Uitgeverijen

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Uitgeverijen

Bericht door AngelEyes » 13 dec 2005 20:36

Welke uitgeverijen vind je goed, en welke niet? Zijn er uitgeverijen waarvan je dvd's laat staan omdat die uitgeverij een slechte reputatie heeft en is het andersom een criterium van belang bij het kopen van een dvd? Maakt het je bijvoorbeeld uit of film X uitgegeven wordt door maatschappij Y of Z?

Als ik kijk naar mijn eigen dvd-verzameling zie ik veel Warner Home Entertainment dvd's staan. Die brengen wat mij betreft hele degelijke dvd's uit, met goed verzorgde extra's (vaak zijn de extra's ook nog ondertiteld, een pluspunt). Paramount hetzelfde.
Minder te spreken ben ik over RCV, en er zijn ook nogal wat dubieuze maatschappijtjes waar je per ongeluk een dvd van kunt kopen waar van alles aan mankeert.

Toch let ik er niet heel erg op bij de aanschaf, je wil in eerste instantie de film, en dan heb je verder weinig keus.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 13 dec 2005 20:49

Nooit op gelet zal ik je zeggen, en het interesseert mij ook niet zo veel. Het gaat mij om de film.

Bij een broek boeit het mij ook niet of er Gapstar of Levi's op staat, als hij maar 2 pijpen en een knoop heeft.

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 13 dec 2005 21:12

Het gaat mij ook meer om de film, en de versie daarvan. Ik heb bijvoorbeeld de Engelse importversie van Jackie Brown gekocht, omdat daar, in tegenstelling tot de RCV versie, wel extra's op staan. En als RCV niet met de unrated, recut & extended versie van Sin City komt zal ik een import versie kopen.

Maar als ik een film echt wil hebben, en er geen andere versie voor handen is, koop ik die gewoon. Of andersom: ik zal een film die ik graag wil hebben niet laten liggen alleen omdat die van een bepaalde uitgever komt.

Al zou ik, denk ik, niet snel meer een DVD van Weton Wesgram (WG) kopen, de kwaliteit van hun Hitchcock: The Master of Suspense box valt me heel erg tegen (Maar wat wil je voor dat geld), niet alleen qua beeld en geluid, maar ook de ondertiteling is slecht (bepaalde leestekens kloppen niet bijvoorbeeld: î in plaats van ë waardoor je patiînt krijgt in plaats van patiënt). Maar ach, zonder die box had ik niet die klassiekers kunnen zien, dus spijt van mijn aankoop heb ik niet.

Webjoker
Filmster
Filmster

Bericht door Webjoker » 13 dec 2005 21:23

Ik wordt behoorlijk moedeloos soms als ik lees wat voor een mooie extra's en uitgaven er bestaan en RCV weer aan komt met een kale editie. Soms geeneens een menu. Modeloos is trouwens overdreven hoor maar toch. DVD werd geintroduceerd als vervanger voor VHS en wij moesten eraan door de vele extra's die er standard op zouden zitten en betere beeldkwailiteit. Beeldkwaliteit kunnen we niet omheen maar de extra's ontbreken dikwijls op standaard uitgaven.

Sluit me helemaal aan bij wat jhier al eerder is gezecht; ik koop ze meestal toch wel. Sin CIty gekocht zonder extra's. Als hij niet in Nederland uitkomt (een behoorlijke special edition) dan koop ik hem via import.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 13 dec 2005 21:32

Webjoker schreef:Sin CIty gekocht zonder extra's. Als hij niet in Nederland uitkomt (een behoorlijke special edition) dan koop ik hem via import.
Los van Sin City, als ik een DVD zie staan waar van ik een hele speciale editie (met vele extra's) wil koop ik m ook (al dan niet via import), maar door wie die DVD dan is uitgegeven maakt mij niks uit.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 dec 2005 22:02

Il Padrino schreef:Het gaat mij ook meer om de film, en de versie daarvan. Ik heb bijvoorbeeld de Engelse importversie van Jackie Brown gekocht, omdat daar, in tegenstelling tot de RCV versie, wel extra's op staan.
En bij RCV bedachten ze om onverklaarbare redenen ook nog dat het leuk zou zijn om de film niet in breedbeeld op de DVD te zetten, maar 4:3.... :-?

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 13 dec 2005 22:15

Ik koop ook liever geen DVD's van RCV. Niet alleen ontbreken de extra's te vaak, maar ook zetten ze de hoezen vol met fouten. soms klopt de hele synopsis niet. erg storend. DFW is ook zo'n maatschappij die te weinig biedt. Jammer dat juist die 2 de meeste voor mij interessante films uitbrengen.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 13 dec 2005 22:26

RCV is inderdaad éénv an de slechste uitgevers. Vaak idd te karrig met hun DVD's. Maar het voordeel is wel weer dat de dvd's voor een zachtprijsjein de winkels ligt. Bij DFW heb ik er niet zo'n last van. Tegenwoordig komen hun films in twee versies uit. Eén dubbelaar met extra's en één kale disc zonder. Dat vind ik op zich wel een goeie zaak. Als je dus niks geeft om extra's, dan betaal je daar dus ook niet voor.

20th Century Fox heeft dat ook, en das toch vaak erg prettig. Want het ligt er ook aan welke film het is. een drama film is leuk, maar de extra's interreseren me dan vaak helemaal niks. Bij een SF-film dan weer wel.

JJvalaya
Filmster
Filmster

Bericht door JJvalaya » 14 dec 2005 20:56

Misschien tijd voor een positief geluid in dit topic. Een dvd uitgeverij waar ik zelf heel erg tevreden over ben is bijvoorbeeld A-Film.
Veel films worden als mooie S.E. door hun gebracht. En ook de L.E. als Eternal sunshine of the spottles mind of the Motorcycle dairies vind ik mooie uitgaves.
Over hun "quality film collection" heb ik wat gemende gevoelens. Aan de ene kant zijn het wel een hoop goede films voor een lage prijs, maar waarom die hoesjes er nou weer zo uit moeten zien... Maar als je alleen films om de film koopt is dit natuurlijk minder belangrijk.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 14 dec 2005 21:08

Ook 20thh century fox en Universal brengen ook regelmatig mooie edities vol met interessante extra's uit. Zouden heel veel bedrijven een voorbeeld aan kunnen nemen.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 15 dec 2005 18:06

Best te spreken ben ik over A-Film, veel arthouse in vaak mooie hoesjes en met degelijke extra's. RCV zouden ze af moeten schaffen.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 15 dec 2005 20:58

Het lijkt ook wel of het RCV allemaal niet zoveel kan schelen. Toch jammer...

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 15 dec 2005 21:01

Rich Art schreef:Het lijkt ook wel of het RCV allemaal niet zoveel kan schelen. Toch jammer...
Een vriend van me was vanwege zijn opleiding laatst op één of andere presentatie van RCV. Daar heeft hij tijdens (en waarschijnlijk door) de borrel een aantal van die heren flink de waarheid verteld. Volgens eigen zeggen liepen de heren rood aan en begonnen een beetje te stotteren. Waarschijnlijk was dit voor hem de laatste keer dat hij op zijn presentatie aanwezig mocht zijn.

HAL.
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door HAL. » 15 dec 2005 21:09

Ik weet niet of anderen dat hier ook zo voelen, maar ik ben een voorstander van 'schone' hoesjes. Er moet op de zijkant en voorkant niet te veel onzin staan, zodat ze in je DVD kast netjes naast elkaar staan. Dat is eigenlijk alleen bij Warner Bros zo.. De extra's kunnen me vaak niet echt schelen.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 15 dec 2005 21:57

HAL. schreef:Ik weet niet of anderen dat hier ook zo voelen, maar ik ben een voorstander van 'schone' hoesjes. Er moet op de zijkant en voorkant niet te veel onzin staan, zodat ze in je DVD kast netjes naast elkaar staan. Dat is eigenlijk alleen bij Warner Bros zo.. De extra's kunnen me vaak niet echt schelen.
Dat was me eigenlijk nog nooit opgevallen, maar inderdaad zijn de meeste dvd's van WB vrij sober, wel zo fraai. Waar ik me het meest aan erger zijn overigens die wanstaltige 'Uitsluitend voor verkoop' teksten op de zijkant, is werkelijk geen gezicht.

Plaats reactie