Commentaartracks (Tips & Warnings)

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 20 dec 2004 21:47

ik heb nog nooit het commentaar van Jeunet geluisterd bij Amelie - terwijl dit toch mijn lievelingsfilm is. Ik denk dat ik praten door zo'n mooie film heiligschennis vind. Wel jammer, want nu mis ik misschien een pracht van een commentary.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 20 dec 2004 22:14

Marlous77 schreef:Niet je favoriete film??
Mijn jeugdsentiment hoor.
Kan ik begrijpen, maar toen de film uitkwam, was ik net twee jaar oud. :D Mijn kinderen lachen me over twintig jaar waarschijnlijk ook hard uit om mijn fascinatie voor LotR van de laatste jaren. :P

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 20 dec 2004 22:40

Fear & Loathing & Las Vegas (Criterion Editie) _O_ _O_ heeft 3 commentaartracks, 1 met Terry Gilliam, 1 met Johnny Depp, Benicio del Toro en producer Laila Nabulsi, en 1 met commentaartrack van de meester himself: Hunter S. Thompson.
Ikzelf heb alleen het commentaar van Johnny Depp, Benicio del Toro en Laila Nabulsi en het commentaar van Hunter S. Thompson geluistert (gekeken :-? ). Beide zeer geweldig. Het commentaar met Depp gaat vnl. over zijn "relatie" met Thompson zelf, hij heeft 3 maanden met hem geleefd, om zo goed in zijn rol te komen en gewoon omdat de 2 personen elkaar erg goed liggen en enige overeenkomsten vertonen. Depp heeft ook een beetje van Thompson "overgenomen" (zie: PotC). Dit alles vertelt Depp met rustige toon (wat een stem heeft die man toch, heel rustgevend), volgens mij begeleid met een jointje en een goed glas whiskey. Benicio del Toro heeft het meer over het acteerwerk, het samenspel tussen hem en Depp, en hoe bepaalde scenes tot stand zijn gekomen. Het commentaar van Laila Nabulsi gaat vnl. over het proces van Rolling Stones reportage tot film, wat toch zeer interessant is. Het commentaar met Hunter S. Thompson is helemaal geweldig, die gast is echt maf. Meer hoef ik niet te zeggen, iedereen heeft de film wel eens gezien gezien en als je dat nog niet gedaan hebt GO SEE IT!!!

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 21 dec 2004 02:24

Ik luistter zelden naar commentaartracks maar ik moet zeggen dat de cast en director/writers tracks bij de LotR extended editions zowel informatief als amusant zijn (al moet je wel tegen het humor van Billy Boyd - Pippin - en Dominic Monaghan - Merry - kunnen, zelf kan ik er erg om lachen).

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 21 dec 2004 16:17

ash_ schreef:Ik luistter zelden naar commentaartracks maar ik moet zeggen dat de cast en director/writers tracks bij de LotR extended editions zowel informatief als amusant zijn (al moet je wel tegen het humor van Billy Boyd - Pippin - en Dominic Monaghan - Merry - kunnen, zelf kan ik er erg om lachen).
Ik kon wel redelijk om ze lachen maar na een tijdje begon het toch op mijn zenuwen te werken: Die gasten zijn echt knetter....

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 18 jan 2005 12:54

Ik heb net het audiocommentaar van Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl met Keira Knightley en Jack Davenport beluisterd. Echt enorm melig! _O_ Er is bijna niets informatiefs aan, maar je ligt wel de hele tijd dubbel van het gekibbel van de gortdroge Davenport en de babbelzieke Knightley. :D

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 10 jul 2005 22:28

Even het stof van dit topic afblazen.

Voor de mensen die in het bezit zijn van de regio 2 versie van Bubba Ho-Tep: ga op disc 1 naar Audio Setup, vervolgens naar Resume en druk dan naar rechts om de bril van Elvis te selecteren. Druk vervolgens op Enter om een commentaartrack van Bruce Campbell in character als Elvis te beluisteren. Hilarisch!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 jul 2005 23:55

ash_ schreef:Even het stof van dit topic afblazen.

Voor de mensen die in het bezit zijn van de regio 2 versie van Bubba Ho-Tep: ga op disc 1 naar Audio Setup, vervolgens naar Resume en druk dan naar rechts om de bril van Elvis te selecteren. Druk vervolgens op Enter om een commentaartrack van Bruce Campbell in character als Elvis te beluisteren. Hilarisch!
Ik zal een andere versie hebben, bij mij is het gewoon beschikbaar bij 'special features'. Ik heb er overigens nog niet naar gekeken/geluisterd.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 23 apr 2008 21:27

Vandaag This is Spinal Tap gekeken met commentaar van de bandleden in character. Zeer geslaagd. :D

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 23 apr 2008 22:16

ash_ schreef:Druk vervolgens op Enter om een commentaartrack van Bruce Campbell in character als Elvis te beluisteren. Hilarisch!
Klinkt goed. :) Doet me denken aan de audiocommentaartrack van Brother Bear, ingesproken door de personages Rutt en Tuke (de elanden).

Afbeelding

In de film vond ik het behoorlijk irritante personages, maar hun audiocommentaar is zeer geestig. Dit komt vooral doordat beide heren deze animatiefilm bespreken alsof het een speelfilm is: 'That's real, that's CGI,' 'You remember this day? It was freezing,' 'It took us hours to get that shot!' :D

Plaats reactie