DivX ondersteunende DVD-spelers

Zeiklops
Figurant
Figurant

Bericht door Zeiklops » 28 apr 2005 21:17

Nog niemand de Yamada in bezit?
super dvd speler. duidelijke srt ondertitels leesbaar. ondersteund de meest codecs. (weet even niet welke niet, maar alles wat ik er tot nu toe ingestopt hebt speelt ie af).
Ik ben in het bezit van type dix 6600, inmiddels is er een 6700 beschikbaar en te koop bij MyCom. voor zo'n 85 euro.
Erg gebruiksvriendelijk en ziet er ook nog mooi uit... plaatje moet ik even zoeken soory :)
www.yamada.de voor meer info

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 28 apr 2005 22:01

Zeiklops schreef:Nog niemand de Yamada in bezit?
super dvd speler. duidelijke srt ondertitels leesbaar. ondersteund de meest codecs. (weet even niet welke niet, maar alles wat ik er tot nu toe ingestopt hebt speelt ie af).
Ik ben in het bezit van type dix 6600, inmiddels is er een 6700 beschikbaar en te koop bij MyCom. voor zo'n 85 euro.
Erg gebruiksvriendelijk en ziet er ook nog mooi uit... plaatje moet ik even zoeken soory :)
www.yamada.de voor meer info
Klopt het dat je eerst die firmware moet upgraden voordat je ondertitels kan zien bij een divx film, of doet ie dat nu al automatisch?

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 25 mei 2005 08:36

Ik heb nu een paar weken de ch-dvd 462 van Cyberhome.
Afbeelding

Voor een 57 euro gekocht bij de mediamarkt en nog steeds zeer tevreden.
Het ding speelt tot nu toe alles af wat ik hem laat inslikken.
ondertiteling is geen probleem als je het bestand maar exact hetzelfde benoemt als de film. Voorbeeld: film = hellboy.avi , zorg er dan voor dat de ondertiteling hellboy.srt genoemd wordt.

Verder geen problemen en het regiovrij maken was ook zo gebeurd.
Gewoon met de afstandsbediening een code intoetsen en je kunt de regiocode op 0 zetten.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 24 jul 2005 21:24

De Philips DVP630, wat een schijtapparaat. Ondersteunt geeneens qpel. Denk je ff een filmje te kijken, krijg je "divx version not supported" in beeld. lekker dan.

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 26 jul 2005 08:08

Mister Pink schreef:Ik heb een Philips DVD737...

Afbeelding

Ben er zeer over te spreken. Enige kleine nadeeltjes:
-De ondertitels voor DivX films zijn enigzins onduidelijk (maar die gebruik ik toch nooit).
-Ondersteund geen Qpel waardoor sommige DivX films niet af te spelen zijn.
wat is Qpel?

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 26 jul 2005 10:58

Rarara schreef:
Mister Pink schreef:Ik heb een Philips DVD737...

Afbeelding

Ben er zeer over te spreken. Enige kleine nadeeltjes:
-De ondertitels voor DivX films zijn enigzins onduidelijk (maar die gebruik ik toch nooit).
-Ondersteund geen Qpel waardoor sommige DivX films niet af te spelen zijn.
wat is Qpel?
Je kent wel divx waarbij alleen maar de stuken beeld die veranderen tussen de keyframes word opgeslagen om zo de bestandsgrootte zo klein mogelijk te houden. Qpel of 'quarter pixel' word gebruikt om die stukken beeld die veranderen niet in 'blokken' van 1 pixel groot weer te geven maar in delen van een kwart van 1 pixel. Daardoor word dus het beeld weer iets beter.

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 27 jul 2005 12:18

DVD630:
tot nu toe slikt ie alles van mij. behalve dat ik die vervloekte divx subtitles niet aan de praat krijg. }:

kuifje_007
Bijrol
Bijrol

Bericht door kuifje_007 » 29 jul 2005 07:01

Psycho-M schreef:Het ding speelt tot nu toe alles af wat ik hem laat inslikken.
ondertiteling is geen probleem als je het bestand maar exact hetzelfde benoemt als de film. Voorbeeld: film = hellboy.avi , zorg er dan voor dat de ondertiteling hellboy.srt genoemd wordt.
En als de ondertiteling bijv. hellboy - Nederlands.srt heet, speelt ie dus geen ondertiteling af? Ik heb namelijk altijd verschillende talen als ondertitelingen.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 29 jul 2005 07:22

Hmm, ik dacht dat het ondertitelbestand ook hetzelfde moest zijn als de filmbestandsnaam...
Wel kun je er .nl of .uk of iets dergelijks erbij plakken dus bijv. Turksfruit.uk.srt of Turksfruit.de.srt.

Hoewel het laatste sedert jaren '40 wat gevoelig kan liggen... :wink:

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 29 jul 2005 09:27

Dr. Strangelove schreef:Hmm, ik dacht dat het ondertitelbestand ook hetzelfde moest zijn als de filmbestandsnaam...
Wel kun je er .nl of .uk of iets dergelijks erbij plakken dus bijv. Turksfruit.uk.srt of Turksfruit.de.srt.
DVD630:
heb ik geprobeerd .. werkt niet. ik heb ook een ondertitel in het .sub formaat er bij gezet. nada! de dvdspeler herkent het formaat niet. In het disc-menu staat een vraag tekentje bij de subt-bestanden.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 29 jul 2005 10:27

Rarara schreef:
Dr. Strangelove schreef:Hmm, ik dacht dat het ondertitelbestand ook hetzelfde moest zijn als de filmbestandsnaam...
DVD630:
heb ik geprobeerd .. werkt niet. ik heb ook een ondertitel in het .sub formaat er bij gezet. nada! de dvdspeler herkent het formaat niet. In het disc-menu staat een vraag tekentje bij de subt-bestanden.
Volgens mij werkt het alleen als je bij die Philips eerst in dat disc menu naar dat bestand van die ondertitels gaat en dan met zo'n knopje op die afstandsbediening die ondertitels selecteerd. Daarna komt er boven dat disc menu ook een melding te staan van 'ondertitels geselecteerd' of zoiets. En dan ga je op die divx staan in dat disc menu en druk je op play. Dus die Philps laat niet automatisch die subs zien als je ze dezelfde naam geeft als die .avi, het is dus niet hetzelfde als vobsub en wmp.

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 31 jul 2005 09:13

Mark schreef:
Rarara schreef:
DVD630:
Volgens mij werkt het alleen als je bij die Philips eerst in dat disc menu naar dat bestand van die ondertitels gaat en dan met zo'n knopje op die afstandsbediening die ondertitels selecteerd. Daarna komt er boven dat disc menu ook een melding te staan van 'ondertitels geselecteerd' of zoiets. En dan ga je op die divx staan in dat disc menu en druk je op play. Dus die Philps laat niet automatisch die subs zien als je ze dezelfde naam geeft als die .avi, het is dus niet hetzelfde als vobsub en wmp.
Ik heb het voor elkaar. :D Het is zoals je zei maar ik moest wel eerst de firmware updaten. Nu herkent de speler het ondertitel bestand. bedankt voor de tip.

kuifje_007
Bijrol
Bijrol

Bericht door kuifje_007 » 31 jul 2005 09:39

Firmware updaten, hoe doe je dat? En waar haal je de update vandaan?

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 31 jul 2005 10:42

kuifje_007 schreef:Firmware updaten, hoe doe je dat? En waar haal je de update vandaan?
volg deze link: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi ... txt=dvp630

wel goed opletten of je de juiste versie voor je speler hebt. Het was heel simpel. firmware roms downloaden en op een cd branden en die in de dvdspeler stoppen. Toen heeft de speler de oude roms overschreven met de nieuwe. hoef je zelf niks voor te doen. :T

Dolfhin
Figurant
Figurant

Bericht door Dolfhin » 31 jul 2005 14:49

Ik zelf heb een XBox :

Afbeelding

Het is bij mekaar wat duurder maar je krijgt er ook wel extreem veel functionaliteit voor terug, zie http://www.xboxmediacenter.com/info_project.htm voor alle ondersteunde Codecs (ik zou ze hier opsommen maar ik vrees dat jullie daar niet al te blij mee zouden zijn ;)). Ook ondersteunt XBMC (als enige?) Quicktime. Ook werkt het scalen (naar de TV resolutie en als je dat wilt naar HDTV resolutie :-p) erg goed. In het verleden waren er een aantal problemen met het scalen maar als ik het nu vergelijk met hoe het op de PC word gedaan kan ik zeggen dat XBMC dat veel beter doet. Ook kan je shoutcast streams luisteren, Quicktime/Gamespot trailers bekijken.
Binnenkort komt er ook nog een update voor XBMC met betere ondersteuning voor AVC (het volgende grote ''Xivd/Divx'' formaat dat nu al beter is en erg veel belooft in de toekomst).

Kortom, het kost aardig wat meer als een standalone Divx speller en je moet er wat werk voor doen maar het is zeker de moeite waard. In de 2-3 jaar dat ik XBMC gebruik heb ik geen enkele video gehad die niet werkte!

Zie ook de screenshots : http://www.xboxmediacenter.com/info_screens.htm de meeste zijn out-dated maar desondanks geven ze een goede indicatie.

Plaats reactie