Wat zijn je (minst) favoriete bioscopen?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 mar 2004 23:56

JB schreef:Volgens mij blijven de andere bioscopen wel bestaan hoor, het wordt hoe dan ook hoog tijd dat Utrecht eindelijk eens een megabioscoop krijgt met zoveel inwoners en regio-aandacht.
Volgensmij verdwijnt Catharijne, maar zeker weten doe ik het niet. Veel maakt het me ook niet uit, want:
JB schreef: Overigens zijn ze ook een nieuw filmhuistheater op de Tolsteeg aan het bouwen, in het oude Politiebureau aldaar! Zie deze site voor de vorderingen: http://www.louishartloopercomplex.nl :T
_O_
En da's ook nog eens veel eerder klaar dan dat andere grotere complex!

Lighthouse
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Lighthouse » 11 mar 2004 01:32

Mooiste bios vaar ik geweest ben is in Antwerpen, vlakbij het centraal station. Hoe die heet weet ik niet meer. Wat ik nog wel weet dat het toegangsgeld niet duur was vergeleken met nederlandse prijzen. Verder ga ik graag naar Tivoli in Leeuwarden, ik woon namelijk vlakbij leeuwarden.
Pathé de kuip vind ik tot nu toe een van de ultime dieptepunten in mij bioscoop-bezoek carriére. Het was er vies. Popcorn lag overal over de vloer en papiertjes en dergelijke en de wc's waren ook niet al te fris. Op het lijstje waarop de schoonmaaktijden vermeld waren stond voor die dag geen naam vermeld. (zon lijstje hangt meestal naast de deur waar de schoonmak(st)er de tijd vermeld waarop er voor het laatst schoongemaakt is) Nu kan iedereen mij afschilderen voor zeurpiet, maar als ik 8+ euro voor een kaartje betaal, verwacht ik gewoon dat aller er netjes bij ligt. het hoeft nou ook weer niet te blinken als een spiegel, maar ze maken me niet wijs dat ze niet even imand ik kunnen huren die de boel een paar keer per dag bijhoud. In de zaal waar ik zat (volgens mij draaide Identity) zat ook een groepje luidruchtige pubers. Kennelijk vinden zulke types het grappig om de film voor anderen te vergallen. Nu is dit maar een momentopname, maar het laat gewoon een slechte indruk achter met wat ik gewend ben. (Tivoli is altijd keurig)

The Lunatix Project
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door The Lunatix Project » 11 mar 2004 01:48

Lighthouse schreef:Mooiste bios vaar ik geweest ben is in Antwerpen, vlakbij het centraal station. Hoe die heet weet ik niet meer.
Volgens mij bedoel je UGC maar andere bios in antwerpen is ook Metropolis. En die is errug groot!! 24 zalen enzo :~ grootste zaal is voor maar 745 personen. Zeker aanrader om naar toe te gaan!! niet alleen voor de film, maar ook voor het gebouw!
Afbeelding

Lighthouse
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Lighthouse » 24 mar 2004 12:04

Ja, al waren er 1000 zalen, ik kan er maar in een tegelijk zitten.. :wink:

Metsada
Bijrol
Bijrol

Bericht door Metsada » 15 apr 2004 13:37

hmm wat is eigenlijk de vetste/grootste bioscoop in nederland?
Grootste waar ik ben geweest is cinestar in enschede, maar vraag me af of er nog wat groots hier in de buurt is (randstad, omgeving utrecht)...

Kan dr geen poll worden gestart. ff metropolis in antwerpen buitensluiten...

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 27 apr 2004 20:47

Er is eigenlijk maar 1 bioscoop waar ik naar toe ga en dat is naar de Euro Cinema in Den Bosch.

Deze bioscoop is best mooi, genoeg beenruimte en altijd de recente films draaien er.

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 28 apr 2004 13:26

Ik maak me eigenlijk nooit zo druk over welke bioscoop ik bezoek, en de kwaliteit van deze... Domper in bioscoop land vind ik wel, dat het pathé-keten voortaan rookvrij is...

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 11 mei 2004 22:25

KoenZ schreef:Domper in bioscoop land vind ik wel, dat het pathé-keten voortaan rookvrij is...
Ik vind sigarettenrook wel toepasselijk in een bios, alhoewel het beeld soms niet goed zichtbaar meer is.

...maar ik rook niet! 8)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 15 mei 2004 19:19

Minst favoriete bioscoop is ongeteijveld City in IJmuiden. Kutstoelen, klein kutbeeld, kutpersoneel, etc.

Favorieten zijn: Cineworld Beverwijk, lekkere stoelen met veel beenruimte, mooi scherm, goed geluid, gezellig café voor de nafilmbabbel.
City Amsterdam: Doordeweeks 5,- met je ov-jaarkaart _O_

Borisch
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Borisch » 15 mei 2004 20:53

Ik heb nog steeds geen bioscoop gevonden waar ik mijn 1.90 meter lekker kwijt kan, dat is af en toe best lastig bij films als LotR :P . Maarja, niks aan te doen.
Ik ga alleen in Utrecht naar de bios, en daar is Rembrandt m'n favoriet en Cathrijnen komt op de laatste plaats.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 15 mei 2004 23:11

Borisch schreef:Ik heb nog steeds geen bioscoop gevonden waar ik mijn 1.90 meter lekker kwijt kan, dat is af en toe best lastig bij films als LotR :P . Maarja, niks aan te doen.
Ik ga alleen in Utrecht naar de bios, en daar is Rembrandt m'n favoriet en Cathrijnen komt op de laatste plaats.
Zoals ik net zei,, Cineworld Beverwijk :T (ik ben 1,98 en heb ruimte over)

The Lunatix Project
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door The Lunatix Project » 16 mei 2004 00:35

Lumière schreef:
KoenZ schreef:Domper in bioscoop land vind ik wel, dat het pathé-keten voortaan rookvrij is...
Lang leve de bioscopen die goedkoper zijn en waar je wel mag roken en (alcohol) drinken!! zie de bioscopen in Delft die ik al eerder in dit topic langs liet komen!

hengellaar
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door hengellaar » 18 mei 2004 10:20

Gisteren weer naar Pathe de Kuip geweest. Normaal wel een prima bioscoop, maar gistren hadden ze ineens allemaal dubbele kaartjes. Was het de bedoeling dat we bij elkaar op schoot moesten gaan zitten? Niet echt handig....

Normaal geen problemen daar, vind het een prima bios.

lorenzo
Figurant
Figurant

Bericht door lorenzo » 19 mei 2004 08:40

En de oscar voor slechtste bioscoop gaat naar.......

:( Foroxity in Sittard-Geleen :( . Binnen een half jaar hebben ze een mooi betonnen blokje uit de grond gestamd waar films gedraaid worden. Te weinig personeel, te lange pauzes en totaal geen sfeer.

Gewoon even 10 minuutjes doorrijden richting Belgie. :) Euroscoop Maasmechelen :) . Veel zalen, goede sfeer en service. Das pas mooi.[/quote]

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 23 mei 2004 16:04

lorenzo schreef:En de oscar voor slechtste bioscoop gaat naar.......
geven ze nou ook al oscars aan bioscopen? 8)
lorenzo schreef: Gewoon even 10 minuutjes doorrijden richting Belgie. :) Euroscoop Maasmechelen :) . Veel zalen, goede sfeer en service. Das pas mooi.
Veel zalen vind ik meestal geen voordeel, en veel zalen en goede sfeer in 1 zin vind ik gek.
Ik heb liever een klein bioscoopje met weinig zalen en een goede sfeer.

Plaats reactie