Sin City

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 30 nov 2005 16:54

Jusjuh schreef:Hoe kan je het verhaal flinterdun noemen? Dat is het dus echt niet. Het gaat meer om het verhaal 'achter' het plot. Een heleboel kleine dingen staan symbolisch voor andere dingen
Om met mijn goede vriend Jules uit Inglewood te spreken: "Example". 8)

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 30 nov 2005 17:26

Denk bijvoorbeeld aan Marv, die bereid is om alles te doen en te geven voor zij waar hij om geeft. Zoals Peter Jackson zei over zijn films: "Deze film spreekt mensen aan omdat het dingen bevat die al eeuwen een grote rol spelen, zoals vriendschap, broederschap, moed, liefde". En dat is hier ook. Simpele thema's in mooie omhulsels, met een goed verhaal. Maar denk bijvoorbeeld ook aan van die kleine dingentjes, zoals dat sommige dingen kleur hebben, zoals de haren van Goldy, en af en toe bloed. Die dingentjes die kleur hebben, hebben dat met een reden. Heel mooi. :T

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 30 nov 2005 23:41

Il Padrino schreef:
Rich Art schreef:Ga vanmiddag maar een in de stad kijken of het wat is. Zo ja, dan nemen we m meteen mee. Want wachten op een dikkere versie kan ik echt niet!
Ik wel :Y , doe ik ook nog steeds voor Kill Bill :(
Idd niet kunnen wachtenen heb m dus inmiddels gehaald! En die van Kill Bill? Daar wacht ikdan weer wel op! :T

Webjoker
Filmster
Filmster

Bericht door Webjoker » 01 dec 2005 00:01

Ik ben ook zo kansloos hè. Toch maar de 1 disc editie alvast gekocht. Zag hem liggen bij de MediaMarkt en kon het niet laten. Ik ben er naar in de bioscoop geweest en had hem gekopieerd liggen. Ik heb alleen amar originele dvd's in mijn collectie dus moest hem legaal hebben...

Straks komt er een 2 disc special editie uit die ik dan weer koop. En dan komt er een vete versie limited, special, extended, unrated, uncensored versie uit met stripboek, figuurtje en recept op blad van Robert Rodriguez en dan koop ik die weer.

Maarja als één film dit verdient dan is deze het wel.

Nogmaals, kansloos ben ik met dit soort zaken...

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 01 dec 2005 01:21

Jusjuh schreef:Denk bijvoorbeeld aan Marv, die bereid is om alles te doen en te geven voor zij waar hij om geeft. Zoals Peter Jackson zei over zijn films: "Deze film spreekt mensen aan omdat het dingen bevat die al eeuwen een grote rol spelen, zoals vriendschap, broederschap, moed, liefde". En dat is hier ook. Simpele thema's in mooie omhulsels, met een goed verhaal. Maar denk bijvoorbeeld ook aan van die kleine dingentjes, zoals dat sommige dingen kleur hebben, zoals de haren van Goldy, en af en toe bloed. Die dingentjes die kleur hebben, hebben dat met een reden. Heel mooi. :T
Hartstikke leuk dit enthousiasme, maar wat heeft het nu met symboliek te maken? De thema's zijn inderdaad simpel, de 'omhulsels' gestileerd en de plotjes hebben weinig om het lijf. Het is een prettige film, maar niet omdat er nou zoveel lagen in zitten of omdat bepaalde elementen werkelijk symbool staan voor iets anders. De toefjes kleur (zoals het goudblonde haar van Goldie, dat de essentie van haar identiteit is) hebben een iconische, geen symbolische waarde.

Met welgemeende excuses voor dit off-topic uitstapje. Ik zal er verder over ophouden.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 01 dec 2005 11:00

Webjoker schreef:...en recept op blad van Robert Rodriguez en dan koop ik die weer...
Een recept? Voor een leuke maaltijd? :wink:
En helemaal kansloos ben je niet, wij kunnen er immers al iedere dag van genieten nu!

Webjoker
Filmster
Filmster

Bericht door Webjoker » 13 mei 2006 12:37

Ik kan die extended editie nergens vinden behalve op amazon.com voor 40 dollar en dat is toch wel wat veel. Boudisque rekent ook dat, beetje veel.

Binnenkort ga ik er toch aan geloven denk ik :(

Webjoker
Filmster
Filmster

Bericht door Webjoker » 13 mei 2006 13:16

Eventjes verder kijken dan mijn neus lang is; www.cd-wow.com oor 17.99 (pond)

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 14 mei 2006 17:43

31 mei komt er een 2-disc steelcase Special Edition op de Nederlandse markt volgens de website van de FRS...

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 14 mei 2006 18:59

Megalomaniac schreef:31 mei komt er een 2-disc steelcase Special Edition op de Nederlandse markt volgens de website van de FRS...
Well, that's good news.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 14 mei 2006 19:25

Lumière schreef:
Megalomaniac schreef:31 mei komt er een 2-disc steelcase Special Edition op de Nederlandse markt volgens de website van de FRS...
Well, that's good news.
Dat dacht ik!

Extra's:
• Documentaires
• Featurettes
• Audiocommentaar van de regisseur
• De vier verhalen los
• Tarantino over zijn scenes
• Rodriguez special features

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 15 mei 2006 13:49

Zijn dit dezelfde special features als de Recut-Extended-Unrated editie?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 15 mei 2006 18:39

Il Padrino schreef:Zijn dit dezelfde special features als de Recut-Extended-Unrated editie?
Op basis van de gegeven informatie zou het best kunnen, ik vraag me echter vooral af of ze er dan ook het stripboekje bij doen.

Ik heb zelf die R-E-U-editie besteld bij dvdsoon.com, voor omgerekend nog geen twintig euro (gratis verzending), alleen daar is ie momenteel 'unavailable', en kan ik hem ook alleen vie mijn eigen bestel-historie terugvinden.

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 16 mei 2006 12:35

Heb 'm inmiddels ook al op proxis.be gezien, en zo te zien zijn het inderdaad dezelfde features (cooking school, long take etc..), maar ik denk niet dat de graphic novel erbij zal zitten (net als die ook al ontbrak bij de zweedse versie)

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 13 nov 2007 13:02

Heb gewoon de uitgegeven versie van RCV, van mij hoeft die extra's niet perse.maar bij sommige films is dat anders :)

Plaats reactie