Criterion DVD's

Plaats reactie
Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 22 nov 2004 15:56

ash_ schreef:Ik mijn eerste twee weken geleden en het viel me niet mee moet ik zeggen: zware kost.
En dat zeg je nu!! :x

Nou kan ik niet meer cancellen natuurlijk... :(

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 22 nov 2004 16:31

Bolo schreef:
ash_ schreef:Ik mijn eerste twee weken geleden en het viel me niet mee moet ik zeggen: zware kost.
En dat zeg je nu!! :x

Proef ik hier een milde vorm van sarcasme?

Maar met dat het niet meeviel had ik het niet over de kwaliteit van de film: ik had me alleen niet op ingesteld op de film (ondanks dat ik wist welk soort films Bergman maakt :oops:).

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 22 nov 2004 16:35

ash_ schreef:
Bolo schreef:En dat zeg je nu!! :x

Proef ik hier een milde vorm van sarcasme?
nee, was een beetje melig... heb te lang op kantoor gezeten, sorry.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 22 nov 2004 20:49

ash_ schreef: <knip> ik had me alleen niet op ingesteld op de film (ondanks dat ik wist welk soort films Bergman maakt :oops:).
En dat bedoelde ik ook al eerder: dat ik wel heel erg in de stemming moet zijn om een Bergman te gaan zien.

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 26 nov 2004 18:14

Ik heb alvast M (nieuwe editie) besteld. Nu maar hopen dat ie snel op de deurmat ligt.

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 01 dec 2004 22:47

8)

Hier heb ik zooooooooolang op gewacht. Kan ik eindelijk die lelijke uitgave wegdoen.

Afbeelding

In his late color masterpiece Kagemusha (The Shadow Warrior), director Akira Kurosawa returned to the samurai film and to a primary theme of his celebrated career—the play between illusion and reality. Sumptuously reconstructing the splendor of feudal Japan and the pageantry of war, Kurosawa creates a soaring historical epic that is also a somber meditation on the nature of power. The Criterion Collection is proud to present Kagemusha for the first time in its full-length version.

New, restored high-definition digital transfer enhanced for widescreen televisions

Audio commentary by Kurosawa scholar Stephen Prince (The Warrior’s Camera: The Cinema of Akira Kurosawa)

A 40-minute documentary on the making of Kagemusha, part of the Toho Masterworks series Akira Kurosawa: It Is Wonderful to Create

Helping a Master: Coppola, Lucas, and Kagemusha, new video interviews with executive producers Francis Ford Coppola and George Lucas

Image: Kurosawa’s Continuity, a new video piece that reconstructs Kagemusha through Kurosawa’s paintings and sketches

A booklet featuring new essays by scholars Darrell Davis and Peter Grilli and biographical sketches by Japanese film historian Donald Richie

New and improved English subtitle translation

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 02 dec 2004 10:03

DarkoDonnie schreef:8)

Hier heb ik zooooooooolang op gewacht. Kan ik eindelijk die lelijke uitgave wegdoen.
Ah, heb jij die ook? Is inderdaad best lelijk... maar ik hou 'm nog maar effe (Kagemusha is toch niet bepaald mijn favoriete Kurosawa).

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 02 dec 2004 17:32

Bolo schreef: Ah, heb jij die ook? Is inderdaad best lelijk... maar ik hou 'm nog maar effe (Kagemusha is toch niet bepaald mijn favoriete Kurosawa).
Tis ook niet echt mijn favoriete Kurosawa, maar een criterion Kurosawa film gaat er bij mij altijd goed in. :D (Staat ook mooi tussen mijn andere criterions...;))

Ik laat wel weten of het de moeite waard is zodra ik die film binnen heb in Januari)

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 11 dec 2004 11:32

Bolo schreef:Zojuist ook maar deze besteld:
Afbeelding
Ben erg benieuwd, heb volgens mij nog nooit een Bergman-film gezien! :)
Pfff... eindelijk binnen...

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 14 dec 2004 14:59

Meest recente bestelling:
Afbeelding
Oftewel Spoorloos.

Met als enige extra de bioscooptrailer... maar ik moest 'm toch hebben. :)

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 26 dec 2004 16:05

Er komt weer een leuke Criterion aan.

Afbeelding

Toshiro Mifune _O_

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 29 dec 2004 16:14

DarkoDonnie schreef:Er komt weer een leuke Criterion aan.

Afbeelding

Toshiro Mifune _O_
Oeh... looks great! :8

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 02 mar 2005 22:11

Bolo schreef:Pfff... eindelijk binnen...
Tssk, tssk, Bolo, de echte bikkels kijken natuurlijk alleen de vijf uur durende TV-versie. }: .

Zelf ben ik nogal een Criteriondoosjes verslaafde, en ik heb er momenteel zo'n 60. Gelukkig brengen Fox en Warner de laatste tijd ook steeds meer klassieke films op geweldige wijze op dvd uit, en tegen een wat lagere prijs.

Handige linkjes voor arme Criterion-fans:
http://www.dvdbeaver.com - Hier kun je onder 'comparisons' kijken of een bepaalde Criterion wel de moeite van de aankoop waard is. Natuurlijk is het een geweldig bedrijf, maar af en toe willen ze ook nog wel eens een misstap maken, of is er één of andere Koreaanse editie met dezelfde specs voor een tiende van de prijs.
http://www.dvdbargain.net/ - Zoek hiermee door (vrijwel) alle online-shops om te kijken waar je Criterion naar keuze het goedkoopst is. De enige grote die er niet bij staat is Amazon, maar die is qua Criterions (door de hoge verzendkosten) toch altijd te duur. Met deze site vind je bijvoorbeeld zo de 2-disc Criterion van The Royal Tenenbaums voor een tientje. Handig!

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 02 mar 2005 22:42

Sai schreef:Tssk, tssk, Bolo, de echte bikkels kijken natuurlijk alleen de vijf uur durende TV-versie. }: .
De echte filmbikkels wel ja. Echte bikkelige bikkels zoals ik hebben het te druk met... euh, voetballen en... infiltreren in radicale moslimorganisaties... en zo.

:x Anyway - als je van die TV-versie nou ook een 10 euro-exemplaar voor me kunt opsporen...

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 03 mar 2005 03:08

Bolo schreef:De echte filmbikkels wel ja. Echte bikkelige bikkels zoals ik hebben het te druk met... euh, voetballen en... infiltreren in radicale moslimorganisaties... en zo.

:x Anyway - als je van die TV-versie nou ook een 10 euro-exemplaar voor me kunt opsporen...
Ik ben dan wel een filmbikkel, ik ben geen Arnie. :( .

Plaats reactie