Accessoires/wat mag niet ontbreken in een home theatre?

Mark
Regisseur
Regisseur

Accessoires/wat mag niet ontbreken in een home theatre?

Bericht door Mark » 27 jun 2004 17:36

Wat vinden jullie dat behalve beeld en geluids apparatuur (het standaard gedoe dus) niet mag ontbreken in een home theatre om het zo aangenaam mogelijk kijken maakt?

Ik zat gister bij een kennis een film te kijken en toch was het geen echt relaxed kijken. Aan het beeld en geluid kon het absoluut niet liggen, maar die stoelen, zo akelig.. niet normaal meer zo hard. Dus ik vind eigenlijk dat in een beetje home theatre goede stoelen moeten, het liefst een bed als het kan om liggend te kijken. lol

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 28 jun 2004 13:34

Uiteraard is een goede zit heel belangrijk. En natuurlijk wat te bikken en te drinken erbij. En evt. gezelschap :)

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 28 jun 2004 17:59

Een mooie opbergkast om dvd's in kwijt te doen, ben al een paar maanden op zoek naar een mooie maar helaas nog niet echt wat gevonden hier in NL. Heeft iemand misschien een link naar een leuke site waar ze die dingen verkopen. (Geen IKEA spul voor mij)

Ik zoek zoiets:
http://www.homeaudiosuperstore.com/product214.html
http://www.homeaudiosuperstore.com/product186.html

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 23 sep 2004 00:04

Sony ontwikkelt 200GB Blu-ray schijf
Sony heeft vandaag bekend gemaakt dat men erin geslaagd is om een Blu-ray schijf te ontwikkelen die 200GB aan gegevens kan bevatten, zo schrijft Digit. Deze capaciteit wordt bereikt door acht datalagen te gebruiken, waar er voorheen nog maar twee lagen mogelijk waren. Sony voegt er wel aan toe dat het om een technologische demonstratie gaat en dat men nog geen plannen heeft om de schijf ook echt te gaan produceren. Wel zijn er plannen om een versie met vier lagen, die 100GB kan bevatten, op de markt te brengen. De hogere capaciteiten zijn volgens Sony nodig voor het opslaan van hoge definitie-videobeelden, waarvoor het bestaande DVD-formaat niet toereikend is. Hieruit blijkt duidelijk wat het verschil is in focus tussen de aanhangers van Blu-ray en de makers van HD-DVD. Blu-ray presenteert zich als een totaal nieuw medium met de hoogste capaciteit , terwijl HD-DVD de focus legt op de compatibiliteit met de huidige productiemethoden van DVD's.
Dit mag niet ontbreken bij mij...

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 18 okt 2004 14:05

goed gezelschap!

altijd leuk om een film te kijken met een mede liefhebber dan iemand die om de 5 seconde zit te zuchten...

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 18 okt 2004 14:49

Bier, tsjips en frisdranken :T

En natuurlijk een goeie film. Goed gezelschap is inderdaad ook noodzakelijk, vreselijk is het om mensen bij je te hebben die over jouw favorieten zeggen dat het suffe films zijn :)

Tycoon
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Tycoon » 18 okt 2004 15:25

Dingen die ik graag afwezig zie in een home cinema set is een Afstandbediening die te vaak gebruikt wordt door een ander.

Maar serieus goede belichting of zonneschermen tegen de schittering op het beeld (het moet natuurlijk de categorie DVD technisch vallen). Zo ook een functionele stille koelkast zie ik graag in de buurt van televisie!

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 18 okt 2004 15:52

Als het echt groots moet, neem dan een beemer met een goed (groot) wit doek om op te projecteren. En ga er dan vooral niet te dicht op zitten. Erg gaaf is dat.

SebastianValmont
Filmster
Filmster

Bericht door SebastianValmont » 19 okt 2004 10:57

DarkoDonnie schreef:Een mooie opbergkast om dvd's in kwijt te doen, ben al een paar maanden op zoek naar een mooie maar helaas nog niet echt wat gevonden hier in NL. Heeft iemand misschien een link naar een leuke site waar ze die dingen verkopen. (Geen IKEA spul voor mij)

Ik zoek zoiets:
http://www.homeaudiosuperstore.com/product214.html
http://www.homeaudiosuperstore.com/product186.html
klein tipje

http://www.castorhout.nl/meubels.htm

misschien zit er iets bij...en ze hebben de mogelijkheid tot eigen ontwerp

daarop aansluiten http://www.cdkast.net/ (eigen ontwerp)

The Lunatix Project
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door The Lunatix Project » 19 okt 2004 11:13

wat dacht je van een tap naast je stoel?

of gewoon een butler met een bar? das weer teveel eh...

Vlappie
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Vlappie » 19 okt 2004 11:41

The Lunatix Project schreef:wat dacht je van een tap naast je stoel?
Afbeelding

:P

The Lunatix Project
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door The Lunatix Project » 19 okt 2004 11:52

Vlappie schreef:
The Lunatix Project schreef:wat dacht je van een tap naast je stoel?
Afbeelding

:P
juist!

darkness
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door darkness » 18 apr 2005 21:49

Als simpele student met een kamer van 12 m2 is een beamer helaas niet mogelijk. Toch vind ik dat ik het mooi voor elkaar heb. Ten eerste: een JVC InterArt 100 Hz breedbeeld (82 cm diagonaal, 100% vlak beeld, dus geen spiegeling), Phillips MX 3800D Home Theatre set (5.1 dolby surround met lelijk dikke subwoofer die praktisch wegloopt als ik hem vol open zet), waarbij de boxen op de juiste manier zijn opgehangen. Dan een relaxte bank met kussens, met daarnaast de subwoofer. Aan de andere kant staat een mini koelkast gevuld met koude biertjes, coca-cola en nep redbull. Dan een grote kast gevuld met zo'n 110 dvd's met uiteenlopende genre's (cult films, maar ook de typische zaterdag avond sbs6 actie films zoals alle Die Hard's, Lethal Weapon's etc) Natuurlijk een klein kastje gevuld met zakken chips en andere versnaperingen. Aan de muren hangen 4 lampen die ik tegelijk kan dimmen, wat een ontzettend bioscoop gevoel geeft. Het uiteindelijke kijken van de film zelf vergt ook enige voorbereiding. Iedere filmkijker gaat van te voren naar het toilet, want de film stilzetten voor een sanitaire break vind ik vreselijk. Ik zorg verder dat alles klaar staat/binnen handbereik is, zodat verdere onderbrekingen ook niet hoeven plaats te vinden. Mobiel uit of op trilfunctie. Dan natuurlijk het gezelschap; het liefst kijk ik de film met mensen die echt voor een film willen gaan zitten, en niet tijdens de film commentaar gaan geven. Ik kijk persoonlijk het liefst de film zonder subs, en als het moet, met Engelse subs.
Verder hou ik rekening met de temperatuur in de kamer, en moet het perfect donker zijn. Daarom kijk ik het liefst 's avonds een film.
Mijn kamer hangt vol met oude cult filmposters, mijn plafond ook.

Ik heb nog ideeën om mijn dvd kast van kleine verlichting te voorzien, maar misschien draai ik dan wel een beetje door. Voorlopig hou ik me bezig met het uitbreiden van mijn dvd collectie, om een zo breed mogelijke filmkeuze te hebben. (offtopic: hoe sorteren jullie je dvd-collectie? Op alfabet? Genre? Regisseur/Acteur?)
Iemand anders nog ideeën voor de perfecte film-kijk beleving?

bas.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 08 aug 2005 14:16

Kijk is hoe deze gast het aanpakt, zo te zien is het ff wat werk... maar dan heb je ook wel wat. Damn.

http://theater.stevejenkins.com/gallery/

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 09 aug 2005 08:18

Big screen met deze beamer
Afbeelding

goede geluidsinstallatie
Afbeelding

een paar van deze stoeltjes
Afbeelding

of je zoekt je hier een paar echte bioscoopstoelen uit.

en dan voor na de film:
Afbeelding

Overigens heb ik het volgende kastje om mijn dvd's in op te bergen, maar dan in een zilveren kleur en niet deze lelijke kleur. (Alleen is die al vol en moet ik eigenlijk nog twee kastjes gaan kopen)
Afbeelding

Plaats reactie