HD-DVD's

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 22 apr 2005 01:35

emperor schreef:1 van de redenen waarom ik nog steeds een Iiyama 19 inch CRT heb..grafisch gewoon prachtig.mooie volle kleuren,geen ghosting...haarscherp op een res van 1600 x 1200 (mijn desktop)..
ik heb nog geeneen TFT gezien die dit kan evenaren in grafisch opzicht.
Ik heb zelf ook nog steeds een 19" Iiyama en dat is een prima ding maar ik moet zeggen dat die nieuwste generatie TFT's van o.a. Benq die kwaliteit benaderen zo niet overtreffen, zeker qua scherpte.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 apr 2005 16:29

ash_ schreef:
emperor schreef:1 van de redenen waarom ik nog steeds een Iiyama 19 inch CRT heb..grafisch gewoon prachtig.mooie volle kleuren,geen ghosting...haarscherp op een res van 1600 x 1200 (mijn desktop)..
ik heb nog geeneen TFT gezien die dit kan evenaren in grafisch opzicht.
Ik heb zelf ook nog steeds een 19" Iiyama en dat is een prima ding maar ik moet zeggen dat die nieuwste generatie TFT's van o.a. Benq die kwaliteit benaderen zo niet overtreffen, zeker qua scherpte.
maarr...juist die scherpte(voor tekst inderdaad perfect),bij een CRT monitor vloeien de kleuren een kleinbeetje in elkaar over,en zien er zo levensechter uit,vooral met huid zie je dat zeer goed,en de overgang van zwart naar wit,en worden ze niet precies weergegeven met eigen pixelwaardes waarbij de TFT techniek gebruik maakt.
(drie subpixels met ieder hun eigen strikt gescheiden kleurtje)

Maar iedere zijn smaak,ik heb in de loop der jaren een iiyama 22 inch gehad samen met een TFT ernaast (dual monitor setup..de TFT voor tekst en email de 22 inch voor games en grafische bedoelingen),een andere 19 inch....alles weer verkocht,simpel omdat het niet voldeed (ik ben nogal kritisch als het gaat om de beeldkwaliteit)...toen maar weer een iiyama VMP 450 gekocht,de beste monitor die ik ken.

en bij iiyama verschilt de kwaliteit nogal per type monitor..

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 09 mei 2005 18:28

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1034108

Leuk topic over HD-TV en DVD..
(de dvd van de nabije toekomst wellicht)
mooie screenshots ter vergelijking ook.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 12 jun 2005 08:18

En we zijn weer een stapje dichterbij gekomen;

Toshiba, Mitsubishi Kagaku en Hitachi Maxell hebben deze week laten weten dat in de eerste helft van 2006 eenmalig beschrijfbare HD-DVD's beschikbaar zullen komen. De HD-DVD-R zal een opslagcapaciteit hebben van 15GB, gebruikmaken van één enkele laag en slechts gebrand kunnen worden op enkelvoudige snelheid. De producenten zijn al op zoek naar mogelijkheden om de brandsnelheid te kunnen verhogen, maar nu staat al vrijwel vast dat vanwege technische beperkingen geen hogere snelheid dan 8x gehaald zal kunnen worden. Discs die ook op dubbele snelheid gebrand kunnen worden zullen binnen nu en een jaar beschikbaar zijn, zo wordt verwacht. Een dubbellaagse versie met een capaciteit van 30GB zal over enkele jaren pas in de winkel liggen.

In de eerste helft van 2006 wil Toshiba HD-DVD-recorders en -pc-drives gaan verkopen in Japan en Amerika. Sanyo Electric heeft ook plannen om in 2006 een HD-DVD-recorder op de markt te zetten. Naast de 15GB HD-DVD-R zal tegen die tijd ook een 20GB HD-DVD-RW-schijf verkocht worden, aldus Toshiba. Voordat de producenten van HD-DVD-R-discs definitief over kunnen gaan tot de productie van de schijfjes, zal de betreffende specificatie goedgekeurd moeten worden door het DVD-Forum. Deze goedkeuring wordt binnen twee maanden verwacht. Over de prijs van de discs hebben de drie bedrijven niets losgelaten. Concurrent Sony verwacht zijn eenmalig beschrijfbare Blu-ray-discs aan het einde van dit jaar te kunnen gaan verkopen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 sep 2005 20:16

Weer nieuws van het HD-DVD front:

Twee grootmachten in de pc-wereld hebben besloten zich te gaan scharen achter de HD DVD standaard. Intel en Microsoft hebben beiden bekendgemaakt dat ze de nieuwe HD-standaard van het Japanse Toshiba voor de volgende generatie DVD's gaan ondersteunen. Dat is een fikse tegenvaller voor Sony, dat momenteel werkt aan een concurrerende standaard voor DVD's, de Blu-ray-technologie.

De nieuwe technologieën moeten DVD's een betere beeldkwaliteit en meer opslagcapaciteit geven. Toshiba heeft samen met NEC de HD-standaard ontwikkeld. Sony daarentegen werkt samen met onder meer Philips en Dell aan de Blu-ray-technologie. Beide standaarden kunnen niet met elkaar overweg. Daarom hebben de twee groepen de afgelopen drie jaar gestreefd naar acceptatie van hun technologieën door de elektronica-industrie.

Vorige maand werd bekend dat Sony en Toshiba het niet eens konden worden over de ontwikkeling van een gemeenschappelijke DVD-standaard. Toshiba maakte daarop bekend dat het verder gaat met de productie van zijn eigen HD-technologie. Naar verwachting komen de eerste DVD's van de nieuwe generatie later dit jaar op de markt.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 mar 2006 18:28

Afbeelding
..alleen het plaatje al.. :8

http://tweakers.net/nieuws/41768/Ook-To ... s-uit.html

..nu nog een brander/speler voor in de PC!

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 jan 2007 16:32

Vandaag me eerste HD-DVD gedownload..ben benieuwd of ik het spelend kan krijgen...

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 23 jan 2007 02:31

Nouja, de beveiliging is in ieder geval gekraakt.. Hoe groot was die hd-dvd?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 23 jan 2007 19:25

Megalomaniac schreef:Nouja, de beveiliging is in ieder geval gekraakt.. Hoe groot was die hd-dvd?
22 Gig.
(een paar Gig groter dan de HDTV versie van 2001:A Space Odyssey,die ook geweldig is in dit formaat)
Ik heb hem trouwens niet (goed) werkend gekregen,wel is het gelukt om de losse bestanden af te spelen,incl. de hoofdfilm,maar het menu enzovoort nog niet..kwaliteit is overdonderend en schitterend,en speelt zonder hakkelen af voor de rest.
De film is trouwens Pitch Black. :T

undercover
Bijrol
Bijrol

Bericht door undercover » 23 jan 2007 19:44

Wat zijn nou de aanbevolen systeem specs om een hd-dvd goed te draaien op je pc?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 23 jan 2007 20:38

undercover schreef:Wat zijn nou de aanbevolen systeem specs om een hd-dvd goed te draaien op je pc?
er zijn verschillende formaten..zo is 1080p de 'zwaarste' waarmee je PC het het moeilijkst zal hebben..de meeste films zijn echter in 1080i..in dit formaat worden ze uitgezonden,1,920x1,080 pixels Interlaced dus.

Is redelijk goed af te spelen (niet helemaal soepel) met een Athlon64 3400+ en gelijke of betere processors..tenminste die heb ik zelf,en daar gaat het goed mee.
Een goede videokaart is ook niet weg..radeon 9800 PRO bijv. is minimaal wel aan te bevelen.

Windows XP powered by a 2.4GHz CPU, 512MB RAM and a 128MB graphics card.

wordt als minimum aanbevolen..wat betreft HDTV

http://www.microsoft.com/windows/window ... spx#sysreq

sorry,dit is HDTV info,maar het zal niet veel verschillen met de systeem eisen voor een HDDVD of Blu-Ray.
Laatst gewijzigd door emperor op 11 mar 2007 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 11 mar 2007 18:01

Inmiddels gelukt om een hddvd spelend te krijgen..incl. menu en subs,
ik vermoed dat de blu-ray ook geen probleem meer oplevert.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 11 mar 2007 18:05

emperor schreef:Inmiddels gelukt om een hddvd spelend te krijgen..incl. menu en subs,
Waarop dan? Heb je gewoon een speler gekocht?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 11 mar 2007 18:10

dannyB schreef:
emperor schreef:Inmiddels gelukt om een hddvd spelend te krijgen..incl. menu en subs,
Waarop dan? Heb je gewoon een speler gekocht?
..een softwarematige,zodat de hddvd's en blu-ray gewoon op je PC is af te spelen.
De kleuren zijn zo mooi en diep de beelden zijn zeer detailrijk..het is alsof je er zelf bij bent..je moet het echt gezien hebben om ervan overtuigd te raken denk ik,er was een scene in Constantine,waarbij ze een kerk binnenlopen..ik keek gewoon mijn ogen uit,naar alle prachtige details en kleuren..net alsof ik er zelf binnenliep..ja,het is beter dan DVD absoluut..het beeld is kleurrijker,gedetailleerder en rustiger als nooit tevoren,het bedieningsgemak is ook anders..nu kan je tijdens de film allerlei dingen kiezen,je kan bijv. een apart schermpje te voorschijn toveren waarop te zien is hoe de scene is gemaakt waar je nu naar kijkt! in real-time...om maar wat te noemen...dit is echt de moeite waard om geld in te stoppen..als je voor kwaliteit gaat...dit is het.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 21 nov 2007 12:54

Warner heeft de productie en distributie van Total HD-schijven stilgelegd. Retailers zouden er niet bij gebaat zijn dat er naast blu-ray en hd-dvd een derde formaat in het schap komt. De plannen zijn echter niet definitief van de baan.

Vorige maand maakte Warner bekend dat de introductie van het Total HD-formaat een half jaar vertraging had opgelopen, maar nu heeft het bedrijf tegen High-Def Digest verteld dat het project voorlopig helemaal is stilgelegd. Volgens Warner is de maatregel getroffen om te voorkomen dat winkeliers, naast blu-ray en hd-dvd, nog een derde formaat op voorraad moeten hebben.

Het uitstel voor Total HD betekent echter nog geen afstel, zo vertelde Jim Noonan, die bij de Warner Home Entertainment Group verantwoordelijk is voor Strategic Promotion and Communication. Warner heeft Total HD naar eigen zeggen zonder financieel belang voor de industrie ontwikkeld. Volgens Noonan is er geen octrooi op het formaat aangevraagd en maakt het bedrijf geen winst als uitgevers gebruikmaken van Total HD. Als Warner alsnog kansen voor een dergelijk formaat ziet, kan het nog altijd worden uitgebracht, zei hij: 'Het is een goede oplossing, en dat blijft het ook in de toekomst.'

:-?
Dus nu krijgen we misschien blu-ray, hd-dvd, HDTV en total HD formaten...
waarom concentreert en investeerd men niet gewoon in 1 HD formaat..veel zal de kwaliteit niet van elkaar verschillen...kom eerst maar eens met behoorlijke schermen die helemaal HD compatibel zijn..ik zie nu nog vaak genoeg schermen die lang niet HD 1080P aankunnen..HD-ready staat er dan op..tja..leuk. :}

Plaats reactie