Vraagje mbt Star Wars

BennyBlanco
Filmster
Filmster

Bericht door BennyBlanco » 12 mar 2007 21:35

hmmm...

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 12 mar 2007 23:18

BennyBlanco schreef: @bobocad
Dus toen er nog geen dvd was heb jij starwars niet op vhs gehad!!!???
Ik zei VHS = bah. En iets met LD :wink:
BennyBlanco schreef:
Ik weet zeker dat je in die tijd ook geen LaSerdisc had!!!
Kom niet met je feitjes die nergens op slaan.
Ach je had al in het jaar des herens 1982 een LaserVision getiteld Star Wars: A New Hope.
Toen nog onder CBS/Fox label.
BennyBlanco schreef:Ik denk dat je het niet kan hebben dat de echte Starwars fan het er voorover heeft om de orginele versie te kopen en jij niet!!!
Vertel eens professor. Wat is een echte Star Wars fan? Graag met argumentatie.
BennyBlanco schreef:dus praat alsjeblieft niet zo slap!!!! :o :o :o :o :o
Ik kan daar niks aan doen dat je geen normale discussie kan (wilt?) gaan voeren. Ik probeer mijn best, maar zoiets moet van 2 kanten komen. Anders kan ik net zo goed tegen mijn hond praten :D
BennyBlanco schreef:
Ik heb de orginele Starwars op DVD en hoe ze het gedaan hebben maakt me niet uit... En ik ben er blij mee!!! :T
Oké nu komen we ietsje verder. Jij bent er blij mee. Prima. Voor jouw maakt het niet uit hoe of wat. Ook heel prima. Dan weet het hele forum het.

Maar ik ben daar niet zo blij mee met de laatste DVD releases. Ik vind het een teleurstellende release. Ik hoop dat ik van jou mag verkondigen.
En ik geef het advies, ook aan alle Star Wars fans, om dat spul niet te kopen. Het is slechts een advies. Wat je ermee doet, moet men voor zich eigen weten.

Ieder zijn respectvolle mening.

BennyBlanco
Filmster
Filmster

Bericht door BennyBlanco » 15 mar 2007 23:17

@ bobocat

Ik ben geen echte proffessor hoor!!

maar een echte starwars fan is iemand die in een starwars pak helemaal lazerus gaat op een starwars bijeenkomst!!!

ff serieus, ik hou van de films en als je de films waardeert dan pak je gewoon wat je pakken kan.
Bijv. veel mensen lopen te zeiken over de laatste drie films, maar de Makers hebben het zo gewild vanaf de allereeste films al.
Dus respecteer ik die keuzes en ben er nog steeds gek van.

Als er binnenkort nog een versie uitkomt met alleen de orginele films dan zal ik ze zeker niet laten liggen.

Ik ga ook wel naar beurzen en dan koop ik wat starwars spulletjes enzo.
maar ik ga zeker niet in een starwars pak me helemaal lazerus zuipen.
gaat me net iets te ver...

Ps. groeten aan je hond :wink:

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 16 mar 2007 17:31

Woef :D

Om terug te komen op de 6 delen boxset. Ik verwacht eerder The The Young Indiana Jones Chronicles op DVD dan de 6 SW delen boxset.
Lucas heeft laatst nog gesproken over de DVD versie van Young Indiana Jones. Volgend jaar komt deel IV van die ouwe Indy.
Tevens is Lucas nog bezig met de TV series van Star Wars.

BennyBlanco
Filmster
Filmster

Bericht door BennyBlanco » 17 mar 2007 15:52

ja dat had ik ook gehoord!!!

Met Mark Hamill als een jedi meester ofzo.
maar weet dat niet zeker.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 20 mar 2007 17:29

Het volgende komt van the digital bits rumor mill.
Well... we've got some new info that may crash your Astro droid's OS. And no, we aren't out punking Padawans with this.

You know that mega-bombad 9-disc Ultimate Star Wars Saga box set that's been in the works for a few years now? The one that was expected to be released later this year to celebrate the 30th Anniversary? Yeah... maybe not so much anymore. We've been hearing from multiple sources now that the folks up at Lucasburg were surprised enough at the lackluster sales of last year's Star Wars Trilogy DVD re-run ("Now with Han shoots first!") that they're afraid they might have gone to the Sarlacc Pit one too many times, so to speak. There's talk apparently that the box set could get delayed a year or two to amp up demand for the films on disc again. Don't know how serious this all is, but that's the word that's blowing in the wind.

I just don't get Team Lucas anymore. They release the same DVDs we all already own last year and try to pull the "Hey, we're doing you all a favor by giving you the special non-anamorphic, zero-effort original versions as a bonus item!" and then they're actually flummoxed when they don't sell. What the REST of us know, is that they didn't sell because they were crap, and because everyone is waiting for the damn box set.

Ugh. I hate being the guy who has to bring you frustrating Star Wars DVD news, but it seems like it happens EVERY damn year. Please don't Force choke the messenger. I'm feeling a bit like Captain Needa these days...

Of course you know, many Bothans died to bring you this information.

TFM
Bijrol
Bijrol

Bericht door TFM » 05 apr 2007 08:52

Hoogstwaarschijnlijk krijgen we ook een versie als Empire zijn 30ste verjaardag viert en daarna ook als Jedi zijn 30ste verjaardag viert.

Zouden ze me echt blij willen maken met de 30ste verjaardag van Hope, dan gooien ze gewoon die films voor een re-run een week lang in de bioscoop. Bij voorkeur alle zes. :T

El_Mariachi
Bijrol
Bijrol

Bericht door El_Mariachi » 21 jun 2007 08:50

*kwijl* Hè ja TFM, geweldig plan! Dan kan ik als fan-sinds-1999 (ja, The Phantom Menace deed voor mij precies wat Star Wars 22 jaar eerder voor zijn publiek deed) eindelijk de Oude Trilogie in volle glorie zien. Zou er ook geen bezwaar tegen hebben als ze Raiders enzo weer eens uitbrachten.

Nog even natrappen mbt die 'echt fans' discussie: als je jezelf als fan ziet ben je er een, lijkt me. Of je nou de nieuwste versie van de OT prefereert, de Nieuwe Trilogie als bagger afschrijft, op je 43e rondrent met lichtzwaarden, stiekem The Clone Wars tv serie beter vindt dan welke SW film dan ook... Als jij vindt dat je een SW fan bent, dan ben je er een.

Edit: Ikzelf raak steeds in de verleiding als ik die laatste, 'originele' uitgaven van de OT zie liggen. Maar ik heb de 4-disc box uit 2004 al. Dus als ze nou ooit nog 's met z'n drieën voor 15 euro -samen- te koop zijn, doe ik het. Heb bij Lord of the Rings ook pas de EE's gekocht toen die vorig jaar uitkwamen met nieuw bonusmateriaal, in goedkopere uitgaves. Maar tot de originele OT goedkoper wordt zit ik niet te wachten op (volgens vele bronnen) slechte transfers. Hoe benieuwd ik ook ben wat men in '77, '80 en '83 in de bioscoop zag.

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 21 jun 2007 09:38

El_Mariachi schreef:*kwijl* Hè ja TFM, geweldig plan! Dan kan ik als fan-sinds-1999 (ja, The Phantom Menace deed voor mij precies wat Star Wars 22 jaar eerder voor zijn publiek deed)
Ik ga niet voor anderen spreken, maar dat gold voor mij zeker niet. Ik heb de originele trilogie in de bioskoop gezien en de prequels, maar geloof me, de ervaring was onvergelijkbaar om meerdere redenen:
- De oorspronkelijke trilogie was noodzakelijkerwijs origineel en nieuw.
- De technologie van die films liep toen nog mijlen ver voor op die van de rest.
- Het verhaal bevatte personages waar je echt om gaf.
- Er zit nog steeds na al die jaren zo'n frisheid in de oorspronkelijke trilogie, omdat de scripts een soort (dames, vergeef me de term) jongensachtige lichtvoetigheid hebben, zelfs in de duistere scenes, die de prequels nooit hebben kunnen evenaren, omdat ze logge moguls waren, die door de modder van zompige plotexposities nooit echt van de grond kwamen, ook al probeerde Lucas dit gebrek aan inspiratie te verdoezelen door visuele hoogstandjes, maar dat werkte natuurlijk niet. Ondanks dat ook in de oorspronkelijke trilogie voor die tijd visuele hoogstandjes voor kwamen, waren die altijd ondergeschiklt aan het verhaal, geholpen door het feit dat dat verhaal in die tijd ook nog de moeite waard was om de focus te hebben, daar ging het om. In de prequels was het andersom.

El_Mariachi
Bijrol
Bijrol

Bericht door El_Mariachi » 21 jun 2007 09:55

Wat ik bedoelde was dat TPM mij als toen 11-jarige meteen bij de kladden greep en nooit meer heeft losgelaten. Het was de eerste Star Wars film die ik zag en I was hooked on Star Wars immediately. Jedi, starfighters, Yoda, Obi-Wan... Het boeide mij net zo mateloos als SW haar publiek 22 jaar eerder boeide. Dat de OT inhoudelijk niet met de NT te vergelijken is, ben ik met je eens. Maar daar sloeg mijn vorige post dan ook niet op. :wink:
Laatst gewijzigd door El_Mariachi op 21 jun 2007 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 21 jun 2007 09:57

Voiceover, ik ben het met je eens. De OT rules _O_

De zgn prequel trilogie is qua special effects fantastisch maar de OT met in vergelijking simpele special effects (in de originele uitvoering) vindt ik tot vandaag stukken beter.
Kan het ook iets te maken hebben dat Lucas veels te veel wilde stoppen in de prequels en daarnaast het verhaal soms verzon tijdens het filmen ipv bij het origineel waaraan hij jarenlang aan het scenario heeft lopen plakken en knippen.

El_Mariachi
Bijrol
Bijrol

Bericht door El_Mariachi » 21 jun 2007 10:00

OT rules, ben ik ook met je eens. Maar dan alleen vanuit inhoudelijk standpunt. Het effect dat de NT (TPM dan toch) op mij had, was zeer goed vergelijkbaar met het effect dan ANH in '77 op de kleintjes en iets ouderen gehad moet hebben: vanaf dat moment heb je een leven VOOR Star Wars gehad en een leven MET Star Wars.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 21 jun 2007 10:13

De eerste Star Wars die ik zag was The Return Of The Jedi in 1983 in de bios pas in 1988 zag A New Hope en The Empire Strikes Back.

Ik heb ze alle 3 in de bios gezien toen ze als Special Editions werden vertoond.

In 1999 zag TPM in de bios maar ik vond het een teleurstelling. Voor mijn gevoel klopte er niks van: Anakin was te jong, Obi Wan te jong.

Toen de Attack Of The Clowns uit de boeken die intussen waren verschenen onder licentie van Lucas waren de Clone wars een oorlog tussen diverse kloonmeesters die de republiek ten gronde richten, nu was het ineens kloons tegen droids. Ik dacht bij mijzelf leest die Lucas de onder zijn goedkeuring boeken niet?

Het verhaal loopt gewoon niet lekker in de prequel trilogie. De totale onnodige scenes op Naboo in hun Bongo. Qui Qon Jinn speciaal verzonnen voor Liam Neeson toen hij wilde meedoen want eerst zou alleen Obi Wan opdagen dus werd het script aangepast.

Juist voor die mensen die met Star Wars waren opgegroeid had hij wel beter zijn best kunnen doen. Het leek voor mij alsof hij alleen was geintresseerd in de laatste special effects ipv het verhaal

El_Mariachi
Bijrol
Bijrol

Bericht door El_Mariachi » 21 jun 2007 10:18

Opnieuw: je hebt het nu over inhoud en je bekijkt het nog steeds vanuit het perspectief van een OT-kenner. Ik kende de OT niet in 1999 en als eerste kennismaking werkte TPM voor mij persoonlijk als niet-eerder-met-SW-in-aanraking-gekomene waarschijnlijk hetzelfde als SW, ESB of ROTJ op de mensen toen. Dat TPM een heel andere beleving was voor mensen die WEL al andere SW's hadden gezien, vind ik volkomen logisch en bestrijd ik niet. [/u]
Laatst gewijzigd door El_Mariachi op 21 jun 2007 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 21 jun 2007 10:19

Darthmar schreef:Het leek voor mij alsof hij alleen was geintresseerd in de laatste special effects ipv het verhaal
Wat ook blijkt uit de making of's van de prequels. Je ziet Lucas hier een punt maken van hoe het jasje van Yoda zit. Dus in plaats van zich bezig te houden met de prestaties van zijn acteurs, loopt ie te miepen over de garderobe van een digitaal wezentje. Zegt genoeg.

Plaats reactie