Criterion DVD's

Plaats reactie
TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Re: Criterion DVD's

Bericht door TheGodfather » 26 mar 2014 23:29

Uit de nieuwsbrief:

Afbeelding

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 28 aug 2014 21:38

Uit de nieuwsbrief:

Afbeelding

NWRfan
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door NWRfan » 17 jan 2015 13:57

Dus, door de November sale bij Barnes and Noble ben ik ook geraakt door het Criterion Virus. Ik heb die maand 8 titels besteld en ben zeeeeeer blij met de blu rays die ik binnen heb gekregen. Hier een aantal korte reviews:

1. A Bout de Souffle. Had de film al eens eerder gezien, maar de kwaliteit van Criterion maakt zijn reputatie wel waar. Prachtige mastering van zowel geluid als beeld. De film is overigens geweldig!

2. A Hard Day's Night. Als fan van The Beatles is dit toch een must have. Het was een blind buy, maar de film is super. A Hard Day's Night is misschien wel mn favo album van de band, dus de muziek is sowieso perfect. Maar ook het kijken naar die 4 haast buitenaardse figuren is erg vermakelijk en de haast-geïmproficeerde regie en de briljante montage maken deze film ook nog eens een kwaliteitswerkje.

3. Videodrome. Cronenbergs beste film imo. Ook de special features op de schijf zijn noemenswaardig (interview met zowel Cronenberg, als John Carpenter, John Landis en Mick Garris). De film is nog steeds (misschien meer dan ooit) relevant op het gebied van mediakritiek en mediatheorie (zie: Marshall McLuhan).

4. Nashville. Altman's meesterwerk. Heerlijke ensemble cast. Subtiele en intieme humor. Levensechte personages. Realistische relaties. Amerikaanse sfeer (de film zorgt haast voor een instant simulacrum van de Amerikaanse cultuur) en kritiek op Amerika tegelijkertijd . En de muziek is fantastisch.

5. The Killing. Dit was ook een blind buy. Maar met Kubrick kan je eigenlijk nooit fout gaan. Dit is samen met The Town, Reservoir Dogs en Heat de beste Heist film die ik gezien heb. Het tempo ligt hoog voor een film uit '56 en de verhaalconstructie was baanbrekend (Reservoir Dogs gebruikt ongeveer dezelfde techniek).

6. Blow Out. Na Scarface is dit De Palma's beste film. Travolta in een fenomenaal geacteerde rol. Ik erger me soms een beetje aan Sally (gespeeld door Nancy Allen) vanwege haar naïviteit. Maar de film zelf is zeer boeiend en thought-provoking.

7. Seven Samurai. Ik kan hier weinig over zeggen aangezien ik de film nog niet gezien heb. Als liefhebber van Aziatische film is het wel een beetje een schande dat ik nog geen een Kurosawa film gezien heb en het wordt tijd dat ik deze film ga bekijken, aangezien dit als zijn magnum opus wordt gezien. Dan moet ik wel even een dagje uitzoeken waarin ik me minimaal 3,5 kan overgeven aan de film !

8. Persona. Ik had het genoegen deze film op groot scherm te mogen bekijken in het Eye. Dat was de eerste keer dat ik de film zag. Na de voorstelling was ik niet erg enthousiast, maar wel geïntrigeerd en de beelden achtervolgden me weken lang. Toen zag ik, op Barnes en Noble, de film staan en ik werd weer nieuwsgierig. Ik wilde de film weer zien, ondanks dat ik de film de eerste keer niet mindblowing vond. Ten eerste, de verpakking van deze blu ray is insane. Het is een van Criterions mooiste designs. Ten tweede, ik heb de film thuis ondertussen 3 keer gezien (2 keer daarvan op dezelfde dag) en hij is uitgegroeid tot mijn favoriete film aller tijden. Ik heb er weken lang essays over gelezen, analyses en interpretaties gezien en gelezen. Deze film is alles wat een film moet hebben. Alles aan de film klopt en is, in mijn ogen, pure perfectie. Dit is overigens ook een van de engste films die ik ooit heb gezien.
Aangezien ik tegenwoordig al mijn films netjes koop, moet ik wachten tot de zomer voor een nieuwe lading Bergman films. Ik heb verder nog niks gezien van hem, maar ik kan niet wachten om meer te zien. Echter worden zijn films in NL niet op reguliere blu ray's verkocht (behalve Fanny and Alexander), dus ik wacht op de volgende B&N sale ! (dan ga ik o.a. voor The Seventh Seal, Cries and Whispers en Wild Strawberries)

Criterion is geweldig. Helaas heb ik niet genoeg geld om elke maand een aantal te bestellen tegen normale verkoopprijs ($40,- p.s.). Dus nu aan het sparen voor de zomer sale van B&N :T

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 01 aug 2015 00:43

Uit de nieuwe nieuwsbrief:

Afbeelding

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 30 okt 2015 22:53

Gisteren de blu-ray van Kwaidan ontvangen, benieuwd hoe dat uitziet in HD :D De BD van Mulholland Dr. is afgelopen week ook verzonden :D

Dit stond trouwens in de nieuwsbrief van deze maand:

Afbeelding

NWRfan
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door NWRfan » 23 nov 2015 08:39

Only Angels Have Wings misschien ?
Even afwachten maar :T

Afgelopen week weer 5 titels besteld bij B&N (50% Criterion Sale is aan de gang)
- The Seventh Seal
- Cries and Whispers
- Badlands
- Paris, Texas
- My Own Private Idaho

Als het goed is komt mijn bestelling volgende week binnen!
Was aan het twijfelen om ook nog Mulholland Dr. te halen, maar ik heb al de Canalplus Blu Ray die een aantal special features bevat. Overigens zijn beeld en geluid van die uitgave prima, dus heb de Criterion editie maar gelaten voor wat t is (ondanks het meesterlijke design)

Plaats reactie