Wat heb jij voor een receiver?

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 25 nov 2003 15:50

Mooi spul Stingray; zullen je buren ook wel vinden... :lol:
Ben zelf ook een groot fan van Marantz versterkers; als mijn JVC versterker zijn laatste signaaltje geblazen heeft, zal ik eveneens een Marantz kopen.

Stingray
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Stingray » 25 nov 2003 16:08

VoiceOver schreef:Mooi spul Stingray; zullen je buren ook wel vinden...
Ik woon vrijstaand, muhahahaha! :lol: naja, me ouders dan he..

en ja, Marantz rulez. :wink:

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 16 jan 2004 17:37

Ik heb een simpele receiver, onderdeel van een Dolby Digital 5.1 setje van Creative Labs dat eigenlijk voor de pc bedoeld is, maar als beginsetje voor de tv leuk is.
Normaal tv-geluid wordt ook omgezet naar Dolby pro-logic, wat al stukken beter is dan het standaard geluid.

Ik vond al dat 5.1 gedoe in het begin maar flauwekul ("je moet precies hier gaan zitten, anders klinkt het niet goed!"), maar de kwaliteit is nu stukken beter. Ik zou niet meer terugwillen, vooruit wel maar betere sets zijn me nog wat te duur.

Stingray
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Stingray » 16 jan 2004 20:23

Klopt 5.1 is kwalitatief een stuk beter dan stereo. :)

En wat betreft die creative set, die heb ik ook gehad een tijd terug! Een prima 5.1 set.. :T

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 16 jan 2004 20:52

Stingray schreef:Klopt 5.1 is kwalitatief een stuk beter dan stereo. :)

En wat betreft die creative set, die heb ik ook gehad een tijd terug! Een prima 5.1 set.. :T
Het enige wat tegenvalt is de lage hoeveelheid watts en het gebrek aan DTS-ondersteuning.

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 27 feb 2004 22:13

Hans schreef:
Stingray schreef:En wat betreft die creative set, die heb ik ook gehad een tijd terug! Een prima 5.1 set.. :T
Het enige wat tegenvalt is de lage hoeveelheid watts en het gebrek aan DTS-ondersteuning.
Even mezelf quoten... heerlijk! :wink:

Het mag bekend zijn dat ik pas in maart weer films ga kijken, maar deze week vroeg ik mezelf opeens af: "Als je dan toch weer lekker gaat kijken, waarom dan niet het jezelf nog aangenamer maken?".
Zoals alles wat in mijn koppie opkomt, moest ook deze wens maar snel in vervulling komen... dus ik heb de huiskamer de afgelopen 2 dagen uitgebreid met een fijne nieuwe surround-set.
Uiteraard mét DTS-ondersteuning, want dat was zeker een vereiste.

Omdat het een aardige hobby moet blijven, heb ik het niet te bont gemaakt en was ik voor 550 euro klaar.
De Creative Labs 5.1 set is nu vervangen door een DTS-receiver van Sony (STR-DE495)
Afbeelding

En een speakerset van Jamo (A310) (Zilver)
Afbeelding

Zojuist even genoten van de DTS-trailers op een Demo-dvd (nee, nog steeds geen films) en de big smile op mijn gezicht zag er inderdaad zo uit ==> :D

Iemand interesse in de Creative Labs 5500 (5.1) set? (jaja, dat hoort eigenlijk niet hier :P)

Galapogos
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 02 mar 2004 14:27

Receiver: Onkyo TX-DS575X:
Afbeelding
(ik heb hem in het zilver)
Afbeelding
Afbeelding
En dit is de afstandbediening, al zit er bij mij nog een knopje voor de achtergrondsverlichting op.

DVD-speler: Pioneer DV-535:
Afbeelding

Televisie: Sony trinitron breedbeeld (70cm geloof ik). Zo'n 100hz flatscreen geval. Geen idee welk type het is.

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 02 mar 2004 18:13

Galapogos schreef:Receiver: Onkyo TX-DS575X:
En dit is de afstandbediening, al zit er bij mij nog een knopje voor de achtergrondsverlichting op.
Televisie: Sony trinitron breedbeeld (70cm geloof ik). Zo'n 100hz flatscreen geval. Geen idee welk type het is.
Iets zegt me dat jij vast ook hele dure boxen erbij hebt :wink:

Galapogos
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 02 mar 2004 22:51

Hans schreef:
Galapogos schreef:Receiver: Onkyo TX-DS575X:
Iets zegt me dat jij vast ook hele dure boxen erbij hebt :wink:
Nee. Mijn boxen zijn :r. Al zo'n 25 jaar oud (als ik m'n vader mag geloven) en toen al niet duur. Goed, het geluid is zeker niet slecht maar het is wel de zwakke schakel... Het probleem is dat goede boxen vrij duur zijn, al helemaal als je er vijf van wilt... Dus voorlopig doe ik het hier maar gewoon mee, en als ik een keer geld over heb ga ik wel aan boxen denken.

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 08 mar 2004 21:42

Hans schreef:Iemand interesse in de Creative Labs 5500 (5.1) set? (jaja, dat hoort eigenlijk niet hier :P)
Laat maar, heb ze net verkocht...

fbcoster
Bijrol
Bijrol

Bericht door fbcoster » 24 mar 2004 12:26

Ah, mijn eerste post op dit forum.

Ik heb een Yamaha DSP-A595a AV versterker (geen reciever, ik heb een losse tuner). Een aantal jaar geleden gekocht en ik moet zeggen; Yamaha heerst! Yamaha is misschien wat minder bekend bij het grote home-theater publiek, maar qua prijs/kwaliteit ben ik nog niemand tegen gekomen die mij iets beters heeft kunnen laten horen. Alles zit er op, DD en DTS (geen -EX helaas), 160W per kanaal, supergeluidje.

De rest van mijn set:
Yamaha DVD-S796 (regiovrij :) )
Yamaha TX-900 tuner (oud, maar perfect)
Sony SLV-E730 videorecorder
Infinity Delta 50 spekers (front)
Wharfedale Diamond IV spekers (rear)
Ik heb op dit moment geen center, maar de separatie van de Delta 50's is zo goed dat die niet echt nodig is; de center geluiden lijken gewoon echt uit het beeld te komen, en de blend met de front kanalen is nu in ieder geval perfect :T
ook geen sub, maar dat zou overkill zijn in mijn kleine kamertje, de Delta 50's hebben al klachten van de buren opgeleverd :P
TV: JVC InteriArt AV-28WFT1EP 70cm 100% flat breedbeeld
En een Play Station 2

Stingray
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Stingray » 29 mar 2004 07:47

Nou zeg, interessante shit allemaal zeg. :P
Maar Galapogos, even een vraagje. Heeft je Onkyo ook DTS-ES 6.1? Volgens mij niet he, mijn marantz wel, erg gaaf.
Maar of het op dit moment het extra geld waard is???

Finding Nemo heeft ook DTS-ES 6.1, staat wel leuk. :P

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 06 jan 2005 20:23

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 jan 2005 20:38

Mooi ding!

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 06 jan 2005 20:40

emperor schreef:Mooi ding!
Inderdaad. Helaas is het pas de eerste stap richting een volwaardige home-cinema set, dus dat wordt een meerjarenplan.

Plaats reactie