Free Record Shop

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Re: Free Record Shop

Bericht door Dr. Strangelove » 31 jan 2013 16:10

Verras jezelf en pak wat blind ! :lol:

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 02 feb 2013 12:44

Zaterdagactie (dus alleen vandaag geldig): box van 25 DVD's voor 25,-: klik

Inhoud:
SUBWAY
THE HOLE 3D
AMAZING GRACE
WRESTLER, THE
BEAT THE WORLD
THE 9TH COMPANY
PASSCHENDAELE
MICHAEL CLAYTON
THE DISAPPEARANCE OF ALICE CREED
THE BLACK DAHLIA
BEYOND A REASONABLE DOUBT
TROPA DE ELITE
CALL OF THE WILD 3D
DANIELLE STEEL'S: NO GREATER LOVE
THE BOX
UNTIL PROVEN INNOCENT
THE BANK JOB
THE GOOD SHEPHERD
SHAOLIN
DAYBREAKERS
MAGIC FLUTE
16 BLOCKS
SON OF NO ONE
IRONCLAD
FAR AND AWAY

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 02 feb 2013 12:47

Als ze hun beschrijving beginnen met: "Met sterren als Jason Statham.."
Dan vleeshaak ik al af :)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 02 feb 2013 12:50

Beschrijving is inderdaad wat minder, maar er zitten toch best veel films die moeite waard tussen. Ik kon hem niet laten liggen:P

bobocad
Regisseur
Regisseur

Free Record Shop nadert faillissement.

Bericht door bobocad » 23 mei 2013 22:05

Even deze topic een shop geven want het gaat niet al te best met Free Record Shop.

Enkele nieuwsberichten van de afgelopen 2 maanden.
ProCures wil Free Record Shop overnemen

Investeringsmaatschappij ProCures is in onderhandeling om de noodlijdende Free Record Shop en zusterketen Game Media over te nemen. Dat heeft de investeringsmaatschappij donderdag bekendgemaakt.

'ProCures is van mening dat Free Record Shop en Game Mania een sterke positie binnen de veranderende entertainmentindustrie kunnen behouden en onderzoekt nu de mogelijke scenario's voor een overname van deze winkelketens', aldus de organisatie.

Volgens een woordvoerder van ProCures kwam de Free Record Shop 2 weken geleden in financiële problemen, nadat de financiers de kredietkraan hadden dichtgedraaid. Of de overname doorgaat, hangt volgens de zegsman af van de verhuurders van de winkels en leveranciers die akkoord moeten gaan. 'Als dat niet gebeurt zal er faillissement moeten worden aangevraagd', vertelt de woordvoerder.

ProCures is de organisatie die vorig jaar boekhandelketens Selexyz en De Slegte overnam.

De Free Record Shop, eigendom van oprichter Hans Breukhoven, staat al jaren onder zware druk door de opkomst van de verkoop van online muziek en films. Vorig jaar moest de cd- en dvd-zaak een reorganisatie doorvoeren, die naar verwachting aan het eind van dit jaar wordt afgerond. ProCures verwacht dat het bedrijf binnen 2 jaar weer met winst draait.

Breukhoven opende in 1971 de eerste Free Record Shop in Schiedam. Vorig jaar trad hij terug als algemeen directeur van het bedrijf. Als voorzitter van de raad van bestuur is Breukhoven wel nog steeds betrokken bij de leiding van de keten. Het bedrijf heeft in totaal ongeveer 1350 medewerkers in dienst.

De Free Record Shop heeft 207 filialen, waarvan 132 in Nederland. De ProCures-zegsman voorziet dat er de komende tijd vijf tot tien winkels gesloten zullen worden.
Toekomst Free Record Shop hangt aan zijden draad

Investeringsmaatschappij ProCures wil dat Free Record Shop leveranciers op krediet gaan leveren. Anders gaat een eventuele overname niet door.

De eigenaar van ProCures Paul Dumas noemt de komende week ‘cruciaal’. Leveranciers moeten dan duidelijk maken of zij akkoord gaan met een 60 dagen betalingstermijn. Volgens Dumas hebben zij daar ook belang bij omdat met het wegvallen van de winkelketen een belangrijk afzetkanaal van vooral films en muziek verdwijnt. “En je komt niet snel terug op het oude niveau.”
Gaan leveranciers niet akkoord, dan lijkt een faillissement onontkoombaar. Mochten de partijen er wel uitkomen, dan zegt Dumas dat Procures bereid is om een ‘aanzienlijk’ bedrag in Free Record Shop te steken.

De investeringsmaatschappij laat verder weten dat zij het bedrijf na afslanking binnen twee jaar weer winstgevend kan maken. Net als de hoeveelheid van het ‘aanzienlijke’ investeringsbedrag, laat Procures ook niets los over hoe zij dat wil bereiken.

Free Record Shop heeft 207 filialen, waarvan 132 in Nederland, en telt ongeveer 1350 medewerkers.
http://nos.nl/audio/506944-free-record- ... ement.html

http://www.eenvandaag.nl/economie/45843 ... ecord_shop_

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 23 mei 2013 22:53

Van mij mag hij dicht. De laatste jaren wordt het aanbod alleen maar minder en minder. Het filiaal in Beverwijk heeft ongeveer de helft van de schappen uit de winkel verwijderd en wat er over blijft zijn alleen de standaard A-films, series en top 40 meuk die je overal kan kopen. De laatste keer dat ik met een film of cd de winkel uitliep is vorig jaar geweest. Als er geen keuze is, verkoop je ook geen hol.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 23 mei 2013 22:56

Inderdaad. Karig aanbod met vaak toch nog vrij stevige prijzen, de perfecte manier om mensen naar webshops te jagen.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 23 mei 2013 23:05

Of naar de kleine zelfstandige Film/CD-winkels, heb ik persoonlijk wat meer mee. Elke keer als ik in Haarlem ben, loop ik Sounds even binnen en kom er meestal met een goed gevuld tasje weer uit.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 24 mei 2013 12:57

Het aanbod is inderdaad aardig karig vergeleken met een paar jaar geleden... Jammer.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 24 mei 2013 14:45

Vleeshaak schreef:Of naar de kleine zelfstandige Film/CD-winkels, heb ik persoonlijk wat meer mee. Elke keer als ik in Haarlem ben, loop ik Sounds even binnen en kom er meestal met een goed gevuld tasje weer uit.
Herkenbaar... ik kom zelf ook geregeld in Haarlem, en woon zelf vlakbij Delft, daar zit ook een Sounds, en ook een Velvet. Top zaken, waar de mensen achter de balie tenminste ook gewoon echt wat van muziek weten.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 24 mei 2013 14:47

Ik vind de FRS vaak gewoon geen fijne plaats om te vertoeven. En ook in België is hun aanbod enorm gedaald en zijn de prijzen verschrikkelijk hoog. Ik heb er al meer dan 5 jaar niets meer gekocht, denk ik.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 24 mei 2013 14:54

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 24 mei 2013 15:26

Dus ProCures heeft alleen de Belgische FRS en de Game Mania overgenomen.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 27 mei 2013 15:04

Wel doorwerken, geen salaris bij Free Record Shop

Personeel van de Free Record Shop krijgt voorlopig geen salaris over de maand mei en ook geen vakantiegeld, maar ze moeten wel doorwerken. Dat is ze in een intern memo duidelijk gemaakt.

Free Record Shop vraagt vandaag faillissement aan. Bij het bedrijf zijn nu nog 755 mensen in dienst.

Een woordvoerder van het noodlijdende bedrijf bevestigt berichtgeving in De Telegraaf hierover. "Er is gewoon geen geld meer. Dit is een normale procedure. In dit soort situaties is het niet ongebruikelijk om mensen te vragen om door te werken, want we willen een doorstart maken", aldus de woordvoerder.

Lonen komen later

Ze benadrukt dat de lonen op een later tijdstip alsnog uitgekeerd zullen worden. Dat zal door de Free Record Shop zelf gebeuren of door het UWV. Dat hangt onder meer af van de curator, die moet bepalen of er een doorstart kan worden gemaakt. De curator zal morgen worden aangesteld. "Dan zal er meer duidelijk worden over hoe verder", zegt de woordvoerder.

De cd- en dvd-zaak kondigde vorige week de faillissementsaanvraag aan voor de Nederlandse activiteiten wegens acute financiële problemen. Het bankroet heeft betrekking op 141 Nederlandse filialen.
Mogelijk investeerder

De bedrijfsonderdelen Game Mania en de Belgische tak van Free Record Shop konden buiten schot worden gehouden. Die onderdelen werden onlangs overgenomen door investeerder ProCures.

Deze investeringsmaatschappij, die vorig jaar de boekhandelketens Selexyz en De Slegte van de ondergang redde, gaat mogelijk ook verder met de Nederlandse winkels.

Bron: http://www.rtlnieuws.nl

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 27 mei 2013 15:44

Dus de Free Record Shop is failliet? Das zwaar klote! Ik kwam er altijd graag...

Plaats reactie