Sin City

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Sin City

Bericht door Lumière » 25 nov 2005 00:27

Welke versie van Sin City koop jij, of heb jij al gekocht? Ga je gewoon voor de RCV uitgave, of de recut-extended-unrated? Of heb je al een prachtige andere uitgave weten te bemachtigen?

Maar waar het me hier vooral om gaat, is het het geld waard om de RCV uitgave te kopen (omdat ik een voorkeur heb voor Nederlandse uitgaves?
En komt die recut-extended-unrated versie, die ook op de frontpage staat, ook in Nederland uit?

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 25 nov 2005 08:06

Ik ga zelf wachten totdat alledrie de films in één box verschijnen, en die koop ik dan ook alleen als Sin City 2 en 3 even goed worden. Anders word het gewoon een dikke dvd van alleen deel 1

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 25 nov 2005 09:53

Ik denk dat ik even wacht op een mooie editie..

HornBlower
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door HornBlower » 25 nov 2005 15:37

Kerst komt eraan dus ik denk dat ik de recut-extended-unrated versie maar even aan de kerstman ga vragen (aankopen via amazon.co.uk denk ik)

Wat is kerstmis toch mooi *zucht*

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 25 nov 2005 16:43

HornBlower schreef:Kerst komt eraan dus ik denk dat ik de recut-extended-unrated versie maar even aan de kerstman ga vragen (aankopen via amazon.co.uk denk ik)

Is het te verwachten dat deze ook in een Nederlandse versie verschijnt?

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 25 nov 2005 17:50

Lumière schreef:
HornBlower schreef:Kerst komt eraan dus ik denk dat ik de recut-extended-unrated versie maar even aan de kerstman ga vragen (aankopen via amazon.co.uk denk ik)

Is het te verwachten dat deze ook in een Nederlandse versie verschijnt?
Sin City wordt door RCV uitgegeven, dus het enige wat ik je kan adviseren is bidden.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 25 nov 2005 19:15

Vleeshaak schreef:Sin City wordt door RCV uitgegeven, dus het enige wat ik je kan adviseren is bidden.
Beter advies, vergeet het bidden, en koop die R1 recut-extended-unrated uitgave...

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 25 nov 2005 21:24

Weet iemand of die R1 recut-extended-unrated uitgave... ook wordt aangeboden op een europese site?

Want ik bestel liever niet in Amerika i.v.m. verrassende invoerkosten.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 25 nov 2005 22:22

Red schreef:Weet iemand of die R1 recut-extended-unrated uitgave... ook wordt aangeboden op een europese site?

Want ik bestel liever niet in Amerika i.v.m. verrassende invoerkosten.
Daar heb ik bij Amazon.com tot nu toe nog nooit last van gehad, daarnaast is het de vraag of een europese webwinkel die invoerkosten niet gewoon doorberekend met een hoge prijs als gevolg.

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 30 nov 2005 10:58

De recensie gelezen over Sin City op nu.nl?
Niet? Dan lees onderstaand maar eens:

Sin City

Uitgegeven: 29 november 2005 16:44

Door Roberto Rodriguez verfilmde strip van tekenaar Frank Miller, en vergeet vooral niet dat Grootmeester Quentin Tarantino gastregisseur was.

Met zoveel klinkende namen in deze productie (Bruce Willis, Elijah Wood, Clive Owen, Rosario Dawson, Benicio Del Toro etc etc) is een matig oordeel over deze film bijna als vloeken in de kerk. Want is het niet amazing allemaal, die zwart-wit beelden, die oorspronkelijke stripsfeer, de babes, de harde mannen, de fotografie-foefjes, de stijl-acrobatiek en het spektakel?

Nee!

Het antwoord is: nee. En dat heeft met 2 dingen te maken. De eerste is dat uithangbord van Rodriguez over zijn buddy Tarantino, die hij zowat als de nieuwste profeet van Hollywood wil neerzetten. Tarantino is niet heilig: Tarantino is gewoon een regisseur die na een aantal zeperds nog steeds zijn mantra "I make movies that people really want to see!" kraait. Zonder dat hij in de smiezen heeft dat het indertijd vernieuwende stijltje van lange, vaak melige dialogen inmiddels aan metaalmoeheid begint te lijden.

Cool hoor

Het tweede bezwaar is Rodriguez' stijl zelf. Hij werkt met karikaturen, niet met striphelden. Sin City is als een remake van Pulp Fiction, maar dan met grommende spelers die te snel zijn omgelegd of in de coulissen verdwenen voordat ze hun contributie aan een verhaal konden consolideren. Maar het gaat Rodriguez en zijn heiligverklaarde gastregisseur helemaal niet om het neerzetten van een verhaal. De meester en zijn pupil hebben het veel te druk om met hun jonglerende camera's het publiek ervan te overtuigen hoe cool ze wel niet zijn; hoe cool het gebruik van geweld & straattaal is, en hoe cool het is om een paar actrices zover te krijgen dat ze in hun nakie rondtippelen.

Rouwdouwers

Om dat voor mekaar te boksen is er een verhaaltje zo flinterdun als filodeeg, als excuus om excessieve scènes met daverend geweld aan elkaar te kunnen rijgen. Een ontvoerd meisje wordt gered door een rouwdouwer met badge (Willis), en een rouwdouwer zonder badge maar met mislukte kop (Mickey Rourke) wil de dood van zijn vriendinnetje wreken waarvoor hij andere rouwdouwers moet uitschakelen. En om al die grommende mannen heen fladderen de babes en fluiten de kogels je om de oren. Sjonge, wat zijn we cool. Zó cool dat je er als kijker ijskoud onder blijft.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 30 nov 2005 11:05

Dat je Sin City meer uiterlijk dan inhoud vindt, daar kan ik bij inkomen. Er zijn ook wel meer mensen die dat vinden. Maar bovenstaand stukje is duidelijk geschreven door iemand die iets tegen Tarantino heeft. Tja... Overigens was de recensie op nu.nl toen Sin City destijds in de bioscoop verscheen, wel erg positief.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 30 nov 2005 11:36

ash_ schreef:Dat je Sin City meer uiterlijk dan inhoud vindt, daar kan ik bij inkomen. Er zijn ook wel meer mensen die dat vinden. Maar bovenstaand stukje is duidelijk geschreven door iemand die iets tegen Tarantino heeft. Tja... Overigens was de recensie op nu.nl toen Sin City destijds in de bioscoop verscheen, wel erg positief.
Die zal dan ook geschreven zijn door André Nientied, de dvd-recensies zijn van de hand van 'anoniempje'. :}

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 30 nov 2005 12:08

Dat vindt ik dan weer laf. Je zelf "Anoniempje" noemen...

Ga vaa=nmiddag maar een in de stad kijken of het wat is. Zo ja, dan nemen we m meteen mee. Want wachten op een dikkere versie kan ik echt niet!

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 30 nov 2005 15:18

Rich Art schreef:Ga vanmiddag maar een in de stad kijken of het wat is. Zo ja, dan nemen we m meteen mee. Want wachten op een dikkere versie kan ik echt niet!
Ik wel :Y , doe ik ook nog steeds voor Kill Bill :(

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 30 nov 2005 16:32

Hoe kan je het verhaal flinterdun noemen? Dat is het dus echt niet. Het gaat meer om het verhaal 'achter' het plot. Een heleboel kleine dingen staan symbolisch voor andere dingen, en het is ook prachtig hoe de verschillende verhalen door elkaar heen lopen. Iedere zin, ieder plaatje is waardig om ingelijst te worden, en iedere dag afgestoft te worden. De vechtscénes (denk aan rourke vs. wood) zijn prachtig. En hoe smerig de dingen soms ook zijn die je ziet, het is allemaal niet écht smerig. Het heeft zelfs iets moois. En de cast: _O_ Dit is zeker een van mijn favoriete films.

Plaats reactie