easter egg memento?

Plaats reactie
Stevie
Bijrol
Bijrol

easter egg memento?

Bericht door Stevie » 19 feb 2005 22:42

ik heb vandaag de memento r2 3dvd binnen gekregen (besteld) en ik heb ergens gelezen dat er dus op de 2de disc een easter egg te vinden is waarbij je de film chronologisch kunt bekijken. weet iemand toevallig hoe ik die kan vinden? :$

ik heb al gegoogled. ik weet inmiddels hoe ik alle r1 easter eggs kan vinden, en tevens een andere r2 versie die uit 2 discs bestaat. maar mijn versie (uit 2004) kan ik nergens vinden :cry:

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 20 feb 2005 15:34

Sorry, I don't remember... :oops:

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: easter egg memento?

Bericht door ash_ » 20 feb 2005 16:29

Stevie schreef:ik heb vandaag de memento r2 3dvd binnen gekregen (besteld) en ik heb ergens gelezen dat er dus op de 2de disc een easter egg te vinden is waarbij je de film chronologisch kunt bekijken. weet iemand toevallig hoe ik die kan vinden? :$

ik heb al gegoogled. ik weet inmiddels hoe ik alle r1 easter eggs kan vinden, en tevens een andere r2 versie die uit 2 discs bestaat. maar mijn versie (uit 2004) kan ik nergens vinden :cry:
Deze optie is op de Nederlandse versie niet beschikbaar: zie hier.

Stevie
Bijrol
Bijrol

Bericht door Stevie » 20 feb 2005 16:32

ash_ schreef:
Stevie schreef:ik heb vandaag de memento r2 3dvd binnen gekregen (besteld) en ik heb ergens gelezen dat er dus op de 2de disc een easter egg te vinden is waarbij je de film chronologisch kunt bekijken. weet iemand toevallig hoe ik die kan vinden? :$

Deze optie is op de Nederlandse versie niet beschikbaar: zie hier.
ik heb dus niet de nederlandse versie. :p

deze heb ik:

R2 SE United Kingdom - (Pathe! Distribution) Extras:DISC ONE
*The Film
Audio Commentary with 3 Alternative Endings (109mins)
DISC TWO
*The Film (Chronological Edit) (Easter Egg)
Interview with Director Christopher Nolan (24mins)
Interview with Actor Guy Pearce (13mins)
"Anatomy Of A Scene" documentary (26mins)
Biographies (6pages)
DISC THREE
Shooting Script
Short Story:
- "Memento Mori" (34mins)
Galleries (109pages):
- Production Stills And Sketches
- Props
- International Poster Art
- Concept Art & Bootleg Cover Art
- Journal
Website Features
International Trailer (3mins)Subtitles:English HoHPicture format:2.35:1 Anamorphic PAL Soundtrack(s):English DTS 5.1
English Dolby Digital 5.1Case type:Special CaseNotes:There are NO Subtitles on the Bonus Material. Packaged in a 3-Disc Digi-Pack.Specifications to be confirmed

maar er staat dus niet hoe die easter egg te krijgen

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 20 feb 2005 16:38

Stevie schreef:maar er staat dus niet hoe die easter egg te krijgen
Iets hoger staat:

Select Special Features from the main menu. Each feature is accessed by pressing Enter when the appropriate photo is displayed. When the list of features finishes (after Memento Mori) and the photo of Leonard's body is on the screen, press Enter to be taken to the Chronological Order menu.

Dit is van een andere versie maar ik kan me niet voorstellen dat die easter egg bij jouw DVD ergens anders staat.

Stevie
Bijrol
Bijrol

Bericht door Stevie » 20 feb 2005 17:00

ash_ schreef:
Stevie schreef:maar er staat dus niet hoe die easter egg te krijgen
Iets hoger staat:

Select Special Features from the main menu. Each feature is accessed by pressing Enter when the appropriate photo is displayed. When the list of features finishes (after Memento Mori) and the photo of Leonard's body is on the screen, press Enter to be taken to the Chronological Order menu.

Dit is van een andere versie maar ik kan me niet voorstellen dat die easter egg bij jouw DVD ergens anders staat.
dat hoopte ik ook (ik had het stukje erboven ook gelezen) maar het klopt dus niet. sowieso niet omdat die easter egg op disc 2 zou staan en memento mori op disc 3. :( ik heb ook niet zo'n menu als daar staat beschreven. :(

MellonCollie
Bijrol
Bijrol

Bericht door MellonCollie » 20 feb 2005 17:50

Wat leuk, een paasei, magistrale vondst, doet me denken aan de Leisure Suit Larry adventures (heimwee).

Maar drie discs over deze film, paasei op disc 2 en film op disc 3, ben benieuwd wat op disc 1 staat.

Maar Memento in chronologische volgorde, volgens mij is daar geen fuck aan, de hele kracht van deze magistrale film zat juist in de achronologische verhaalstijl.

Stevie
Bijrol
Bijrol

Bericht door Stevie » 20 feb 2005 18:02

nee sorry, de film staat op disc 1. kijk hierboven maar voor details.
en natuurlijk ligt de kracht van de film daarin, maar misschien dat de chronologische volgorde weer nieuwe deuren opent? 8)

MellonCollie
Bijrol
Bijrol

Bericht door MellonCollie » 21 feb 2005 12:13

het zou inderdaad een hele nieuwe kijkervaring zijn, veel succes met de zoektocht naar het paasei, je hebt nog een paar weken :D

Kitano
Bijrol
Bijrol

Bericht door Kitano » 24 feb 2005 19:37

volgens http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=55610
werkt het zo:
DISC 2

When you pop the second disc in, you'll be presented with a very sparse selection of extras, which should clue you in immediately to the fact that there is something else rather large hidden on this DVD. Nor would you be wrong; if you move the selection line down to the bottommost option, 'Biographies', and then press that ever-useful right arrow button, you'll be taken to the chronological version of Memento, and in glorious Dolby Digital 5.1 or DTS 5.1 to boot! If you've never thought this was worth watching, think again... it's fascinating just how different a film it becomes. (And no, it's not boring to watch in chronological order.)

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 24 feb 2005 20:00

Dat lijkt me ook zeer leuk! ik denk dat de film totaal anders wordt.
Ik heb nog niet zo lang geleden de 'gewone' uitvoering gekocht ...
wat kost die 3dvd uitvoering als ik vragen mag? :D

Stevie
Bijrol
Bijrol

Bericht door Stevie » 24 feb 2005 20:31

Kitano schreef:volgens http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=55610
werkt het zo:
DISC 2

When you pop the second disc in, you'll be presented with a very sparse selection of extras, which should clue you in immediately to the fact that there is something else rather large hidden on this DVD. Nor would you be wrong; if you move the selection line down to the bottommost option, 'Biographies', and then press that ever-useful right arrow button, you'll be taken to the chronological version of Memento, and in glorious Dolby Digital 5.1 or DTS 5.1 to boot! If you've never thought this was worth watching, think again... it's fascinating just how different a film it becomes. (And no, it's not boring to watch in chronological order.)
jij bent mijn held _O_ _O_

Plaats reactie