PlusDVD: onbeperkt DVD's huren voor 14,95

Se7en
Filmster
Filmster

PlusDVD: onbeperkt DVD's huren voor 14,95

Bericht door Se7en » 25 okt 2003 21:47

Daar krijg je voor 14,95 per maand DVD's opgestuurd, die je kan kijken wanneer het jou uitkomt en dan weer gratis terug kan sturen.
Geen opzegtermijnen, groot aanbod, nooit meer boetes...

http://www.plusdvd.nl

Kijk eens op die site, het ziet er best uit als een goede deal. Heeft iemand ervaring met PlusDVD?

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 25 okt 2003 23:14

Lijkt mooi op het eerste gezicht, vooral dit:
• hoe lang mag ik de titels houden?
Zo lang als u maar wilt. Want boetes voor te laat terugbrengen, die kent PlusDVD niet. U kijkt wanneer u dat wilt!
Je kunt ze dus ook gewoon houden? Ja de laatste blijkbaar, maar dan loopt het abonnementsgeld ook door:
• hoeveel DVD's kan ik per maand kijken?
Afhankelijk van uw abonnement mag u één, twee of drie titels tegelijkertijd thuis hebben. U mag deze (los van elkaar) net zo vaak ruilen als u wilt. Op de dag dat wij uw titel(s) retour hebben ontvangen, sturen wij u automatisch de eerstvolgende titel van uw kijklijst toe.
Dus je kan maar max 3 per maand huren en als je deze niet op tijd per maand terugstuurt, heb je je maandquotum al gebruikt!

1 voor 14.95 en max 3 voor 24.95 das duur. En max 3 is wel erg weinig. Videoland is om de hoek en dan krijg ik ook nog eens eens frisse lucht. Ik denk dat ik het daar voorlopig maar eens bij houd.

alcy
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door alcy » 26 okt 2003 11:43

Ik vind het allemaal nog wel behoorlijk duur. Ik heb namelijk uitgerekend dat als je het max. abbonement neemt (dus 25 euro p.m.) dat je op zijn allerhoogst 12 films per maand kan zien. Omdat je denk ik op zijn minst 4 dagen moet wachten voordat je na het opsturen van de oude dvd's nieuwe in huis hebt. Als je dit vergelijkt met de movie max bijvoorbeeld, daar hebben ze nu een actie dat je 7 films voor een week voor maar 5 euro kan huren. Dat is toch nog wel een heel stuk goedkoper, en dat ik daarvoor even mijn huis uit moet vindt ik ook niet zo heel erg.

Ik vindt het wel een leuk systeem, maar het moet nog wat goedkoper worden.

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 26 okt 2003 11:50

Ik zou eerder gaan voor de Filmclub/Videoland om de hoek, omdat ik (a) al 6 jaar geen film meer gehuurd heb, er (b) maximaal 1 per week kijk, en ik (c) nog niet eens lid ben bij een videotheek (mag ondertussen wel dvdtheek heten) bij mij in het dorp.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 26 okt 2003 14:57

alcy schreef:Ik vind het allemaal nog wel behoorlijk duur. Ik heb namelijk uitgerekend dat als je het max. abbonement neemt (dus 25 euro p.m.) dat je op zijn allerhoogst 12 films per maand kan zien
Nee het is (als ik het goed begrijp) nog erger! Je kan maximaal 3 films voor 25 euro per maand krijgen!

Je betaalt voor het gemak: je film wordt op de deurmat bezorgd.

Se7en
Filmster
Filmster

Bericht door Se7en » 26 okt 2003 15:02

alcy schreef:Omdat je denk ik op zijn minst 4 dagen moet wachten voordat je na het opsturen van de oude dvd's nieuwe in huis hebt.
Het versturen van de titel duurt normaal ongeveer 1 dag. Het retourneren duurt meestal 2 dagen, omdat we gebuik maken van een gratis antwoordnummer. We sturen op dezelfde dag dat wij uw titel retour krijgen, de eerstvolgende beschikbare titel van uw kijklijst

In principe zou je dus maar drie dagen 'zonder DVD' zitten. Bij mijn videotheek kost een dagfilm 3,50. Bij vijf films per maand zou het dus de moeite waard zijn... (bij het goedkoopste abonnement)

Ik denk dat ik het maar eens een maandje ga uitproberen, dat is geloof ik gratis zonder dat je ergens aan vast zit.

Se7en
Filmster
Filmster

Bericht door Se7en » 26 okt 2003 15:05

JB schreef:Nee het is (als ik het goed begrijp) nog erger! Je kan maximaal 3 films voor 25 euro per maand krijgen!
Volgens mij bedoelen ze 3 films tegelijkertijd! Als je ze terugstuurt, krijg je weer 3 nieuwe.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 26 okt 2003 15:11

Se7en schreef:
JB schreef:Nee het is (als ik het goed begrijp) nog erger! Je kan maximaal 3 films voor 25 euro per maand krijgen!
Volgens mij bedoelen ze 3 films tegelijkertijd! Als je ze terugstuurt, krijg je weer 3 nieuwe.
Hmm, dat staat er wel ja, misschien heb ik te snel gelezen. Moet je ze dan alle drie tegelijk terugsturen of kan het ook pèr film?

En waarom dan het duurste abonnement nemen als je bij het goedkoopste dan al 5 per maand kunt halen bij een strakke planning?

Se7en
Filmster
Filmster

Bericht door Se7en » 26 okt 2003 15:27

Ja precies, ik zou ook voor het goedkoopste abonnement gaan.

En je mag ze los opsturen:

als ik meerdere titels tegelijkertijd thuis mag hebben, moet ik deze dan allemaal tegelijk terug sturen of mag dat ook apart?

U mag de titels los van elkaar retour sturen en we sturen iedere keer een volgende titel van uw kijklijst toe. Wilt u ze allemaal tegelijk terug sturen? Dat mag ook

alcy
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door alcy » 26 okt 2003 16:08

Se7en schreef: Ik denk dat ik het maar eens een maandje ga uitproberen, dat is geloof ik gratis zonder dat je ergens aan vast zit.
Ja daar ben ik ook benieuwd naar, want ze zeggen op de site wel dat het geheel vrijblijvend is, maar ik heb er ervaring mee dat dat niet helemaal het geval is. Dat ze dus na je proef periode rekeningen gaan sturen voor de volgende periode, dat is opzich niet zo gek. Dus dan denk je als ik er niet op reageer geef ik aan dat ik het bij deze proef periode wil houden, maar vervolgens gaan ze aanmaningen sturen, dat is wel erg vervelend dan moet je weer brieven sturen om de situatie uit te leggen en meer vamn dat geziek.

overgens had ik die ervaringen niet met deze site hoor, maar met abbonomenten op tijdschiften.

Dus vraag ik me af of iemand al ervaring heeft met zo'n proef periode en of dat goed is verlopen.

rainmaker
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door rainmaker » 26 okt 2003 17:44

Wat ik van deze services gehoord heb is het probleem dat sommige dvd's niet op voorraad zijn. En dan moet je maar wachten tot ie weer wel op voorraad is. Ik weet niet of het zo is... maar ik heb daar over gehoord.

alcy
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door alcy » 26 okt 2003 18:08

Ik heb me inmiddels aangemeld voor de proef periode. Ik zal jullie op de hoogte houden, over de tijd dat het kost voordat je een dvd binnen hebt en of het zonder problemen na een maand weer stop te ztten is.
Wat ik van deze services gehoord heb is het probleem dat sommige dvd's niet op voorraad zijn. En dan moet je maar wachten tot ie weer wel op voorraad is. Ik weet niet of het zo is... maar ik heb daar over gehoord.
Als ze hem niet op voorraad hebben dan sturen ze de volgende van jouwn lijst die je hebt smanegesteld op internet, als jij de film weer terug stuurt en ze hebben die andere inmiddels wel op voorraad krijg je die in huis, dat vind ik persoonlijk wel een prima systeem.

Se7en
Filmster
Filmster

Bericht door Se7en » 26 okt 2003 18:09

alcy schreef: Dus vraag ik me af of iemand al ervaring heeft met zo'n proef periode en of dat goed is verlopen.
Ik ga het uitproberen en zal mijn bevindingen hier posten :)
Maar met het opzeggen zal het wel meevallen, ik krijg van die site echt de indruk dat ze niet zo snel moeilijk doen.
rainmaker schreef:Wat ik van deze services gehoord heb is het probleem dat sommige dvd's niet op voorraad zijn. En dan moet je maar wachten tot ie weer wel op voorraad is. Ik weet niet of het zo is... maar ik heb daar over gehoord.
Ja je moet een 'kijklijst' samenstellen, als je nummer 1 verhuurd is, krijg je de nummer 2 of 3. Je hoeft niet te wachten dus maar het is afwachten welke titel je krijgt (zie je de dag van tevoren in een mailtje).

Ik heb overigens geen aandelen in deze site hoor ;)
EDIT: Hehe Alcy, we think alike

alcy
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door alcy » 26 okt 2003 18:45

Ik geloof dat we bijna tegelijk, bijna het zelfde posten :D

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 26 okt 2003 20:40

Klinkt allemaal erg interessant maar het moet natuurlijk niet té populair worden... Dadelijk krijg je alleen maar de nummers 11 t/m 20 van je kijklijst, en betaal je voor films die je eigenlijk niet zo persé wil zien maar toch maar kijkt...

Ik verwacht dat de onderneming die achter de site zit vol met enerverende plannen zit maar niet het kapitaal heeft om het uiteindelijk waar te maken... Een verhuur-dvd kost namelijk veel meer als een gewone koop-dvd, (wegens licenties enzo.) En als er dadelijk een hoop mensen lid worden moet je voor al die mensen schijfjes gaan aankopen want de mensen willen toch waar voor hun geld.

Plaats reactie