Wat is je laatste DVD / Blu-ray?
- Dirk Diggler
- Filmster
De versie uit 1997 is een mini-serie van Stephen King zelf zoals hij al meerdere miniseries heeft gemaakt (Rose Red, the Stand)....ik beschouw die dus niet als een remake. Stephen King heeft deze vooral gemaakt omdat de versie uit 1980 niet goed het boek volgde, en dat doet deze mini-serie wel.Djie schreef:The Shining (1980); ik had de remake uit 1997 al, deze mag dan natuurlijk niet ontbreken!
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
Ben uiteindelijk thuisgekomen met Adaptation, Oh Brother, Where Art Thou? en Ghost World, waarna ik wenste dat ik American Beauty had meegenomen... (van Goodfellas wacht ik de special edition af die ergens deze maand moet uitkomen...)JB schreef:Klopt, direct als je binnenkomt staat er een tafel vol met DVD's die onder de actie vallen en er liggen er nog genoeg van voldoende kwaliteit om van de week nog eens langs te gaan.Colonel_Kurz schreef:Waren die allemaal in die actie verkrijgbaar? Ik kreeg één dezelfde en twee anderen van toch iets minder allooi...JB schreef:Bij DVD Valley 3 voor 30,- (en daarmee drie hele euri goedkoper dan bij dhr Breukhoven):
- Goodfellas (helaas wel een dubbelzijdige disk)
- American Beauty
- Monthy Python's Meaning of Life 2-Disc SE met vele extra's!
Met die laatste ga ik me deze avond maar eens flink amuseren!Maar je moet een gegeven paard natuurlijk nooit in de bek kijken. De DVD-Valley zit overigens nog steeds op de Ouwe Gracht?
- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
- mindtrickz
- Bijrol
Het is inderdaad geen officieële remake, maar zoals jezelf al zegt, Stephen King heeft deze gemaakt omdat hij niet blij was met de versie uit 1980. Dus beschouw ik deze serie wel als een soort remake.dannyB schreef:De versie uit 1997 is een mini-serie van Stephen King zelf zoals hij al meerdere miniseries heeft gemaakt (Rose Red, the Stand)....ik beschouw die dus niet als een remake. Stephen King heeft deze vooral gemaakt omdat de versie uit 1980 niet goed het boek volgde, en dat doet deze mini-serie wel.Djie schreef:The Shining (1980); ik had de remake uit 1997 al, deze mag dan natuurlijk niet ontbreken!
Persoonlijk vond ik de miniserie versie beter dan het origineel, aangezien de personages en het verhaal hier beter tot zijn recht komt (logisch natuurlijk, aangezien Stephen King zich met de serie zelf heeft bemoeit). Toch moet ik wel zeggen dat ik de versie uit 1980 wel een geweldig goeie horrorfilm vond. Vooral de muziek is erg angstaanjagend, en natuurlijk Jack Nicholson