DVD's kopen op Ebay

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 okt 2005 18:22

Red schreef:Net op E-bay gewonnen: Silmido limited edition
Ik had van dezelfde koper ook nog een taegukgi L.E. op het oog en was lang hoogdte bieder. Op de laatste seconde werd ik overboden...
:x
gefelicteerd met je aankoop!
ik koop zelf ook vaak via ebay..blijf er zelfs snachts voor op,om net nog de laatste seconde een hoger bod te doen..sniperen heet dat in officiele termen.
(je hebt ook snipersites..die een bod voor jouw doen op de allerlaatste split second...maar dan moet je je inlog en pass geven..en dat doe ik lekker niet!)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 09 okt 2005 09:56

emperor schreef:
Red schreef:Net op E-bay gewonnen: Silmido limited edition
Ik had van dezelfde koper ook nog een taegukgi L.E. op het oog en was lang hoogdte bieder. Op de laatste seconde werd ik overboden...
:x
gefelicteerd met je aankoop!
ik koop zelf ook vaak via ebay..blijf er zelfs snachts voor op,om net nog de laatste seconde een hoger bod te doen..sniperen heet dat in officiele termen.
(je hebt ook snipersites..die een bod voor jouw doen op de allerlaatste split second...maar dan moet je je inlog en pass geven..en dat doe ik lekker niet!)
Ghehe, zo doe ik het ook. Ik heb ooit meegemaakt dat een veiling uitliep op een enorme biedoorlog en heb het toen maar opgegeven. De keer daarna heb ik er gewoon eentje uitgezocht waar het rustig leek te zijn. 30 seconden voor tijd heb ik toen overboden 8)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 09 okt 2005 10:20

ash_ schreef: Ghehe, zo doe ik het ook. Ik heb ooit meegemaakt dat een veiling uitliep op een enorme biedoorlog en heb het toen maar opgegeven. De keer daarna heb ik er gewoon eentje uitgezocht waar het rustig leek te zijn. 30 seconden voor tijd heb ik toen overboden 8)
..als er bijv. een item 40$ kost,en het is een gewild,redelijk kostbaar/populair object,dan kan je ervan uitgaan dat ze gaan sniperen..mischien hebben dan al 3 mensen geboden,dan zie je meestal dat er de laatste minuut nog geboden wordt,meestal verhogen ze dan met 5 a 10$..ik doe dan meestal nog 1 bod de laatste 10 sec..en dan meteen met bijv 50$...het laatste bod is dan bijv 60 a 70$...dan zie je na afloop dat ze als gekken hebben zitten bieden,maar steeds verhoogden met maar 5 dollar... :D
Dan is de kans groot dat je het object toch nog hebt,voor een redelijke prijs..mischien rond de 70$..omgerekend in euro's dan 57...toch leuk voor een originele poster van The Exorcist.. 8)

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 09 okt 2005 11:23

Ash_, Emperor, ik heb jullie conversatie uit "Wat is je laatste DVD" weggehaald en in dit nieuwe topic gezet. Niet alleen omdat het vreselijk off-topic was, maar vooral ook omdat dit waardevolle tips bevat voor andere bezoekers die misschien ook wel eens een gokje op Ebay zouden willen wagen.

Graag nodig ik iedereen uit om zijn/haar ervaringen met en tips over het kopen van DVD's op E-bay hier met ons te delen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 09 okt 2005 11:25

het is natuurlijk wel een 'sport' op zich..mischien ook goed om hier tips neer te zetten..met auctions die nu lopen,op het gebied van film..posters,props,DVD's,foto's enz..moet je alleen DVD in de topictitel schrappen.

mercapto
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door mercapto » 09 okt 2005 11:58

Ik deel alleen aankopen die ik zelf niks vind :) Wil geen concurentie die mijn prijzen vernaggelen.
Ik heb wel tips :

Veel fransen en duitsers weigeren engels te praten, om over italianen nog maar te zwijgen :P Babelfish is dan een uitkomst :) Of een talen knobbel ;)

Vraag eerst goed naar de verzendkosten, wanneer ze het maar wat gokken vraag dan om die prijs vast te zetten zodat er niets bovenop kunnen gooien. Zelf ben ik zo flink genaait, had 5 items van 1 koper, totaal combi verzendkosten zou 8 GBP zijn, hij rekende echter 6 GBP per item, hufter. Dat was 2 weken geleden en het is nog niet binnen...hij heeft het namelijk op de aller goedkoopste manier verzonden zodat het hem nog minder dan weinig kostte. Zijn naam : rtbhba, wees gewaarschuwd.

0 feedback verkopers zijn niet altijd gevaarlijk, sommige hebben het mooiste van het mooiste. Paar weken terug iemand uit japan met 18 zeldzame items, niemand durfde het aan en sommige gingen dus voor spotprijzen de deur uit.

Kijk altijd of iemand nog meer items te koop heeft staan, soms staan er hele mooie dingen die je anders zou missen :)

Regio 0 DVD's zijn vaak bootlegs of copietjes, de meest beruchte is een Band of Brothers Military Pack, een legertasje met DVD en allerlei leuke extras. De echte is Regio 3, 90% van de versies op Ebay is echter de Regio 0 chinese bootleg.

Er is nog wel meer maar dat weet ik nu niet, ik post nog wel meer als het me te binnen schiet :)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 09 okt 2005 12:08

..inderdaad kijk a.u.b. voor je bied naar de feedback van de verkoper...geeft een goede indicatie hoe betrouwbaar de persoon is..

Als je je item verzekerd laat verzenden,komen er zo goed als invoerrechten bovenop,dit kan aardig oplopen en kan wel eens voor een verassing zorgen wanneer de postbode ineens 30 euro extra rekent,terwijl je dacht alles al betaald te hebben..indien het item niet te kostbaar is,en de verkoper is vertrouwd,zou ik onverzekerd laten verzenden..die komen meestal zonder extra kosten op de plaats van bestemming.

Als een verkoper meerdere items heeft,waarop je wil bieden,wacht dan met contact opnemen en betalen,totdat je het andere item ook hebt gewonnen,twee items laten versturen als 1 pakket,scheelt in verzendkosten.

van de ongeveer 150 items die ik via ebay gekocht heb,is er 1 nooit aangekomen..een tshirtje van de Simple Minds...en hij maar volhouden dat ie geen geld gekregen had...(dat ging via een postwissel van Western Union)
Voor de rest gebruik ik ALTIJD PayPal.
Het duurste wat ik via ebay gekocht heb was een boek van 450$..die nu 990$ moet kosten.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 09 okt 2005 12:21

emperor schreef:het is natuurlijk wel een 'sport' op zich..mischien ook goed om hier tips neer te zetten..met auctions die nu lopen
Graag, maar misschien moet ie dan naar DVD Pricewatch of DVD titels en niet hier in DVD algemeen.
emperor schreef: .. op het gebied van film..posters,props,DVD's,foto's enz..moet je alleen DVD in de topictitel schrappen.
Nee, want dan ben ik genoodzaakt 'm uit het DVD-hoekje te mieteren. :) Ik kijk nog even aan welke bijdrages hier zoal komen en beslis aan de hand daarvan hoe en waar dit topic verder gaat.

reintje
Bijrol
Bijrol

Bericht door reintje » 09 okt 2005 16:20

Wat stom is zijn de verzendkosten die kosten je meestal meer dan je dvd zelf }: .

Ik ben van plan op sommige te bieden maar soms staan er de verzendkosten niet bij en omdat het nog maar even is voor het is afgelopen is het ga ik misschien geen antwoord meer terug kunnen krijgen dus vraag is het effe hier:

hoeveel zijn ong de verzend kosten vanuit Amerika en hoeveel vanuit Engeland?ONG

groetejs!

p.s.: even een vraagje de franse pearl harbor anthology set heeft die engelse subs?En zijn de franse ingebrand?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 09 okt 2005 16:30

reintje schreef:hoeveel zijn ong de verzend kosten vanuit Amerika en hoeveel vanuit Engeland?
Dat hangt er helemaal vanaf wat er verzonden moet worden en welke verzendmethode je kiest. Grote pakketten zijn duurder dan kleine, zwaardere duurder dan lichtere, exprespost duurder dan gewone post.. Voor mijn alien head had ik iets van 10.95 pond (ongeveer 16 euro) verzendkosten, dat viel me nog best mee. Maar het kan ook veel duurder uitpakken.

reintje
Bijrol
Bijrol

Bericht door reintje » 09 okt 2005 16:35

Amai dit is niet veel soms zie ik 18 euro staan voor een box van bv. schindler's list bv. terwijl de alien head toch wel een pak groter is denk ik?

mercapto
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door mercapto » 09 okt 2005 16:35

Varieerd inderdaad enorm. Net een set gekocht met 50 GBP aan verzendkosten, komt dan wel uit Japan met EMS, dan heb ik 'm dinsdag of woensdag al thuis :D

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 09 okt 2005 19:12

Om via Ebay spullen te kopen heb je toch een Creditcard nodig? Ik zie namelijk nogal eens wat leuks staan (niet alleen dvd's) maar ik ben nog geen 18.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 09 okt 2005 19:16

Guido schreef:Om via Ebay spullen te kopen heb je toch een Creditcard nodig? Ik zie namelijk nogal eens wat leuks staan (niet alleen dvd's) maar ik ben nog geen 18.
Als je PayPal gebruikt, kun je ook via giro/bankrekening geld overschrijven. Ik geloof dat je dan wel naar je bank toe moet om het geld over te schrijven. Kijk zelf even op de site van PayPal zou ik zeggen.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 09 okt 2005 19:19

Okidokie, ik zal mij binnenkort eens verdiepen in Paypal en die website doorlezen.

Plaats reactie