Criterion DVD's

Plaats reactie
DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Criterion DVD's

Bericht door DarkoDonnie » 25 aug 2004 23:34

Ik zag dat er nog geen topic over was. Hier kan je dus alles kwijt met betrekking tot Criterion dvd uitgaves.

Wat is een Criterion dvd eigenlijk?

Criterion Collection is een bedrijf dat belangrijke films uitbrengt op dvd. Deze dvd's zijn meestal door de regisseur goedgekeurd (director approved), dat betekend dat de dvd uitgaves van de hoogste kwaliteit zijn qua beeld, geluid en extra's. Het gaat veelal om de wat onbekendere films, maar soms duikt er ook een bekende titel op (Silence of the Lambs, Robocop, etc.). De prijzen zijn meestal wat hoger dan normale dvd uitgaves, maar dan heb je ook wat. De extra's zijn vaak uniek voor de Criterions, dat betekend dat je de extra's nergens anders kan vinden (behalve trailers, biografien, dat soort extras). De Criterions zijn trouwens regio 1.

The Criterion Collection, a continuing series of important classic and contemporary films, is dedicated to gathering the greatest films from around the world and publishing them in editions that offer the highest technical quality and award-winning, original supplements. Criterion began with a mission to pull the treasures of world cinema out of the film vaults and put them in the hands of collectors. All of the films published under the Criterion banner represent cinema at its finest. In our seventeen years, we've seen a lot of things change, but one thing has remained constant: our commitment to publishing the defining moments of cinema in the world's best digital editions.

The foundation of the collection is the work of such masters of cinema as Renoir, Godard, Kurosawa, Cocteau, Fellini, Bergman, Tarkovsky, Hitchcock, Fuller, Lean, Kubrick, Lang, Sturges, Dreyer, Eisenstein, Ozu, Sirk, Buñuel, Powell and Pressburger. Each film is presented uncut, in its original aspect ratio, as its maker intended it to be seen. For every disc, we track down the best available film elements in the world, use state-of-the-art telecine equipment and a select few colorists capable of meeting our rigorous standards, and take time during the film-to-video digital transfer to create the most pristine possible image and sound. Whenever possible, we work with directors and cinematographers to assure that the look of our releases does justice to their intentions. Our supplements enable viewers to appreciate Criterion films in context, through audio commentaries by filmmakers and scholars, restored director's cuts, deleted scenes, documentaries, shooting scripts, early shorts, and storyboards. To date, more than 35 filmmakers have made our Director Approved library of laserdiscs and DVDs the most significant archive of contemporary filmmaking available to the home viewer.

Hier kan je meer info vinden: http://www.criterionco.com

Binnenkort komt er ook een mooie Criterion uit van Videodrome:

Afbeelding

DIRECTOR-APPROVED SPECIAL EDITION DOUBLE-DISC SET FEATURES:
* New high-definition digital transfer of the unrated version, with restored image and sound and enhanced for widescreen televisions
* Two audio commentaries: David Cronenberg and director of photography Mark Irwin, and actors James Woods and Deborah Harry
* Camera (2000), a short film starring Videodrome’s Les Carlson, written and directed by Cronenberg
* Forging the New Flesh, a new half-hour documentary featurette by filmmaker Michael Lennick about the creation of Videodrome’s video and prosthetic makeup effects
* Effects Men, a new audio interview with special makeup effects creator Baker and video effects supervisor Lennick
* Bootleg Video: the complete footage of Samurai Dreams and seven minutes of transmissions from “Videodrome,” presented in their original, unedited form with filmmaker commentary
* Fear on Film, a 26-minute roundtable discussion from 1982 between filmmakers Cronenberg, John Carpenter, John Landis, and Mick Garris
* Original theatrical trailers and promotional featurette
* Stills galleries featuring hundreds of rare behind-the-scenes production photos, special effects makeup tests, and publicity photos English subtitles for the deaf and hearing impaired
* Optimal image quality: RSDL dual-layer edition

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 26 aug 2004 06:27

die videodrome uitgave was mij ook al opgevallen! :Y Denk wel dat ik die aanschaf

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 26 aug 2004 08:39

Da's een mooie ja, die wil ik ook wel. Heb er tot nu toe maar ééntje:
Afbeelding

Maar daar gaat verandering in komen: volgende maand zit ik in Frankrijk, waar ze gewoon in de schappen van de FNAC en de Virgin liggen...

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 26 aug 2004 08:47

Bolo schreef:Maar daar gaat verandering in komen: volgende maand zit ik in Frankrijk, waar ze gewoon in de schappen van de FNAC en de Virgin liggen...
hey! vriend!!! misschien moest ik voor volgende maand nog maar 's langskomen, met heel wat euri... :Y

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 26 aug 2004 09:05

Geen probleem! :)

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 26 aug 2004 12:11

Bolo schreef:Maar daar gaat verandering in komen: volgende maand zit ik in Frankrijk, waar ze gewoon in de schappen van de FNAC en de Virgin liggen...

Dat is goed zeg!

Dit is mijn lijstje:

Seven Samurai
Samurai Trilogy
Branded to Kill
Tokyo Drifter
Yojimbo
Sanjuro
Rushmore
Kwaidan
Do the Right Thing
Spartacus
Rashomon
The Royal Tenenbaums
8 1/2
Charade
Stray Dog
In the Mood for Love
Throne of Blood

Ik denk dat ik van de week The Third Man en Tokyo Story bestel. Die uitgaves zien er goed uit, de films lijken me ook wel ok.
Afbeelding
Afbeelding

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 26 aug 2004 12:21

heeft In The Mood For Love (1 van mijn favoriete films ever!) nog allerlei dingen die niet op de S.E. staan dan?

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 26 aug 2004 12:45

Er zijn zoveel verschillende uitgaves van In the Mood for Love. Ik weet niet welke je bedoeld, maar dit zijn de extra's van de Criterion.

Afbeelding

DISC ONE
* New digital transfer, enhanced for 16x9 televisions
* Dolby Surround 5.0 soundtrack
* Deleted scenes with director’s commentary
* The music of In the Mood for Love, presented in an interactive essay
* Hua Yang de Nian Hua, a short film by Wong Kar-wai

DISC TWO
* @ In the Mood for Love, a documentary about the making of the film
* Interviews with Wong Kar-wai
* Toronto International Film Festival press conference with stars Maggie Cheung Man-yuk & Tony Leung Chiu-wai
* Essay by film scholar Gina Marchetti illuminating the film’s unique setting
* Trailers, TV spots, electronic press kit & promotional artwork & concepts
* Photo gallery
* Biographies of key cast & crew

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 26 aug 2004 12:54

goddomme...da's een mooiere uitgave dan ik heb :x

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 26 aug 2004 13:04

DarkoDonnie schreef:Dat is goed zeg!

Dit is mijn lijstje:

Seven Samurai
Samurai Trilogy
Branded to Kill
Tokyo Drifter
Yojimbo
Sanjuro
Rushmore
Kwaidan
Do the Right Thing
Spartacus
Rashomon
The Royal Tenenbaums
8 1/2
Charade
Stray Dog
In the Mood for Love
Throne of Blood

Ik denk dat ik van de week The Third Man en Tokyo Story bestel.

Shit, da's een indrukwekkend lijstje... kost een hoop geld zo'n hobby. :oops:
Die van The Third Man,
Stray Dog,
High and Low,
The Leopard (Il Gattopardo),
The Vanishing (Spoorloos),
Alexander Nevsky,
The Rules of the Game (La Règle du jeu)
en
Do The Right Thing zouden nu als eerste op mijn verlanglijst komen wat deze collectie betreft.

Tokyo Story is een prachtfilm, maar daar heb ik al een andere (veel minder uitgebreide) uitgave van.

Iemand trouwens een idee waarom er van Armageddon een Criterion-uitgave is? :-?

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 26 aug 2004 13:33

Bolo schreef:Shit, da's een indrukwekkend lijstje... kost een hoop geld zo'n hobby. :oops:
Die van The Third Man,
Stray Dog,
High and Low,
The Leopard (Il Gattopardo),
The Vanishing (Spoorloos),
Alexander Nevsky,
The Rules of the Game (La Règle du jeu)
en
Do The Right Thing zouden nu als eerste op mijn verlanglijst komen wat deze collectie betreft.

Tokyo Story is een prachtfilm, maar daar heb ik al een andere (veel minder uitgebreide) uitgave van.

Iemand trouwens een idee waarom er van Armageddon een Criterion-uitgave is? :-?

De Criterions zijn meestal niet zo heel veel duurder dan een geliijkmatige uitgave. Ik koop de criterions vaak bij http://www.dvdboxoffice.com (daar zijn ze wat goedkoper dan playusa.com en gratis verzendkosten).

Jammer dat de meeste films van Hitchcock out of print zijn...

Mja wat The Rock en Armageddon in die lijst te zoeken snap ik ook niet...

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 26 aug 2004 13:55

DarkoDonnie schreef:De Criterions zijn meestal niet zo heel veel duurder dan een geliijkmatige uitgave. Ik koop de criterions vaak bij http://www.dvdboxoffice.com (daar zijn ze wat goedkoper dan playusa.com en gratis verzendkosten).

Goeie tip... :)

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 26 aug 2004 14:48

Bolo schreef:
DarkoDonnie schreef:De Criterions zijn meestal niet zo heel veel duurder dan een geliijkmatige uitgave. Ik koop de criterions vaak bij http://www.dvdboxoffice.com (daar zijn ze wat goedkoper dan playusa.com en gratis verzendkosten).

Goeie tip... :)

Fijne site is dat, ik bestel er regelmatig. Alleen de levertijd duurt iets langer (±2 weken) omdat de dvds vanuit Canada worden verstuurd.
Maar dat heb ik er wel voor over tegen die prijs.

N.E.R.D
Filmster
Filmster

Bericht door N.E.R.D » 26 aug 2004 15:08

DarkoDonnie:
wat voor extra's staan er dan op die uitgaven van The Royal Tenenbaums?

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 26 aug 2004 15:10

Criterions die in september worden uitgebracht:

Afbeelding
Richard Linklater's Slacker presents a day in the life of a loose-knit subculture of marginal, eccentric, and overeducated citizens in Austin, Texas. Shooting the film on 16mm for a mere twenty-three thousand dollars, writer/producer/director Linklater and his close-knit crew of friends eschewed a traditional plot, choosing instead to employ long takes and fluid transitions to create a tapestry of over a hundred characters, each as unique as the last, culminating in an episodic portrait of a distinct vernacular culture and a tribute to bohemian cerebration. Slacker is a prescient look at an emerging generation of aggressive nonparticipants, and one of the key films of the American independent film movement of the 1990s.

DIRECTOR APPROVED SPECIAL EDITION DOUBLE-DISC SET FEATURES
DISC ONE
* New high-definition digital transfer, with restored image and sound supervised by director Richard Linklater and director of photography Lee Daniel, made from original 16mm film elements
* Three audio commentaries featuring Richard Linklater and members of the cast and crew
* Casting tapes featuring select "auditions" from the over one-hundred-member cast, with an essay from production manager/casting director Anne Walker-McBay
* An early film treatment
* Home movies
* Ten-minute trailer for a documentary about the landmark Austin café, Les Amis, which served as location for several scenes in Slacker
* Stills gallery featuring hundreds of rare behind-the-scenes production and publicity photos
* English subtitles for the deaf and hearing impaired

DISC TWO
* It's Impossible to Learn to Plow by Reading Books (1988), Linklater's first full-length feature, with commentary by the director, available here for the first time on home video
* Woodshock, an early short 16mm film made by Linklater and Lee Daniel in 1985
* "The Roadmap," the working script of Slacker, including fourteen deleted scenes and alternate takes
* Footage from the Slacker tenth-anniversary in Austin, Texas, in 2001
* Original theatrical trailer
* Slacker culture essay by Linklater
* Information about the Austin Film Society, founded in 1985 by Linklater with Daniel, including early flyers from screenings

Afbeelding
One of the most influential films in the history of political cinema, Gillo Pontecorvo’s The Battle of Algiers focuses on the harrowing events of 1957, a key year in Algeria’s struggle for independence from France. Shot in the streets of Algiers in documentary style, the film vividly recreates the tumultuous Algerian uprising against the occupying French in the 1950s. As violence escalates on both sides, the French torture prisoners for information and the Algerians resort to terrorism in their quest for independence. Children shoot soldiers at point-blank range; women plant bombs in cafés. The French win the battle, but ultimately lose the war as the Algerian people demonstrate that they will no longer be suppressed. The Criterion Collection is proud to present Gillo Pontecorvo’s tour de force—a film with astonishing relevance today.

SPECIAL EDITION THREE-DISC SET FEATURES:
DISC 1: THE BATTLE OF ALGIERS
* New high-definition digital transfer, supervised by cinematographer Marcello Gratti, with restored image and sound, and enhanced for widescreen televisions
* Theatrical and re-release trailers
* Poster gallery
* New and improved English subtitle translation

DISC 2: PONTECORVO AND THE FILM
* The Making of The Battle of Algiers: an exclusive new documentary created for this release guided by Pontecorvo biographer Irene Bignardi and featuring interviews with the director himself, cinematographer Marcello Gatti, composer Ennio Morricone, editor Mario Morra, actors Jean Martin and Saadi Yacef, and film critic Tullio Kezich
* The Dictatorship of Truth: a 37-minute documentary narrated by Edward Said about the relationship between Pontecorvo’s politics and filmmaking style
* Five Directors: a discussion about the The Battle of Algiers influence, style, and importance featuring, Spike Lee, Mira Nair, Julian Schnabel, Steven Soderbergh, and Oliver Stone

DISC 3: THE FILM AND HISTORY
* Remembering History: a new documentary featuring interviews with historians Alistair Horne, Hugh Roberts and Benjamin Stora, former FLN members Zohra Drif-Bitat, Mohammed Harbi and Saadi Yacef, and writer and torture victim, Henri Alleg (The Question)
* “Etats d’Armes”—a 30-minute excerpt from Patrick Rotman’s 3-part documentary, L’Ennemi Intime, which focuses on the horror of the French-Algerian War. It features interviews with various members of the French military during the French-Algerian War, including General Jacques Massu, General Roger Trinquier, General Paul Aussaresses, and others
* How to Win the Battle But Lose the War of Ideas: a conversation about the contemporary relevance of The Battle of Algiers between former National Coordinator for Security and Counterterrorism and author of Against All Enemies: Inside America’s War on Terror, Richard A. Clarke, former State Department Coordinator for Counterterrorism, Michael A. Sheehan, and Chief of Investigative Projects for ABC News, Christopher E. Isham
* Return to Algiers (1992, 55 minutes): three decades following its emergence as a nation, director Gillo Pontecorvo and his son return to Algeria to talk with its people about independence
* Plus: a booklet featuring a new essay by film scholar Peter Matthews, a reprinted interview with writer Franco Solinas, brief biographies on the key figures in the French-Algerian War, and more

Afbeelding
John Cassavetes’ directorial debut revolves around an interracial relationship between Lelia (Lelia Goldoni), a light-skinned black woman living in New York City with her two brothers, and Tony (Anthony Ray), a white man. Their relationship crumbles when Tony meets Lelia’s brother Hugh (Hugh Herd), a talented dark-skinned jazz singer who struggling to find work, and discovers that Lelia is actually black. Shot on location in Manhattan with an amateur cast and crew, Cassavetes’ Shadows is a visionary work and a landmark in the history of American independent film.

* New high-definition digital transfer, with restored image and sound
* Video interviews with actress Lelia Goldoni and associate producer Seymour Cassel
* Rare silent 16mm footage of John Cassavetes and Burt Lane’s acting workshop rehearsals
* Restoration demonstration
* Stills gallery featuring dozens of behind-the-scenes production photos
* Trailer

Afbeelding
The disintegration of a bourgeois marriage is dissected in John Cassavetes’ searing Faces. Shot in high-contrast 16mm black and white, the film follows Richard (John Marley) and Maria (Lynn Carlin) as they futilely attempt to escape the anguish of their empty marriage in the arms of others. Featuring astonishingly powerful, nervy performances from Marley, Carlin, and Cassavetes regulars Gena Rowlands and Seymour Cassel, Faces confronts suburban alienation and the battle of the sexes with a brutal honesty and compassion rarely matched in cinema.

DISC ONE—THE FILM
* New high-definition digital transfer, with restored image and sound and enhanced for widescreen televisions

DISC TWO—THE SUPPLEMENTS
* Seventeen-minute alternate opening sequence, from the Library of Congress version of Faces
* Cinéastes de notre temps (1968, 48 minutes): an episode from the French television series dedicated to Cassavetes, featuring rare interviews and behind-the-scenes footage
* New video interviews with actors Gena Rowlands, Lynn Carlin, Seymour Cassel, and director of photography Al Ruban
* Lighting and shooting the film: Ruban explains how he and the crew achieved the distinct look of Faces, featuring specific sequences from the film

Afbeelding
John Cassavetes’ devastating drama details the emotional breakdown of a suburban housewife and her family’s struggle to save her from herself. Starring Peter Falk and Gena Rowlands (in one of the greatest and most harrowing screen performances of the 1970s) as a married couple, deeply in love, yet unable to express their love in terms that the other can understand, A Woman Under the Influence is an uncompromising examination of mental illness and an honest portrayal of domestic life. The Criterion Collection is proud to present one of the benchmark films of the American independent cinema—a heroic document from a true maverick director.

* New high-definition digital transfer with restored image and sound, enhanced for widescreen televisions
* Audio commentary by longtime Cassavetes collaborators Mike Ferris (camera operator) and Bo Harwood (sound recordist/composer)
* New video interview with actors Gena Rowlands and Peter Falk
* Original TV spots

Afbeelding
John Cassavetes engages film noir in his own inimitable style with The Killing of a Chinese Bookie. In it, Ben Gazzara brilliantly portrays gentlemen’s club owner Cosmo Vitelli, a man dedicated to pretenses of composure and self-possession. When he runs afoul of a small-time gangster, Cosmo is forced to commit a horrible crime in a last-ditch effort to save his beloved club and his way of life. Suspenseful, mesmerizing, and idiosyncratic, The Killing of a Chinese Bookie is a brilliant examination of desperation and masculine identity.

DISC ONE—THE 1976 CUT
* New high-definition digital transfer of John Cassavetes’ original 135-minute edit of the film, unavailable since 1976, with restored image and sound, enhanced for widescreen televisions

DISC TWO—THE 1978 CUT
* New high-definition digital transfer of Cassavetes’ 108-minute edit, from the 1978 theatrical re-release, with restored image and sound, enhanced for widescreen televisions
* New video interviews with star Ben Gazzara and producer Al Ruban
* Stills gallery of dozens of behind-the-scenes photos

Afbeelding
Broadway actress Myrtle Gordon (Gena Rowlands) rehearses for her latest play, which concerns a woman who is unable to admit that she is aging. When she witnesses the accidental death of an adoring young fan, she begins to confront the personal and professional turmoil she faces in her own life. Featuring a moving performance by Rowlands and shot on stages with live audiences reacting freely to the writing and performing, John Cassavetes’ Opening Night exposes the drama of an actress who at great personal cost makes a part her own.

* New high-definition digital transfer with restored image and sound, enhanced for widescreen televisions
* New video interview with actors Gena Rowlands and Ben Gazzara

Afbeelding
As intense and passionate as its subject, Charles Kiselyak’s A Constant Forge provides a detailed journey through the life and art of one of cinema’s greatest pioneers and iconoclasts: John Cassavetes. Assembled from candid interviews with Cassavete’s collaborators and friends, rare photographs, archival footage, and the words of Cassavetes himself, the film paints a revealing portrait of a man whose fierce love, courage, and dedication changed the face of cinema forever.

* Biographical sketches of the actors Cassavetes used in many of his films, written by Tom Charity (John Cassavetes: Lifeworks)
* Poster gallery for Cassavetes’ Faces, Shadows, A Woman Under the Influence, The Killing of a Chinese Bookie, and Opening Night

Plaats reactie