39

JB schreef:** nogal positief verhaaltje over Utopolis Almere **
Hopelijk maken ze een beetje haast met een nieuwbouw van Utopolis Oss...
(zal wel niet, volgens mij zijn die plannen na de overname door Utopolis weer in de ijskast gelegd)

palpower
Bijrol
Bijrol

Bericht door palpower » 06 feb 2005 00:57

Minerva bioscoop in Maastricht, duur, slechte stoelen, ga zo maar door, dan ga ik nog liever naar Belgie (voor mij lekker dichtbij) de Euroscoop in Lanaken :D

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 26 feb 2005 11:15

Er zit een bioscoop in Leiden op de stationsweg, ik heb de naam ervan uit mijn geheugen gebanned, al word ik nog geregeld 's nachts gillend en badend in het zweet wakker. Wat een verschrikking.

Ben er één keer geweest, naar de Exorcist en dat was geen succes, verre van dat. Een groot bord buiten beloofd Dolby Surround, nou als je het ophangen van vier boxen uit grootmoeders tijd (in van die houten behuizingen, echt te erg) in de hoeken Dolby Surround noemt, zit je goed. De stoelen waren ranzig en er lag kots op de grond in de hoek waar wij zaten.

Dan het publiek, ik spreek niet graag denigrerend over mensen zonder hersens en al is Leiden officieel de domste stad van Nederland, ik weet nu wie dat gemiddelde zo omlaag haalde: bijna iedereen die daar zonodig gelijk met mij naar die film moest. Als het maar even dreigde (of dreeg?!?) spannend te worden (en zo spannend werd het gedurende die film niet), bleek het merendeel van het publiek de spanning niet aan te kunnen. Ze begonnen te schreeuwen (niet gillen, nee gewoon in het wildeweg een beetje schreeuwen) en moest de helft gaan staan/lopen/met de achterburen ruziemaken enz.

Bij de scenes in het ziekenhuis gingen twee 'meisjes' van hun stokkie, onder luid gelach en applaus van de rest van de zaal. Daar ga ik echt nooit meer heen!

Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Papigiulio » 01 mar 2005 20:24

Alkmaar Harmonie slechte bioscoop, slecht geluid en de zitbankjes zijn krap. En na een half uur zitten doet je rug vet pijn.

Heerhugowaard Metro geweldige bioscoop, lekkere zitplaatsen, zelfs de voorste rij zit nog lekker, nou ja je zit niet echt OP het beeld dan ofzo en het geluid is super. nige wat vervelend is is dat ze (soms) ik weet het niet zeker of het bij alle films was, dat ze dan na de pauze weer reclame langs laten komen.

Beverwijk Geen idee hoe die heet Erg relaxte bios, lekker groot, goed geluid, leuke sfeer en dichtbij station dus prima voor een avondje film!

me against the world
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door me against the world » 01 mar 2005 20:28

ik weet niet meer welke bioscoop het was ik geloof ik kaatsheuvel ofsowiets... het is allang geleden... prima bioscoop behalve dat ze de verkeerde film draaiden ... :| op het begin dacht ik dat het een voorstukje was, maar hij bleef maar doorgaan... en na een kwartier kwamen de mensen van de bioscoop zeggen dat het de verkeerde film was... na nog een kwartier begon de echte film eindelijk...

BobRooney
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door BobRooney » 14 mar 2005 14:06

Papigiulio schreef:Alkmaar Harmonie slechte bioscoop, slecht geluid en de zitbankjes zijn krap. En na een half uur zitten doet je rug vet pijn.

Heerhugowaard Metro geweldige bioscoop, lekkere zitplaatsen, zelfs de voorste rij zit nog lekker, nou ja je zit niet echt OP het beeld dan ofzo en het geluid is super. nige wat vervelend is is dat ze (soms) ik weet het niet zeker of het bij alle films was, dat ze dan na de pauze weer reclame langs laten komen.

Beverwijk Geen idee hoe die heet Erg relaxte bios, lekker groot, goed geluid, leuke sfeer en dichtbij station dus prima voor een avondje film!
Ik was van het weekend in de Harmonie om Million Dollar Baby te zien, wat een schijtbioscoop is dat zeg. Die stoelen zijn niet alleen krap, je glijdt er ook uit, die stoelen zijn echt slecht daar. Geluid is ook klote, je hoort de mensen/personeel op de gang kletsen.

en kaartje 8 euro he.... }:
Laatst gewijzigd door BobRooney op 14 mar 2005 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 14 mar 2005 14:24

Pathe de kuip
Genoeg beenruimte en het is ook gewoon een mooie bioscoop

Weet niet hoe die heet maar mijn zus woont in ede en daar hebben ze ook een relaxte bioscoop, vooral goedkoop voor studenten toen der tijd.

Jehl
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Jehl » 09 apr 2005 20:32

minst; de Wipmolen in alblasserdam: omdat je er géén popcorn kan kopen, de prijzen veel te hoog liggen en er maar 1 kleine zaal is.

favo; Pathé de kuip: nja veel zalen + lekker (veel) goedkoop eten :)
oja en de stoelen zitten lekker en je zit verhoogd waardoor je gemakkelijk op de mensen voor je kan mikken als je misselijk bent geworden van je eten/drinken 8)
prijs van kaartjes is wel minder though..

norman
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door norman » 11 sep 2005 19:38

UGC in antwerpen vind ik :r Het is daar donker en kill en het personeel is niet vriendelijk. Het is jammer want ze spelen er soms wel wat alternatieve films die je in Metropolis dan weer niet hebt.
De Pathé naast de kuip vind ik ook wel een gezellige bioskoop.
Ach het liefst zit ik alleen in de zaal zonder de lawaaierige mensen met hun popcorn of gelul. :D

enliah
Bijrol
Bijrol

Bericht door enliah » 20 sep 2005 11:59

LuciusMalfoy schreef:Er zit een bioscoop in Leiden op de stationsweg, ik heb de naam ervan uit mijn geheugen gebanned, al word ik nog geregeld 's nachts gillend en badend in het zweet wakker. Wat een verschrikking.

Ben er één keer geweest, naar de Exorcist en dat was geen succes, verre van dat. Een groot bord buiten beloofd Dolby Surround, nou als je het ophangen van vier boxen uit grootmoeders tijd (in van die houten behuizingen, echt te erg) in de hoeken Dolby Surround noemt, zit je goed. De stoelen waren ranzig en er lag kots op de grond in de hoek waar wij zaten.

Dan het publiek, ik spreek niet graag denigrerend over mensen zonder hersens en al is Leiden officieel de domste stad van Nederland, ik weet nu wie dat gemiddelde zo omlaag haalde: bijna iedereen die daar zonodig gelijk met mij naar die film moest. Als het maar even dreigde (of dreeg?!?) spannend te worden (en zo spannend werd het gedurende die film niet), bleek het merendeel van het publiek de spanning niet aan te kunnen. Ze begonnen te schreeuwen (niet gillen, nee gewoon in het wildeweg een beetje schreeuwen) en moest de helft gaan staan/lopen/met de achterburen ruziemaken enz.

Bij de scenes in het ziekenhuis gingen twee 'meisjes' van hun stokkie, onder luid gelach en applaus van de rest van de zaal. Daar ga ik echt nooit meer heen!
Ja Luxor, bedoel je. Ja daar heb ik ook slechte ervaringen mee. Bij Die another day hadden we geen geluid bij de hovercraft-scene en bij Star wars 3 was daar de film halverwege doorgebrand.
Verder ben ik het er niet mee eens dat we voor een kaartje moeten betalen terwijl al die duizenden spinnen daar gewoon gratis kunnen meegenieten van de films. }:
Ze zijn nu trouwens al vanaf januari de zaal aan 't renoveren. Ik hoop dat ze be de renovatie de spinnewebben niet overslaan.

Plaats reactie