Wat zijn je (minst) favoriete bioscopen?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Emmerik
Figurant
Figurant

Bericht door Emmerik » 02 okt 2006 16:59

heb een pest hekel aan die kleine bioscoopjes van merral-theaters!!

alleen apollo in delft is te doen ,, want daar mag je roken :P
mijn voorkeur is altijd nog Pathe of Mustsee in delft

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 02 okt 2006 18:16

Ik ga altijd naar de Pathe in Eindhoven. Fantastische bios, geen pauzes, dus dat is ook mooi.

Ik studeer nu in Nijmegen en ben inmiddels 1 keer naar Carolus geweest. Was ook best aardig, jammer van de pauze.

Dus dan zal ik ook maar eens naar Lux gaan.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 02 okt 2006 21:02

Tasslehoff_Burrfoot schreef:Ik ga altijd naar de Pathe in Eindhoven. Fantastische bios, geen pauzes, dus dat is ook mooi.
Ook mijn favoriet. En daarna lekker uitgaan in Stratum. :)
We hebben het ook een keer andersom gedaan, eerst stappen en toen Jarhead als nachtfilm gekeken. Leuk voor een keer.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 02 okt 2006 21:21

Jij weet het :Y

filmrecensiepagina
Figurant
Figurant
Contacteer:

Utrech !

Bericht door filmrecensiepagina » 18 okt 2006 01:03

Volgens mij ben ik het LHC in Utrecht niet tegengekomen in dit overzicht.
Het Louis Hartlooper Complex heeft een geweldige ligging, midden tussen allerlei restaurantjes en kroegjes, maar het zelf ook een goede keuken. Er zijn meen ik 5 of 6 zalen, waar ik vooral de oude bioscoopzaal heel leuk vind!
Soms wordt er net als vroeger een aankondiging gedaan door een personeelslid over de film.
:T
Goed te spreken over deze bioscoop!

jr
Figurant
Figurant
Contacteer:

Re: Utrech !

Bericht door jr » 24 okt 2006 14:28

Nou ik werk zelf in een bioscoop in Heerlen; Royal Theaters, waar natuurlijk mijn eerste voorkeur naar uit gaat... Ook een mooi ouder gebouw met veel sfeer en de 1 na grootste zaal van nederland...
Goed geluid en een van de grootste schermen in nederland.

Aangezien ik er 40 uur in de week ben ga ik ook graag naar een andere bioscoop toe. Waaronder zeker geen in Maastricht, ga dan nog liver naar Amsterdam waar het bijna 2 keer zo duur is... maar waar je zeker waar krijgt voor je geld!

Nee mijn andere 2 voorkeuren zijn Sittard, Minerva en Ede, Cinemec.

Beide voldoende beenruimte, goed beeld en geluid, redelijke prijzen en zeer klantvriendelijk.
Nadeel van Minerva is dat het nogal koud aandoet (de aankomst hal). maja niet alles kan perfect zijn he....

CasterTroy
Bijrol
Bijrol

Bericht door CasterTroy » 29 okt 2006 21:21

Ik ben vrij lang, dus is beenruimte echt een pré.
Pathé Schouwburgplein (te Rotterdam) zit hierdoor voor mij het meest comfortabel. _O_

grappig
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door grappig » 30 okt 2006 14:16

jr schreef:Nou ik werk zelf in een bioscoop in Heerlen; Royal Theaters, waar natuurlijk mijn eerste voorkeur naar uit gaat... Ook een mooi ouder gebouw met veel sfeer en de 1 na grootste zaal van nederland...
Goed geluid en een van de grootste schermen in nederland.

Aangezien ik er 40 uur in de week ben ga ik ook graag naar een andere bioscoop toe. Waaronder zeker geen in Maastricht, ga dan nog liver naar Amsterdam waar het bijna 2 keer zo duur is... maar waar je zeker waar krijgt voor je geld!

Nee mijn andere 2 voorkeuren zijn Sittard, Minerva en Ede, Cinemec.

Beide voldoende beenruimte, goed beeld en geluid, redelijke prijzen en zeer klantvriendelijk.
Nadeel van Minerva is dat het nogal koud aandoet (de aankomst hal). maja niet alles kan perfect zijn he....
Grappig. :D Ik kom vaker in de royal. Heerlijke bioscoop...Maar de euroscoop in belgie is kwa geld beter 4 of 5 euro voor een filmpje is bijna gratis. En de H5 in heerlen. Draait teveel kinderfilms. :x

Cinema select pak ik meestal wel bij jullie mee. Wanneer beginnen die weer??

:T

jr
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door jr » 30 okt 2006 18:11

grappig schreef:
Grappig. :D Ik kom vaker in de royal. Heerlijke bioscoop...Maar de euroscoop in belgie is kwa geld beter 4 of 5 euro voor een filmpje is bijna gratis. En de H5 in heerlen. Draait teveel kinderfilms. :x

Heb je inderdaad gelijk in. Sittard ligt ook nog ongeveer op die prijs. Maar wat ik er wel even op wil zeggen is, dat Royal toch onder de gemiddelde bios prijs ligt.

Waarschijnlijk komen ze terug per december, maar wel maar 1 keer per maand i.v.m. weinig enthosiasme....

grappig
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door grappig » 31 okt 2006 18:55

jr schreef:
grappig schreef:

Heb je inderdaad gelijk in. Sittard ligt ook nog ongeveer op die prijs. Maar wat ik er wel even op wil zeggen is, dat Royal toch onder de gemiddelde bios prijs ligt.

Waarschijnlijk komen ze terug per december, maar wel maar 1 keer per maand i.v.m. weinig enthosiasme....
Foroxcity is een kille fabriek moet ik zeggen. Hangt geen sfeer! Bij jullie wel. En met betrekking cinema selcet vind ik jammer.. Was altijd wel van de partij de laaste maanden :cry:

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 09 nov 2006 15:06

Ik ga NOOIT meer naar de Minerva in Maastricht! Of er moeten dingen daar drastisch veranderen.

Ik ging gisteren naar Babel, en ze durfden er gewoon negen Euro voor te vragen... En wat je dan krijgt zijn smerige stoelen, waarbij je met je knieën tegen de stoel vor je zit. Ik ben dan holllander genoeg om mijn eigen flesje cola en zak M&M's mee te nemen, anders was ik daar ook nog eens een klein kapitaal aan kwijt geweest...

Het is gewoon een verschrikkelijke bioscoop. Toen het van Pathé in Minerva over ging werd gezegd dat er iets aan de beenruimte gedaan zou gaan worden. Dat is inmiddels al zeven jaar geleden...

Nee, daar zien ze me écht niet meer terug. Ik heb het al vaker gezegd, maar nu ben ik het echt zat. Dan liever naar Geleen of Heerlen als ik niet kan wachten tot een film in België komt...

grappig
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door grappig » 09 nov 2006 17:42

Il Padrino schreef:Ik ga NOOIT meer naar de Minerva in Maastricht! Of er moeten dingen daar drastisch veranderen.

Ik ging gisteren naar Babel, en ze durfden er gewoon negen Euro voor te vragen... En wat je dan krijgt zijn smerige stoelen, waarbij je met je knieën tegen de stoel vor je zit. Ik ben dan holllander genoeg om mijn eigen flesje cola en zak M&M's mee te nemen, anders was ik daar ook nog eens een klein kapitaal aan kwijt geweest...

Het is gewoon een verschrikkelijke bioscoop. Toen het van Pathé in Minerva over ging werd gezegd dat er iets aan de beenruimte gedaan zou gaan worden. Dat is inmiddels al zeven jaar geleden...

Nee, daar zien ze me écht niet meer terug. Ik heb het al vaker gezegd, maar nu ben ik het echt zat. Dan liever naar Geleen of Heerlen als ik niet kan wachten tot een film in België komt...
Euroscoop in sittard of Royal in heerlen. Anders echt :Y Maastricht weet ik. Wat een klote-tent..

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 nov 2006 12:49

Gisteren ben ik voor het eerst naar de grote zaal (1) van Tuschinski geweest. Goed, daar betaal je wat voor, maar wat een fantastische zaal!
_O_

kuifje_007
Bijrol
Bijrol

Bericht door kuifje_007 » 10 nov 2006 12:55

Ik woon in Tilburg maar hier hebben ze echt géén gezellige bioscoop-zalen! In 2007 is de nieuwe bioscoop in Pieter Vreedeplein klaar, en ik ben reuze benieuwd of dat net zo gezellig is als Utopolis in Turnhout of Metropolis in Antwerpen. Dat zijn pás de gezelligste bioscopen!

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 15 nov 2006 17:29

Ik kan alleen oordelen over Pathe Buitenhof en Pathe Scheveningen.
Pathe Buitenhof 4/5. Redelijk wat films , veel zalen, goed publiek, alleen in vakantie's echt druk, goed geluid en beeld. Geluid is ook niet te hard.

Pathe Scheveningen 4/5 Heel erg lekkere popcorn, enige nadeel is dat ze als het goed is maar 1 grote zaal hebben, ook bijna nooit echt druk, tevens jammer dat de MC Donalds in het pand zit maar je mag je eten van de MC niet meenemen het bioscoop gebouw in. En heb pas 1x gehad bij Borat daar dat de popcorn veels te zout was. Normaal is de popcorn te lekker.

En ga deze zaterdag naar Metropolis in Antwerpen. Dit weekend geef ik die bioscoop een cijfer.

Plaats reactie