www.ruiljedvd.nl voor ruilen van (legale) DVDs
- Dr. Strangelove
- Regisseur
-
- Figurant
Vleeshaak schreef:Ik hoop voor jullie dat Brein niet gaat zeuren. Volgens hun is ruilen namelijk ook al piraterij. Zelfs weggeven wordt piraterij genoemd op hun site. stelletje zeikerds.
Op site van BREIN http://www.anti-piracy.nl/ en meer specifiek
http://www.anti-piracy.nl/Opinie/Wat_mag_niet.html wordt alleen gepraat over Kopieën die je niet mag weggeven/ruilen etc.
Dus volgens mij is ruilen van originele DVD's volstrekt legaal.

- Vleeshaak
- Regisseur
- Contacteer:
Ok, deze tekst heb ik even van Brein afgeplukt en ik vind het wat onduidelijk. Bedoelen ze nou dat je wat je hebt gedownload niet openbaar mag maken of dat je gewoon je hele DVD niet openbaar mag maken?Ik dacht het laatste. (Ook omdat op meeste DVD's zo'n tekst dat alles auteursrechtelijk is beschermt en daar hebben ze het ook over lending etc) ik vermoed daarom ook dat ruilen ook niet mag. Maar goed, er mag zo veel niet van die betullende bedrijven. Nu hebben ze zelfs het plan opgevat om op MP3 spelers extra te gaan heffen, omdat daar gedownload materiaal opgezet kan worden. (maar dat geheel terzijde)Piraterij is het zonder toestemming van de maker verveelvoudigen (kopiëren, downloaden) en openbaar maken (verspreiden: verhandelen, weggeven, ruilen, uploaden) van diens werk
- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
- Vleeshaak
- Regisseur
- Contacteer:
Valt op zich wel mee. We hebben twee week een inval gehad van allerlei overheidsinstanties (warenwet, vreemdelingendiens etc etc) en de opbrengst was precies één zakje kinderkleding. Ze hebben 5 uur lang in ongeveer 500 stands gezocht, maar ze hebben watAnn McDunn schreef:Ben je nog nooit in de hallen geweest? Je kunt daar verdorie je eigen autoradio terugkopen.Vleeshaak schreef:Hoe bedoel je precies?Ann McDunn schreef:Vleeshaak jij bent toch wel het een en ander gewend in de Wijk?

- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
Dan is het daar behoorlijk veranderd. Maar ja, de lui die 's morgens vroeg al opera's staan te zingen zijn natuurlijk niet helemaal gek en ach geef die dienders dan maar een zakje kleding, dat is net als het preventief fouilleren wat ze tegenwoordige regelmatig in Leeuwarden doen, laatst een enorme aantal agenten op de been, resultaat twee zakmessen en een schroevendraaier 

- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer: